Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De hade en ny keramisk Daytona för 120 på Bic Camera i Ginza när jag var där och hypen var som störst här.Det är inte forum-priser direkt! ;-) . +90k för en blå flinga. Stål-Daytonas för över 180k finns det gott om i Tokyo. Men min PAM00176 var riktigt bra prissat.![]()
Det var billigt!!De hade en ny keramisk Daytona för 120 på Bic Camera i Ginza när jag var där och hypen var som störst här.
Om du tycker Japan är ”smidigt” så borde du tycka Hong Kong och Peking är löjligt smidigt.
Du blir helt klart tvungen att skapa en liknande tråd då du drar. Nu vet du vad du ska knäckaGrattis! Shit vad fin den ser ut! Jag blir klockbroder med dig i marsDock från Osakabutiken, hoppas att jag får lika fin service och inslagning
![]()
Ha ha ja, känner verkligen pressenDu blir helt klart tvungen att skapa en liknande tråd då du drar. Nu vet du vad du ska knäcka![]()
Ta kort, video allt du kan klmma på!Ha ha ja, känner verkligen pressenska försöka mitt bästa, vilket framförallt betyder att komma ihåg att ta kort
![]()
Vad jag har hört så är prutmånen minimal i det flesta fall. Kanske till o med oförskämt? Jag har inte stenkoll. Jag prutade ingenting. När GS hållt en klocka med mycket hög efterfrågan utan handpenning tycker jag inte det är ok att pruta. Och PAM’n hade jack road redan satt ner i pris. Kanske finns någon annan som har mer koll på prut-kulturen i Japan?Grymt trevligt resereportage! Hur är prutmånen generellt, ligger priserna fast eller kan man pruta?
Såg dem där jönsarna när jag var där sist med.Bara i Japan...
![]()
I seikos egna butiker kan man glömma prut, enligt uppgift 5% om man är med SEIKOs ledning.Vad jag har hört så är prutmånen minimal i det flesta fall. Kanske till o med oförskämt? Jag har inte stenkoll. Jag prutade ingenting. När GS hållt en klocka med mycket hög efterfrågan utan handpenning tycker jag inte det är ok att pruta. Och PAM’n hade jack road redan satt ner i pris. Kanske finns någon annan som har mer koll på prut-kulturen i Japan?
Obefintlig skulle jag säga. I Japan är priserna fasta, det finns väl undantag men jag upplever att de är oerhört få. En gång lyckades jag pruta en symbolisk summa på ett ganska högt belopp. Och med symbolisk summa menar jag värdet av en öl eller två på totalt ett sexsiffrigt pris (i kronor). Men det går åt båda hållen, så fördelen är att man aldrig behöver knata runt med drickspengar i fickorna.Vad jag har hört så är prutmånen minimal i det flesta fall. Kanske till o med oförskämt? Jag har inte stenkoll. Jag prutade ingenting. När GS hållt en klocka med mycket hög efterfrågan utan handpenning tycker jag inte det är ok att pruta. Och PAM’n hade jack road redan satt ner i pris. Kanske finns någon annan som har mer koll på prut-kulturen i Japan?
Så lyckad resa! Kul att få varit med och Stort Grattis till GS:arna.Wow Wako!
Tillbaka till Tokyo. Som klocknörd kan man inte besöka Japans huvudstad utan att avlägga vist hos Wako Seiko Flagship Salon. I denna anrika byggnad väntar ännu en magisk klockupplevelse.
![]()
När jag i förra veckan hämtade min så efterlängtade GS Store Limited fick jag poäng på mitt köp! Dessa samlades på ett elegant Wako-kort som jag idag kunde växla in mot mumsiga 1000-yen-checkar som fullkomligen skriker; Handla! handla!
![]()
Efter att under högtidliga former mottagit dessa checkar var det dax att klämma på lite maxade Grand Seikos! Kan bara summera med ett ort; Episkt!!!
![]()
![]()
![]()
Här finns så mycket mumsiga klockor att man skulle kunna hänga här halva dagen.
![]()
Jag passade även på att klämma på Snöflingan igen.. Som ett brev på posten kom en expedit fram och berättade att endast idag fick man en Grand Seiko display-låda för tre klockor på köpet! Jag har två... Högen med Wako-checkar sa; Du måste ha tre!! Jag kunde inte stå emot!!
![]()
![]()
![]()
När formalian var avklarad och länken skulle kortas presenteras möjligheten att få Wako-graverat spänne! Självklart sa jag. Riktigt roligt reseminneServicen är helt oklanderlig. Älskar Japan! Älskar Grand Seiko!
![]()
Efter en timme på Wako var min son på väg att krevera. Men efter lite Pokémon-jakt och leksaksaffärsplundring var han sugen på att bli invigd i horologins magiska värld!
![]()
Han ville ha en Baby-GPappa kunde inte resa från Japan utan en G-Shock han heller så det blev ett ”far och son”-moment. Härligt! Vi passade även på att skaffa en extra väska till alla boxar!
Laox hade en del andra godsaker att bjuda på...
![]()
Efter en dags lyckad shopping var det dags för sushi och öl innan vi drog oss tillbaka till hotellet för att njuta av utsikten. Nu kryper vi ner för en sista natt i Tokyo. I morgon bär det av hemåt...
![]()
Tack!! Jag lär åka tillbakaSå lyckad resa! Kul att få varit med och Stort Grattis till GS:arna.