• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Öppna Omega 3999?

Psykel

Pandion
Hallojs!
Jag skulle vilja öppna min nya fina Omega för att få bort lite fläckar på insidan av glaset samt kolla serienummer. Nån som kan instruera mig? Google hjälpte inte...
IMG_4635.JPG

IMG_4634.JPG

Ser ut som en vanlig knäppboett. Du ser flärpen som sticker ut på baksidan av boetten, ta en kniv och böj försiktigt upp boettlocket. Du kan ta stöd på baksidan av bandhornet för att få hävstång. Var försiktig bara så att du inte repar, det aka inte behövas mycket kraft och du känner om det är rätt metod.

Ser ut som en vanlig knäppboett. Du ser flärpen som sticker ut på baksidan av boetten, ta en kniv och böj försiktigt upp boettlocket. Du kan ta stöd på baksidan av bandhornet för att få hävstång. Var försiktig bara så att du inte repar, det aka inte behövas mycket kraft och du känner om det är rätt metod.
Alright, tack! Testade med min boettkniv, men den är tyvärr för kort för att nå bandhornen. Ska testa med nåt längre i morgon.

Tillbaka
Topp