• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets klockbild 2025

Favoritbild vet jag inte då den har sina brister men en av få där urtavlan visar sig som den kan ses med blotta ögat ibland så lite kul därför tycker jag. Det var "dåligt ljus" som behövdes.

BRC1w.jpg

Trots att det är en del svett och kladd på tavlan så är jag ändå nöjd med bilden. Tagen i somras under en vandring på Kungsleden. Klockans närvaro under vandringen säkrade medlemskap i KS Explorers club. Var extremvärme i fjällen så det var en utmaning, men ändå ett fint minne.
a1d2c45f-43d6-4dc8-8bde-098d1164a99e-1_all_246.jpg

Har svårt att bestämma mig då detta inte är den bästa klockbilden snarare årets bästa klockminne.
Min äventyrs/utforskarklocka får jobba med sånt den är tänkt till. Inga grottor men väl norr om polcirkeln.
KS Explorers Clubs Velcroband och Expyn skötte sin uppgift med bravur.
IMG_3979.jpeg

IMG_9356.jpeg
Det blev en riktig "love-hate"-relation till den här Top Gun - Mojave, som jag fick låna under några veckor inför ett eventuellt köp. Det är en helt fantastisk klocka på många sätt, men den är otroligt svårflörtad framför kameran. Just den här bilden är kanske inte så märkvärdig i sig, men det var enda gången jag kände att jag verkligen lyckades fånga IWC:ns råa coolhet.
Om man undrar så nej, det blev inget köp.

Tillbaka
Topp