• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets klocka!

Jag kan inte annat än hålla med om stämningen om än med en skillnad i detaljerna. Min första Panerai var den Zero i svart PVD som cirklat mellan några medlemmar här (du som har den, posta bilder!) och sen var jag lös ett tag... redan 2024 köpte jag sen en enkel arbetshäst i form av en 753 lagom begagnad från C24... som i år seglat upp som min absoluta favorit. Ja, jag har köpt nån ytterligare Radiomir eller kanske två, och jag suktar efter en luminor och ... ja, men en grundläggande basmodell utan onödigheter som automatiskt uppvevning eller sekundvisare gör livet gott.

Mitt ex, här först på ett Assulamente från Liger (Indonseien), följt av ett lite tunnare och dressigare band från @oddface ... Detta är helt klart årets klocka för mig. Mest buren, mest uppskattande... och mest styrande på framtida inköp.

20251114_072256.jpg

20251222_102453~2.jpg
Mmmm Radiomir, jag kan förstå känslorna. Jag gillar den fina kudd-designen. Sen att ha en fin klocka som inte är för fin, det är underskattat.

Jag kan inte annat än hålla med om stämningen om än med en skillnad i detaljerna. Min första Panerai var den Zero i svart PVD som cirklat mellan några medlemmar här (du som har den, posta bilder!) och sen var jag lös ett tag... redan 2024 köpte jag sen en enkel arbetshäst i form av en 753 lagom begagnad från C24... som i år seglat upp som min absoluta favorit. Ja, jag har köpt nån ytterligare Radiomir eller kanske två, och jag suktar efter en luminor och ... ja, men en grundläggande basmodell utan onödigheter som automatiskt uppvevning eller sekundvisare gör livet gott.

Mitt ex, här först på ett Assulamente från Liger (Indonseien), följt av ett lite tunnare och dressigare band från @oddface ... Detta är helt klart årets klocka för mig. Mest buren, mest uppskattande... och mest styrande på framtida inköp.

20251114_072256.jpg

20251222_102453~2.jpg
Here you go…
Men det lutar faktiskt åt att den inom kort ligger på K&S med lite annat… även om just en pvd:ad zero är sjukt bra och hur den borde sett ut från fabrik redan från början.
IMG_1437.jpeg
IMG_1248.jpeg
IMG_9437.jpeg
IMG_9370.jpeg
IMG_9306.jpeg
IMG_9254.jpeg
IMG_9190.jpeg

Vad är det Du gillar mest med den?
Själv hade jag svårt att riktigt fastna för den då jag upplevde den lite "blek".
För mig är valet enkelt. Min nickelallergi tillåter inte stålklockor längre. Hade den vanliga bb58an tidigare och den var och är så bra men fick ge upp den tyvärr. Bytte då till en Pelagos fxd mn och den var sjukt bra men fick tyvärr ge upp den då baklocket gav mig en reaktion. Sen är fxd lite för stor enligt mig även om den sitter riktigt fint på armen.

Men utöver det så måste jag säga att 925an inte på något sätt är ett nedköp. Enligt mig klassar jag den högre än den vanliga bb58an just för att den är blek, jag gillar den att den känns lite ”ghost”. Sen tycker jag om tyngden i klockan och även hur materialet är matt och inte känns lite ”rent” som stål.

Kommer aldrig göra mig av med den utan ju mer jag har den ju mindre ser jag att någon ska kunna ta dens plats. Möjligtvis en Explorer 36 i titan men det lär aldrig hända…

För mig är valet enkelt. Min nickelallergi tillåter inte stålklockor längre. Hade den vanliga bb58an tidigare och den var och är så bra men fick ge upp den tyvärr. Bytte då till en Pelagos fxd mn och den var sjukt bra men fick tyvärr ge upp den då baklocket gav mig en reaktion. Sen är fxd lite för stor enligt mig även om den sitter riktigt fint på armen.

Men utöver det så måste jag säga att 925an inte på något sätt är ett nedköp. Enligt mig klassar jag den högre än den vanliga bb58an just för att den är blek, jag gillar den att den känns lite ”ghost”. Sen tycker jag om tyngden i klockan och även hur materialet är matt och inte känns lite ”rent” som stål.

Kommer aldrig göra mig av med den utan ju mer jag har den ju mindre ser jag att någon ska kunna ta dens plats. Möjligtvis en Explorer 36 i titan men det lär aldrig hända…
Personligt riktigt stort fan av just ”ghost” känslan. Det var någon hodinkiee artikel med en kock som hade den vilket verkligen sålde in den för mig.

Årets klocka får väl bli sbgx343 just för att den hänger kvar och sannolikt fått mest handledstid trots att det på något underligt sätt är den enda klocka i lådan som ibland hänger lite löst. Det slutar ändå alltid med att jag har den på alla resor och semestrar, på stranden, vid poolen etc. Så hatten av ändå för en oerhört användbar klocka!
1000002808.jpg

Min favoritklocka är min nya Tudor Flamingo Blue 🦩🩵

IMG_2235.jpeg

Favoritklockan jag fick testa men som inte tillhör mig är nog Pepsin, älskar den! Tråkig men riktigt bra.
IMG_2749.jpeg
Jag är fasen sugen på en flamingo. Försöker bara bena ut om det är ren hype som är mitt drivmål eller om jag genuint tycker den är fräck 😊

Tillbaka
Topp