• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Året som gått. Klockan som bars mest under 2025

Favoriten på jobb, absolut mest tid buren under året: Sangin Professional. Jobbar som sopgubbe och denna är perfekt: byggd som en pansarkryssare med stor och lättläst tavla.

Iom bredd och en ganska utstickande krona bär jag den på double-pass natos (helst ZAs Otan) eller nån Isofranekopia så den kommer upp lite.

IMG_7216.jpeg

På fritiden (hopp & lek, renovering, utflykt etc) har dessa två fått absolut mest armtid, även dom främst på Otan, dom är helt enkelt skönaste, snyggaste och slitstarkaste natobanden nånsin.
IMG_6718.jpeg

IMG_7206.jpeg

Den som suttit på under flest dagar är också den som suttit på armen idag, Tissot PR516 Mechanical Chronograph
Totalt 58 dagar, motsvarande 15,9% av alla dagar
Tissot PR516 Mechanical Chronograph-251230-01-1080x1368.jpg

Fast egentligen har det mest varit svenskt på armen. I 189 av 364 dagar (51,9%) har det varit en Sjöö Sandström som hållit tiden.
Men eftersom det varit sex olika så når ingen enskild modell upp till Tissot. Och endast två (gamla Chronographen och Chronolinken) har varit med hela året. De senast (nya Chronographen och Worldtimern) kom inte in i samlingen förrän den 10 oktober. Sen dess har de suttit på under 25,9% respektive 21,0% av dagarna, alltså betydligt oftare än Tissot.
Ska vi gissa på att någon av dem kniper 1:a platsen nästa år?
Sjöö Sandström samling-251230-01-1080x402.jpg

Gott Nytt År!
#Andreas

Hmm, blir definitionsfråga. Har lite bruksur på bruket, men när man väljer fritt på sin fria tid har det skett ett tronskifte tror jag. Sommarklockan fanns med i rotationen fram till dec innan den lades undan för säsongen:
IMG_6001.jpeg

Stackarn som fått kapitulera:
IMG_7046.jpeg

Bruksuret som jag tror kommer tappa sin plats i denna tråd nästa år.
IMG_8325.jpeg

Tillbaka
Topp