• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återställa brons till sin forna glans??

Jag fick detta förslag från IWC i Paris, när jag besökte butiken och frågade hur de tar bort patenteringen själva. Inte lyckats hitta detta märke i Sverige. IWC support borde veta bäst kan man tycka?

Sålde en IWC tidigare i år utan att själv ha testat. Vill gärna veta om du hittar något som funkar av nyfikenhet.

 
Jag fick detta förslag från IWC i Paris, när jag besökte butiken och frågade hur de tar bort patenteringen själva. Inte lyckats hitta detta märke i Sverige. IWC support borde veta bäst kan man tycka?

Sålde en IWC tidigare i år utan att själv ha testat. Vill gärna veta om du hittar något som funkar av nyfikenhet.

De där polishing produkterna är lite samma som Brasso, Cape Cod mfl.

Vill ju egentligen inte mekaniskt polare bort ytan, men är kanske enda alternativet här.

Fick bort det mesta med vanlig Cape Cod när jag testa, men fick kämpa mer än när man buffar upp en stålklocka.

Ska även testa Brasso efter semestern
 
Det vore kul med bilder om du tagit under resans gång @Chrisse.
Då inget ännu fungerat tillfredsställande har jag inte några bra bilder (före efter)

Ungefär såhär mörk är klockan, vilket jag iof gillar. Men hela tanken är ju att börja om, men målet är ju ändå att hamna här igen.

Testat:
Ättika- ingen skillnad alls
Ketchup - ingen skillnad
Sprite/läsk etc - ingen skillnad
Citron - ingen skillnad
Corega (tandprotesrengöring) - se spännet nedan, efter tre timmar var det märkbart ljusare. Ska testa över natten vid senare tillfälle

Boetten på sista bilden har jag kört lite Cape Cod på, men då är det svårt att komma åt överallt

IMG_2855.jpeg


IMG_2853.jpeg

IMG_2850.jpeg

IMG_2851.jpeg
 
Tillbaka
Topp