Bazsy
Basic
King Seiko skulle nog lösa mitt problemComeback för King Seiko, månne? Eller Lord Marvel, som jag föreslog ovan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
King Seiko skulle nog lösa mitt problemComeback för King Seiko, månne? Eller Lord Marvel, som jag föreslog ovan.
Jag föreslog det i Japan faktiskt, en comeback av KS.Comeback för King Seiko, månne? Eller Lord Marvel, som jag föreslog ovan.
Jamen då händer det ju!Jag föreslog det i Japan faktiskt, en comeback av KS.
Tror jag inte, har inte sett något i marknadsföringen om KS. De lanserade ju en historical edition för några år sedan, en modell @Bosse köpte. SCVC? Sjukt bra var den men jag har ingen aning om hur populär den blev.Jamen då händer det ju!![]()
Vad tror du om 55-årsjubileet av Tokyo-OS 1964? Worldtimer och Mono-pusher?![]()
Kronografer och kvarts-specialare kommer komma 2019 pöjkar (1969 anniversary).
Jag tror stenhårt på en Historical edition av 6159-7000/7001 i samma färger (annan boett men inspirerad av 6159). Den kommer ha 8L55 (hi-beat).![]()
SBHG255/257 i 42mm stålboett, ändra inget annat än storleken
Tror inte de kommer spela ut den vinkeln, speciellt inte eftersom Omega har nästa OS i Tokyo. Jag tror de kör 1969 -jubileum på springdrive/ kvarts/kronograf rätt av. Ett dunderår 2019 alltså.Vad tror du om 55-årsjubileet av Tokyo-OS 1964? Worldtimer och Mono-pusher?
GS quartzkronograf 2020 då?Tror inte de kommer spela ut den vinkeln, speciellt inte eftersom Omega har nästa OS i Tokyo. Jag tror de kör 1969 -jubileum på springdrive/ kvarts/kronograf rätt av. Ett dunderår 2019 alltså.
Tveksamt men jag kan lätt sätta 1000kr på en mekanisk GS-kronograf 2019, tyckte Takahashi var väldigt ”tydlig” med detta under intervjun. Det var så jag tolkade det i alla fall, speciellt i kombination med all annan info.GS quartzkronograf 2020 då?![]()
Dom kanske väntar till 50-årsjubileumet 2030 då...Tveksamt men ag kan lätt sätta 1000kr på en mekanisk GS-kronograf 2019, tyckte Takahashi var väldigt ”tydlig” med detta under intervjun. Det var så jag tolkade det i alla fall, speciellt i kombination med all annan info.
Hoppas kan man ju men de verkar ju inte direkt snabba vad gäller att utveckla 9F.Dom kanske väntar till 50-årsjubileumet 2030 då...
![]()
Kronografer och kvarts-specialare kommer komma 2019 pöjkar (1969 anniversary).
Jag tror stenhårt på en Historical edition av 6159-7000/7001 i samma färger (annan boett men inspirerad av 6159). Den kommer ha 8L55 (hi-beat).![]()
Vi får se helt enkelt, men jag tror på en Prospex med 8L55 2018.Ja, det fär med 8L55 har jag tänkt lite på. De fasar väl nästan ut 6R15 till förmån för 4RXX. Så en klass upp nu när GS är friställt känns lämpligt. Alltså en linje med 8L55 verk (kanske KS) som du är inne på. Men även nån dykare skulle nog behövas.
Kanske nått med SLAboetten men med svart tavla och MM visare.
Vi får se helt enkelt, men jag tror på en Prospex med 8L55 2018.
6R15 har verkligen fått steppa tillbaka. 4R och 6R tillverkas på samma ställe så lite konstigt kan jag tycka, vore smartare att köra 6R för hela slanten, jag ser inte riktigt vitsen med 4R. Jag tror de kommer vara ganska restriktiva med 8L55, det kräver nog för mycket jobb för att vara värt det.
Om vi tar SBEX001/003/005 exempelvis, de blir rätt dyra och då minskar kundkretsen rejält.
Tjockleken på 20mm skojar man inte bort.Precis så jag tänker. En moderat sizead prospecdykare med 8L55, olimiterad vore mumma.
Sbex-seriens problem är sommjag ser det inte bara priset utan också att de är stora som disel-lok, måhända välpolerade!
SCVN001, del av Historical Collection year 2000. LE. Populär.Tror jag inte, har inte sett något i marknadsföringen om KS. De lanserade ju en historical edition för några år sedan, en modell @Bosse köpte. SCVC? Sjukt bra var den men jag har ingen aning om hur populär den blev.
Jag är rätt säker på att SEIKO har fullt upp med GS, Astron och Presage just nu, tyvärr.