Re: Önskeklockor -Vilka klockor skulle få dig att känna dig
Hel och hel, de här skulle räcka en bit på väg.
Tudor Black Bay
Ju mer jag ser av den desto viktigare blir det att lägga vantarna på en. Jag funderar över vad jag kan flippa för att ha råd, och jag är inte en flippare.
Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon 39
Den andra som jag gått och funderat länge på, som jag bara
måste ha. Tycker att bilden talar för sig själv. Jag vet redan vad jag ska flippa för att ha råd.
Rolex GMT Master 1675/3 födelseår
Med de två första är måste-listan slut, och det blir väldigt mycket svårare att prioritera. Det får nog ändå bli den här, trots att jag redan har en födelseårspepsi. Detta är nog den enda klocka som jag tycker är snyggare i tvåton än i helstål eller helguld, och även den enda klocka jag skulle föredra att ha på jubilee över både vanlig länk eller läder. Den får inte ha målad krona och den måste ha bröstvårtor!
Rolex-Explorer II 216570
Storleken, länken, lume-färgen och så gott som allt annat förutom bytet från röd till orange färg gör denna till en bättre vardagsklocka än 16570:an.
Sinn 656L
Inte oöverstigligt dyr eller svår att få tag på, men det finns alltid något som är mer intressant, både i klockväg och annat.
Rolex Submariner 5513
Jag äger inte en svart Sub, och det måste man förstås göra. Den måste ha fin patina och en rolig historia, men jag har inte överdrivet bråttom med den jakten.
Vintage helguld
Det är klart att man måste ha en finklocka i helguld, och Omega känns som ett klassiskt val. Även här krävs väsentligt mer research, men förutom material är jag även rätt säker på att sub-sekund är ett skall-krav.
Rolex Sea-Dweller 1665
'Nuff said.
Rolex Daytona Meteorite 116509
Lite som med alla Panerai som intresserat mig har intresset för den här dalat ordentligt, men den hänger ändå kvar i topp-tio.
Rolex Submariner 116619
Ungefär samma sak med den här, men det uppstår fortfarande situationer där jag verkligen önskade att jag hade en.
Omega Speedmaster Broad Arrow 3551.20.00
Bubblare på listan, tack för den, Ricrob! Kan inte det här med referensnummer för Omega, ser att 321.10.42.50.02.001 på Omegas hemsida också ser ganska trevlig ut, så mer research behövs.