Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ägt ett antal klockor av båda tillverkarna och Oris gör verkligen fina klockor av bra kvalitet, men jag tycker inte de går att jämför med tudor när det kommer till finish, länk osv. Tudor är ett snäpp uppSå är det ju, jag tänkte mest på vilken "kvalitetsnivå" oris ligger på i jämförelse med Tudor? I fråga om finish, länk osv.
orisen bärs mycket mindre trots sina 43 mm.Det jag är lite fundersam över är att oris är 43mm vilket är lite för stort , tudorn är 41mm vilket är lagom.
Men jag ska se till att prova en oris för att få en uppfattning om storleken.
Inhouse-BB och Oris Aquis bärs typ lika. BBn är enligt mig mycket fläskigare åt alla håll och kanter än de flesta andra 41-mm:are.Det jag är lite fundersam över är att oris är 43mm vilket är lite för stort , tudorn är 41mm vilket är lagom.
Men jag ska se till att prova en oris för att få en uppfattning om storleken.
jag har 40 mm varianten och det är extremt mycket klocka för pengen.Jag testade en oris divers 65 med blå tavla i butik idag. Måste säga att det kändes riktigt trevlig.
Den finns just nu att köpa för 14.440:- med stållänk på rega watches. Känns som mycket klocka för pengarna!?
Länken till 65:an (40mm:aren) är nitad.Förlåt, men vad menar du med den nitade länken?
Det är nitar i stället för stiftFörlåt, men vad menar du med den nitade länken?