• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ångrar mig ordentligt...

Typ samma band som denna och med tillhörande viklås.

A7879-Tudor.JPG
Den var riktigt nice!

porslinstavla??

tror att de där kommer att sticka, tiger tavlorna var sjukt impopulära redan när de fanns nya i butik så många är nog skrotade,
tavlorna finns i en del roliga färger, själv kör jag blå och laxrosa tudor chrono's just nu

cheers
christian
Ja jag tror faktiskt det är just porslinstavla, det är just den jag är ute efter. Gillar dina två med. Den med blå tavla har jag sett live.
Nja, ser det inte så troligt att det är en äkta porslinstavla men det vet ni nog redan. Dumt smeknamn på något som inte är tillverkat i porslin.

Så jäkla synd att det är Valjoux 7750 och 6,9,12 postion på subdials. Hade varit grymt mycket roligare med 3,6,9 och utan datum.

Det enda som är lite trassligt med dessa är att man måste skruva ut kronografknapparna före man använder dem, vill man ta tiden på något snabbt så hinner man inte alltid. Förstår inte tanken bakom det faktiskt. Finns ju massor med Chrono som är vattentäta utan detta system.

Ja det är en dealbreaker för mig. Helt galet koncept om man använder kronografen, sen måste man komma ihåg att skruva tillbaka dem igen :/

Vad är fördelen då? Bättre vattentålighet?
Att skruva in chrono-knapparna ger ingen förbättrad vattentålighet. Det är endast till för att man inte oavsiktligt trycker på knapparna under vatten. Jag kör med knapparna utskruvade.
Bra bild som visar att det endast är en yttre hylsa man skruvar, dvs ingen extra packning 'aktiveras' eller så.
1534879d1403268085-how-protect-our-watch-moisture-weather-rolex-twin-triplock-crown.jpg~original

Finns väl även på Rolex Daytona. Har aldrig förstått tanken bakom detta system. När jag ska ta tid på något så brukar det vara snabba ryck som gäller och ska jag då behöva skruva ut dessa så drar jag mig nog för att göra det då tillfället redan är över. Någon som vet tanken bakom ?
Snygga kronografer, verkligen! Är inte tanken att det är en spärr när man verkligen dyker med den? Default för oss vanliga dödliga är oskruvad (smidig formulering, vad heter det?) och sedan skruva in vid behov, dvs dykning typ?

Jag som är lejon är inte den som tiger. Jag har sedan pojkåren alltid gillat mörka urtavlor alltsedan mammas urmakare som var åf för Heuer visade mig en Autavia automat 1968. Sedan jag såg en Rolex Paul Newman ed. på ank-rundan i vintras har jag ändrat mig. Det är racigt med vitt och svarta subtavlor. Skulle passa min vintage sportbil "with a fourspeed on the floor" som Bruce S sjunger:)

Att skruva in chrono-knapparna ger ingen förbättrad vattentålighet. Det är endast till för att man inte oavsiktligt trycker på knapparna under vatten. Jag kör med knapparna utskruvade.
Bra bild som visar att det endast är en yttre hylsa man skruvar, dvs ingen extra packning 'aktiveras' eller så.
1534879d1403268085-how-protect-our-watch-moisture-weather-rolex-twin-triplock-crown.jpg~original

Är det farligt att bada med en Daytona när knapparna är utskruvade? ☺

Grymt fin klocka..påtal om Breitling har en just med vit/beige/creme tavla..

Bilagor

• 20160616_154102.jpg
    20160616_154102.jpg
    76.9 KB · Visningar: 43
Tillbaka
Topp