• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Åtgärda stretch Rolex Datejust jubilee

bbadri

Basic
2-Faktor
Hej Experter!

Finns det någon hemsida / youtubevideo som i detalj går igenom hur man åtgärdar stretch i ett jubilee-armband tillhörande en rolex datejust 36 mm? Finns några filmer på youtube som är mer som teasers / reklamfilmer för klockmakare me de går inte igenom för just det armbandet eller så är de inte detaljerade. Tar gärna emot tips.

Trevlig kväll!

/b

Finns nån snubbe som heter nåt med Michael. Och sett nån på facebook som fixa stretch och Rolex länkar.

Tack för svar! Du tänker nog på Michael Young i... Hong Kong tror jag det var. Haft kontakt med honom med tänkte det hela som ett roligt egenprojekt nu i Coronatider så vill hitta en guide för det hela. /b

Tack för svar! Du tänker nog på Michael Young i... Hong Kong tror jag det var. Haft kontakt med honom med tänkte det hela som ett roligt egenprojekt nu i Coronatider så vill hitta en guide för det hela. /b
Precis så hette han visst . Finns verktyg på cousisnuk tror jag för att ta isär. Hittar det inte nu .

Man drar isär länken sen byter man stiften som håller ihop länkarna eller så sätter man på en hylsa på stiftet. Mao ingen man gör själv hemma. Vissa typer av vikta länkar kan man däremot själv åtgärda. Lägg upp en bild på länken.

@Aurum

Jag bytte delar på kretskortet på en LCD-tv med hjälp av youtube, borde väl gå att fixa detta hemma?

Bilagor

• 3.jpg
    3.jpg
    329.3 KB · Visningar: 61
Jag funderar på att skicka min jubilee till Norge.
https://www.klokkeland.no/reparasjon-av-rolexlenker/

jag mailade dem gällande tull och så och fick nedan svar:
Får våre kunder innenfor EU, bruker vi en postboks adresse i Strømstad, Sverige.
Dette er pga Toll, gebyr og andre utgifter.

Verkar väldigt billigt att fixa en jubilee-länk för 2700 norska? Någon som har erfarenhet av dessa?

Citat från mailkonversation med Michael Young i Hong Kong:
"The price for the basic band restoration , excluding parts and additional repair, is
USD265 for 2 tone jubilee bands, plus return EMS/Fedex postage USD45^ plus (optional insurance for 2% of desired insured value). "

Verkar väldigt billigt att fixa en jubilee-länk för 2700 norska? Någon som har erfarenhet av dessa?

Citat från mailkonversation med Michael Young i Hong Kong:
"The price for the basic band restoration , excluding parts and additional repair, is
USD265 for 2 tone jubilee bands, plus return EMS/Fedex postage USD45^ plus (optional insurance for 2% of desired insured value). "
Nu hittade jag inte prislista på den norska sidan, vid en snabbtitt, men gällde deras pris en TT länk? Helstål är billigare att fixa än guld och TT.

2200 tror jag det skulle gå på för en stållänk. Jag såg nån video på youtube där mottagaren var jädrigt nöjd. Ska se om jag kan hitta den.

Caseback watches fick tillbaka sitt armband och verkar nöjd
Låter ju inte alls dåligt!

Får jag fråga er experter, vart köper ni tillbehör till Rolexar? Min vän har en för tight länk på sin klocka (samma som jag, datejust 36, guld på stål) och jag tänkte köpa en länk till honom. Vidare behövs ett stift till ändlänken (det som sitter i själva casen på klockan sen, ursäkta min dåliga anatomikunskap), går det att hitta någonstans?

Låter ju inte alls dåligt!

Får jag fråga er experter, vart köper ni tillbehör till Rolexar? Min vän har en för tight länk på sin klocka (samma som jag, datejust 36, guld på stål) och jag tänkte köpa en länk till honom. Vidare behövs ett stift till ändlänken (det som sitter i själva casen på klockan sen, ursäkta min dåliga anatomikunskap), går det att hitta någonstans?

Jag har precis köpt min första Rolex, en DJ 16234 och är ultranovis i ämnet, så jag sätter mig på läktaren och inväntar nån som kan :)

Kan rekommendera att skicka till Michael i HK då det blir perfekt utfört. Har skickat både jubilee, president och oyster.

Ska man köpa utrustning blir det ganska dyrt snabbt

Lättast är att hitta länkbrytare ”RLX” på typ Alibaba och stift finns att köpa på cousins uk.
Tack för tips! Tack till alla er andra som har kommit med fin input! Jag lämnar den här tråden mycket klokare och kunnigare! Trevlig söndag allihopa och ta hand om er och glöm inte att tvätta också klockan varje gång ni kommer hem för att undvika smitta! /b

Tack för tips! Tack till alla er andra som har kommit med fin input! Jag lämnar den här tråden mycket klokare och kunnigare! Trevlig söndag allihopa och ta hand om er och glöm inte att tvätta också klockan varje gång ni kommer hem för att undvika smitta! /b
Trevlig söndag och lycka till med projektet!

Tillbaka
Topp