• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Ball Watches?

AndersQ

Omega
Ball Trainmaster Kelvin är RIKTIGT fin :hungry:
(Snodda bilder från Hodinkee)
image.jpg
image.jpg
Riktigt läcker är den!
 

Flinke

Omega
Var inne på Wohlins och provade Ball Fireman Storm Chaser Pro idag. Vad tycks?
Ber om ursäkt för plasten på länken......

 

Flinke

Omega

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tolkar det som att du inte är något "fan" av Tag Heuer ;)
Håller med @Bossebäver om att det är en av de bättre Carrerorna att inspireras av. För min del räcker också vetskapen om att det inte är en Tag Heuer långt.......

Jodå, jag tycker att Tag Heuer är helt okej. Det jag stör mig lite på är att Ball har så lite "egen" design och så mycket inspiration från andra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ser 3 problem med Ball
1: Tritiumtuber är inte snyggt
2: Tritiumtuber är inte bra.
3: Tritiumtuber håller inte för evigt.

Det utesluter märket helt för mig även om Skindivern är rätt cool.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag ser 3 problem med Ball
1: Tritiumtuber är inte snyggt
2: Tritiumtuber är inte bra.
3: Tritiumtuber håller inte för evigt.

Det utesluter märket helt för mig även om Skindivern är rätt cool.
Varför är inte tritiumtuber inte bra? Utveckla gärna, har hört att dom ska både lysa längre och starkare...stämmer inte det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför är inte tritiumtuber inte bra? Utveckla gärna, har hört att dom ska både lysa längre och starkare...stämmer inte det?
De lyser väldigt svagt och efter 10-15 år är det inte mycket fart kvar i dem = dags att byta tavla och visare. Framförallt lyser de väldigt svagt jämfört med modern lyspasta.

Varför tror du annars att i princip alla utom Ball, Luminox och Traser gått över till annat? :)
 
De lyser väldigt svagt och efter 10-15 år är det inte mycket fart kvar i dem = dags att byta tavla och visare. Framförallt lyser de väldigt svagt jämfört med modern lyspasta.

Varför tror du annars att i princip alla utom Ball, Luminox och Traser gått över till annat? :)

Lyser väldigt svagt beror ju på hur mycket kräm de klämmer i tuberna.


Jag ser 3 problem med Ball
1: Tritiumtuber är inte snyggt
2: Tritiumtuber är inte bra.
3: Tritiumtuber håller inte för evigt.

Det utesluter märket helt för mig även om Skindivern är rätt cool.

Jooo, allt ovanstående är ju osant.

Kolla bildbevisen bah!
Ball-Fireman-Glory-Automatic-Watch-Ball-RR1103-Black-NM2188C-S3-BK-2.jpeg

Ball fireman glory, fan vad jag vill ha en.

Kastar in en porrig modell till när jag ändå håller på.
3210229b_xxl.jpg
image.jpg2_zpsopqwused.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
De lyser väldigt svagt och efter 10-15 år är det inte mycket fart kvar i dem = dags att byta tavla och visare. Framförallt lyser de väldigt svagt jämfört med modern lyspasta.

Varför tror du annars att i princip alla utom Ball, Luminox och Traser gått över till annat? :)

Jag håller med dig ur perspektivet "klocka som ska hålla i generationer". När det gäller kvartsbeaters i ~5k klassen (Luminox, Traser) tycker jag däremot att det är kanon. Lyser svagt om man vaknar mitt i natten och undrar vad klockan är, tex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med dig ur perspektivet "klocka som ska hålla i generationer". När det gäller kvartsbeaters i ~5k klassen (Luminox, Traser) tycker jag däremot att det är kanon. Lyser svagt om man vaknar mitt i natten och undrar vad klockan är, tex.
Och vad kostar en Ball? Typ 10-20 papp...
 
Topp