• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Nomos?

JayJay

Rolex
Hej alla,

Min första post här -- har lurkat lite tidigare men nu när ni snackar om mitt favoritmärke så vill jag pipa till lite!

Jag är en ganska nybliven klocknörd, och faktum är att jag blev det tack vare Nomos. Jag vet inte riktigt hur, men jag tror jag halkade in på Hodinkee för att läsa om Apple Watch och såg där en bild på Nomos Metro. Detta ledde till lite mer efterforskning och jag insåg då att Nomos var det perfekta märket för mig eftersom jag gillar ren och minimalistisk design rent allmänt, och dom har en utstrålning rent märkesmässigt som jag verkligen gillar. Deras marknadsföring fokuserar på klockorna till skillnad från dom flesta märken som försöker sälja genom bilder på vackra människor och flådiga/glamorösa miljöer. Dom verkar dessutom göra gedigna grejor, satsar på intern utveckling och har en modern approach med blicken riktad framåt även om designen av vissa modeller (Tangente et al) såklart är kraftigt inspirerade av klassiska modeller.

Deras klockor är inte superbilliga men med tanke på att dom gör nästan allt själva får man väl säga att man får ganska bra valuta för pengarna. Märket är inte särskilt känt bland mer vanliga människor men det kvittar för mig personligen då jag inte har något stort behov av att visa för andra att jag har dyra grejor på mig -- snarare tvärtom. Jag köper saker för mig själv, inte för andra :)

Hittills har jag två Nomos-klockor. En Zürich Blaugold (inköpt hos Franks Ur vid Sergels Torg) och en Metro inköpt i veckan via Uhren2000.de eftersom det är lång leveranstid på Metro (6+ månader) om man beställer hos handlare nu. Kan f.ö. rekommendera både Franks Ur och Uhren2000 -- bra priser och bra att ha att göra med vid inköp iallafall.

Här är en halvtaskig bild på mina godingar tagen med iPhone -- skall försöka ta lite bättre bilder med riktig kamera någongång!

IMG_1916.JPG

Väkommen! Fantastiskt fina klockor du valt. båda två är modeller jag själv skulle vilja äga.
 

LJS

Omega
Älskar även Nomos. Ska köpa mig en Ludwig Automatik 40mm så fort ekonomin tillåter. Har inte lyckats hitta någon som har något negativt att säga om Nomos än. Jag som många andra i tråden har en kärlek för minimalistisk design och Nomos look passar mig perfekt. Blir avundsjuk när jag ser alla bilder i tråden nu... :(
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.

Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!

8B211C11-51DE-4979-A8EE-19C4618C4B2B.jpeg
AC6855A4-94EA-467C-BE65-BE021F0F25BE.jpeg
 

Otori

Cartier
2-Faktor
Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.

Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!

8B211C11-51DE-4979-A8EE-19C4618C4B2B.jpeg
AC6855A4-94EA-467C-BE65-BE021F0F25BE.jpeg

Grattis till en fin klocka.

Posta gärna mer i Nomostråden 😊
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.

Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!

8B211C11-51DE-4979-A8EE-19C4618C4B2B.jpeg
AC6855A4-94EA-467C-BE65-BE021F0F25BE.jpeg
Grymt snygg!
 
Topp