@ScubaKing
Jag vet inte om jag postat min smatt bizzarra upplevels hos AP Rodeo Drive Beverly Hills nagonstans,men jag skickade den i ett PM till en annan forummedlem.
Kor den i repris och hoppas ingen annan bemots pa samma satt. Och om de gor ar annu mer trakiga an jag var.
Ar i LA nagra dagar da min kompis vill umgas med slakt och vanner efter var Hawaii-resa. Passar pa att handla lite och givetvis kika runt i butikerna runt RodeoDrive.
Knallar bort till AP
Dorrvakten fragar. Bor DU lokalt? Inte det? Da gar du till VANSTER.
Dar stod en tjejj som var om mojligt annu mer sur. VadFAN gor DU har? var blicken hon gav mig.
Vi har INGA klockor i BUTIKEN! Varfor kommer DU hit om DU inte bor HAR? Ga till din NARMASTE butik!
Okej...trevligt!
Och solskensglad som jag alltid ar ber jag nu om champagne och choklad da flaskorna ligger pa is,och chokladen star framme.
Vi kan ju saga som sahar. Glad att halla upp dryck och satta fram nagra chokladbitar var hon INTE!
Men tydligen kunde hon inte neka och be mig dra at helvete vilket helt tydligt var vad hon ville saga.
Sa jag sitter dar vid disken och slafsar blask och ater dyr choklad medan hon surt blanger pa mig da det kommer in en granad playboy som ser ut som han kan kopa hela butiken utan att det paverkar hans planbok mer, an mig om jag kopte en limpa brod.
Narmare 70 an 60. Riktig direktorsmage som hanger over skraddarsydda shorts. Piketroja och kostymskor utan strumpor...och vad FAN har gubben pa handen...YG ROC med gron tavla....I slaptag en 20nanting modelltjej som ser ut som hon ar pavag till det trakigaste stallet pa jorden...
"Congrats to a lovely timepiece Sir" sager jag, och far en blick som klart och tydliget formedlar
"Vem FAN ar DU? Jag kanner INTE dig,sa DU kanner definitivt INTE mig,samt en grymtning fran gubben.
Och ut fran bakom disken kommer vad jag antar ar butikschefen,en till kostymnisse och en dam. Gubben och tjejjen far ga till HOGER! Till HOGER! och forsvinner.
Jag slafsar vidare och ber om pafyllning av mitt blask.
Far da en blick som skulle skramma den varsta ghettogangstern till att pissa i skorna fran AP-tjejjen....men ingen pafyllning.
Byter nagra ord med vad jag tror ar butikschefen nar han uppenbarar sig for att hamta en skottkarra med prylar fran skapen bakom disken.
Fragar rakt ut om gubben ar dar for att hamta en klocka. Jo sa ar det. Forklarar jag har noll problem med att inte kunna kopa nagot,tackar for gott blask och fragar om det gar att visa intresse pa nagot.
Svaret ar ungefar Glom det. Ga och handla av din lokala butik. Kan du inte det ar du inte en kund vi vill ha som det ser ut idag. Efterfragan var galen 2021. Men iar ar det totalt vansinne. Vi kan kanske leverera klockor till 1% av de som vill ha.
Har ta en pase med lite reklamprylar.....Dorren ut ar samma som du kom in. HejSvejs pa dig!