Klickas knappen in under ytan finns det stor risk att vattentätheten minskas dramatisktVad är fördelen då? Bättre vattentålighet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klickas knappen in under ytan finns det stor risk att vattentätheten minskas dramatisktVad är fördelen då? Bättre vattentålighet?
Den var riktigt nice!Typ samma band som denna och med tillhörande viklås.
![]()
Nja, ser det inte så troligt att det är en äkta porslinstavla men det vet ni nog redan. Dumt smeknamn på något som inte är tillverkat i porslin.Ja jag tror faktiskt det är just porslinstavla, det är just den jag är ute efter. Gillar dina två med. Den med blå tavla har jag sett live.
Det enda som är lite trassligt med dessa är att man måste skruva ut kronografknapparna före man använder dem, vill man ta tiden på något snabbt så hinner man inte alltid. Förstår inte tanken bakom det faktiskt. Finns ju massor med Chrono som är vattentäta utan detta system.
Ja det är en dealbreaker för mig. Helt galet koncept om man använder kronografen, sen måste man komma ihåg att skruva tillbaka dem igen :/
Att skruva in chrono-knapparna ger ingen förbättrad vattentålighet. Det är endast till för att man inte oavsiktligt trycker på knapparna under vatten. Jag kör med knapparna utskruvade.Vad är fördelen då? Bättre vattentålighet?
vad vill du kalla den då??Nja, ser det inte så troligt att det är en äkta porslinstavla men det vet ni nog redan. Dumt smeknamn på något som inte är tillverkat i porslin.
Mjölktavla, plasttavla, klarlackstavla eller vad som egentligen bara det inte förvirrar folk. MEN jag inser att jag inte kan påverka rolexmaffian på riktigt utan ville förtydliga då jag vet att vissa tror det är porslin.vad vill du kalla den då??
Mjölktavla, plasttavla, klarlackstavla eller vad som egentligen bara det inte förvirrar folk. MEN jag inser att jag inte kan påverka rolexmaffian på riktigt utan ville förtydliga då jag vet att vissa tror det är porslin.
Mkt vackra och samma formspråk har dom, här en WG daytona jag ägde en gång, varför inte löpa linan ut?Typ samma band som denna och med tillhörande viklås.
![]()
För att Tudorn är så mycket snyggareMkt vackra och samma formspråk har dom, här en WG daytona jag ägde en gång, varför inte löpa linan ut?
![]()
Den där är så jäkla bra. Vill ha!
Den kommer snart att läggas ut på köp & säljDen där är så jäkla bra. Vill ha!![]()
Snygga kronografer, verkligen! Är inte tanken att det är en spärr när man verkligen dyker med den? Default för oss vanliga dödliga är oskruvad (smidig formulering, vad heter det?) och sedan skruva in vid behov, dvs dykning typ?Finns väl även på Rolex Daytona. Har aldrig förstått tanken bakom detta system. När jag ska ta tid på något så brukar det vara snabba ryck som gäller och ska jag då behöva skruva ut dessa så drar jag mig nog för att göra det då tillfället redan är över. Någon som vet tanken bakom ?
Mkt vackra och samma formspråk har dom, här en WG daytona jag ägde en gång, varför inte löpa linan ut?
![]()
Felpost, alltså.
Hur gick det?En riktig keeper helt klart, kommer behålla min i många år framöver.![]()
4månader eller nåt sånt i alla fallHur gick det?![]()
Att skruva in chrono-knapparna ger ingen förbättrad vattentålighet. Det är endast till för att man inte oavsiktligt trycker på knapparna under vatten. Jag kör med knapparna utskruvade.
Bra bild som visar att det endast är en yttre hylsa man skruvar, dvs ingen extra packning 'aktiveras' eller så.
![]()