• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Åsikter tack

• Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
Snälla ta inte så allvarligt på allt man säger, jag la till en smajli för att visa att det handlade om ironi.

Faktist så måste jag hålla med dig, den här är långt ifrån en favorit från GS linjen, men sen gillar jag inte kronografer särskilt mycket överlag med undantag av Daytona. Men att den ser ut som en Seiko för 1-2000 kr är ett dumt påstående, iof har jag inte sett den i roseguld utan bara den i rostfritt stål (SBGC001)

img2715grandseikodonmeg.jpg

Okej då 1559:- var lite väl lågt, men för 3395:- får man något som ser ut att kosta lika mycket...
http://www.creationwatches.com/prod...ronograph-rose-gold-snl044p1-snl044-1262.html

Under tiden fastnade jag lite för följande panerai, vad tycker ni?

Personligen har jag fortfarande väldigt svårt för Radiomir. Om du klarar dig utan datum och tycker att GMT och kronograf kan vara kul så är den här fortfarande till salu, dessutom är titan mer under radarn än svart keramik. :)

121214-311-Lume.jpg

Dessvärre måste jag hålla med övriga, letar du annat som ersättare till klockan du egentligen vill ha kommer du aldrig bli nöjd. Resultatet blir bara att du förlorar pengar på varje flipp på väg dit.

Personligen har jag fortfarande väldigt svårt för Radiomir. Om du klarar dig utan datum och tycker att GMT och kronograf kan vara kul så är den här fortfarande till salu, dessutom är titan mer under radarn än svart keramik. :)

Dessvärre måste jag hålla med övriga, letar du annat som ersättare till klockan du egentligen vill ha kommer du aldrig bli nöjd. Resultatet blir bara att du förlorar pengar på varje flipp på väg dit.
Helt klart den snyggaste pam'en jag sett!

Förstår inte de här inläggen från Seikofanatiker, inse att de flesta inte är imponerade av GS och varken tycker de är snygga, prisvärda eller coola. Att överhuvud nämna Seiko och PP i samma mening ger lätt löjets skimmer..

Att överhuvud nämna Seiko och PP i samma mening ger lätt löjets skimmer..

Fast det finns en viss poäng med tanke på att Seiko och PP är ungefär lika "eh, jaha". :)

Visst skulle jag hellre vara tvungen att ha en Patek än en GS med samma prislapp, men marginalen är inte särskilt stor.

Förstår inte de här inläggen från Seikofanatiker, inse att de flesta inte är imponerade av GS och varken tycker de är snygga, prisvärda eller coola. Att överhuvud nämna Seiko och PP i samma mening ger lätt löjets skimmer..
som sagt, - inlägget var helt ironiskt menat.

Jag gillar Panerai skarpt, men om du likaså ska ha en Aquanaut så finns det ingen anledning att lägga pengar på en Panerai innan. Spara de pengarna istället tills du kan köpa det som du verkligen vill ha.

Just den här Seikon håller tiden 4 ggr bättre på månadsbasis och har dubbel gångreserv jämfört med den aktuella Vattenöten, så visst haltar jämförelsen lite :D

Skit i seikon nu.
Ringde du till PP:s butiker? Tror jag länkade till dem i nån annan tråd åt dig, eller minns jag fel? Kan du tänka dig att utöka lite så kan det även gå fortare med olika alternativ som tex länk och strap som tillbehör.
Eller så beställer du helt enkelt nöten från rob och så köper du något roligt att ha medans du väntar också.
Personligen tycker jag pannorna ser trevligare ut på bild än i verkligheten där de mest är stora skrytstycken men smaken är som baken.
En nöt med väntetid och sedan en vänteklocka (iwc, jlc och tudor har ju lite trevliga modeller till ok priser som flyger lågt)

Eller: http://www.klocksnack.se/threads/patek-philippe-nautilus-5711-1a-010.6492/ :D

Det finns inget substitut för en klocka som man verkligen vill ha. Självklart så kan man köpa de som liknar och billigare, men man kommer aldrig bli nöjd med substitutet. Men resan dit kan vara lika roligt för det :)

Jojo, det finns ju Steinhart!
Ha
Skit i seikon nu.
Ringde du till PP:s butiker? Tror jag länkade till dem i nån annan tråd åt dig, eller minns jag fel? Kan du tänka dig att utöka lite så kan det även gå fortare med olika alternativ som tex länk och strap som tillbehör.
Eller så beställer du helt enkelt nöten från rob och så köper du något roligt att ha medans du väntar också.
Personligen tycker jag pannorna ser trevligare ut på bild än i verkligheten där de mest är stora skrytstycken men smaken är som baken.
En nöt med väntetid och sedan en vänteklocka (iwc, jlc och tudor har ju lite trevliga modeller till ok priser som flyger lågt)

Eller: http://www.klocksnack.se/threads/patek-philippe-nautilus-5711-1a-010.6492/ :D
Den där är förjävla snygg alltså...
Personligen skulle jag ha svårt att välja mellan den och nöten.

Tillbaka
Topp