• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Återställa patina tavla

Nytt plexi så hade det där varit ett helt fantastiskt ex. Jag kan förstå om det är arvegods och ägaren inte uppskattar patina men annars exemplaret i sig pga historia, men annars kan man ju undra varför man inte köper en ny klocka istället.
Verkligen.
Mycket sorgligt..
Sedan är smaken olika, men blev överraskad över att alla verkade tycka den blev superfin och inte hade några invändningar... Tror jag var först att säga motsatsen i tråden...

Nu är den redo att användas, monterade ett croco-band samt ett omega-spänne, blev perfekt enligt mig:) (fick även en bild på verket av urmakaren hur det såg ut efter servicen)
84D146AF-2468-4096-80AC-B84B18490B49.jpeg
9986FBAB-DB64-49DC-BE80-431EBBF84091.jpeg
B0D84F37-1A3A-464F-B0DF-DCDC75E09F93.jpeg

Verkligen.
Mycket sorgligt..
Sedan är smaken olika, men blev överraskad över att alla verkade tycka den blev superfin och inte hade några invändningar... Tror jag var först att säga motsatsen i tråden...
Väldigt mycket tilltvingad artighet i de kommentarerna… Hjärtat gråter mer än en skvätt när man ser sånt. Angående Connien köper jag det rakt av. Grattis, @John.Markstrom till en fantastiskt fin klocka. :)

Kapar tråden. Vad sjutton kan ha hänt med den här tavlan? Är egentligen ingen fan av så här stora skador, men otroligt ovanlig så överväger ett köp i alla fall.

EDIT: Redan såld, låg ute någon minut :(

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 18.51.19.png

Senast ändrad:
Kapar tråden. Vad sjutton kan ha hänt med den här tavlan? Är egentligen ingen fan av så här stora skador, men otroligt ovanlig så överväger ett köp i alla fall.

EDIT: Redan såld, låg ute någon minut :(

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 18.51.19.png
Cool modell! Glaset kan ha krossats och att tavlan tagit skada men skadan ser så pass extrem ut som om den varit utanför boetten och skadats

Cool modell! Glaset kan ha krossats och att tavlan tagit skada men skadan ser så pass extrem ut som om den varit utanför boetten och skadats

Ngn som försökte ta bort en fläck med vinkelslip? 😄

Sjuk. Hade iaf lätt låtit renovera tavlan :)

Ja, det ser ut som att någon har försökt ta bort färgen med en klinga av något slag. Men ju mer jag tittar på tavlan, ju vackrare blir den och jag är övertygad att den hade fått se ut så där :)

Helmut hade en del med EP att göra på 60- och 70-tal och det finns flera referenser med EP-verk, men den där tavlan är ultrasällsynt. Den var dessutom ute för 920€. Hoppas tajmingen blir bättre under året.

Ja, det ser ut som att någon har försökt ta bort färgen med en klinga av något slag. Men ju mer jag tittar på tavlan, ju vackrare blir den och jag är övertygad att den hade fått se ut så där :)

Helmut hade en del med EP att göra på 60- och 70-tal och det finns flera referenser med EP-verk, men den där tavlan är ultrasällsynt. Den var dessutom ute för 920€. Hoppas tajmingen blir bättre under året.
Oj billigt. Ja måste vara superovanlig tavla med Sinn. När jag missar något försöker jag tänka att klockan oaf bevisar att det dyker upp ibland och jag kanske har mer tur nästa gång :)

Tillbaka
Topp