Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kul slÀpp!JÀvligt roligt!
![]()
![]()
Seiko Teams Up with Pepsi for First Official Collaboration
Seiko partners with Pepsi for the first time, dropping two limited edition Seiko 5s: the SRPL99, a stealthy GMT, and the SSK047, a retro-styled diver in iconic red and blue.oracleoftime.com
EDIT: Glömde att det finns en nyhetstrÄd. Ber om ursÀkt!
Jag tror ocksÄ SPB317 Àr roligare. Har en SKX007 (storebror) och det Àr en bra klocka, lite kult, men den Àr inte sÀrskillt spÀnnande.
Tack för synpunkter! Det lutar nog Ät 317 med Uncle Straps z199. Ska vÀnta om nÄgon dyker upp pÄ KS köp o sÀljJag tror ocksÄ SPB317 Àr roligare. Har en SKX007 (storebror) och det Àr en bra klocka, lite kult, men den Àr inte sÀrskillt spÀnnande.
Den lÀnken man kan fÄ med Àr dessutom riktigt rasslig och Àter armhÄr tack vare de vikta lÀnkarna. Vill man ha SKX pÄ lÀnk bör man skaffa en annan, typ Uncle.
Vad som tala för SPB317 (i mina ögon) Àr, att det Àr Prospex (som vÀl Àr ett par snÀpp över SKX), applicerade index och ett modernare verk*.
SPB317 verkar inte sÀljas med lÀnk sÄ vill man ha det blir det tredjeparts Àven dÀr. Uncle Straps verkar ha för den ocksÄ.
* 6R35 vs. 7S26. 7S26 i SKX har inte manuellt uppdrag eller hacking.
Tack för input!317 Àr sjukt bekvÀm pÄ handleden. KÀnns roligare imo.
Den Àr riktigt snygg, dock kanske man vill ha i Ätanke att 6R35 Àr aningen ökÀnt för svajig tidhÄllning. Kika bara i trÄden om SPB143 & co.Tack för synpunkter! Det lutar nog Ät 317 med Uncle Straps z199. Ska vÀnta om nÄgon dyker upp pÄ KS köp o sÀlj/Peter
Tack, ska kika i den trÄden.Den Àr riktigt snygg, dock kanske man vill ha i Ätanke att 6R35 Àr aningen ökÀnt för svajig tidhÄllning. Kika bara i trÄden om SPB143 & co.
Grattis!Fick pengar av slÀkten till en klocka pÄ min 50-Ärsdag.
SÄ det fick bli den hÀr SSC941P1
41 mm safirglas och solar.
![]()
TackarGrattis!![]()
Trevligt!Nytt i lÄdan. SJE093
![]()
![]()
Trevligt!
Ăr det ett chokladband frĂ„n Uncle?
Jajo, men egentligen Àr det bara sjukt lÄngt nÀr du inte har den utanpÄ vÄtdrÀkten.Nej, det Àr frÄn MiLTAT. Inget jag köpt sjÀlv men vÀldigt trevligt. OEM-gummit Àr najs ocksÄ mem sjukt lÄngt.
Jajo, men egentligen Àr det bara sjukt lÄngt nÀr du inte har den utanpÄ vÄtdrÀkten.
SkÀmt Äsido. Har den sjÀlv pÄ miltat hexed eller ett grÄtt ribbat natoband. Fungerar bra pÄ svart sail cloth ocksÄ. Skulle inte haft nÄgot emot ett riktigt bra bracelet (bÀttre Àn miltat), sÀg till om du hittar nÄgot.
LĂ„ter Ă€ndĂ„ helt normalt, Seikos urverk Ă€r lite lotteri, en del gĂ„r jĂ€ttebra och andra mindre bra. 4R36 som din klocka har Ă€r Ă€ndĂ„ ett bra urverk, och du kan garanterat knata förbi urmakare och fĂ„ den ruckad att gĂ„ betydligt bĂ€ttre. Brukar kosta nĂ„gra hundralappar. Ăr lite omstĂ€ndigt nĂ€r klockorna tappar tid tycker jag, betydligt smidigare om de plussar lite, dĂ„ kan man bara dra ut kronan och vĂ€nta in den dĂ„ och dĂ„.Slog till pĂ„ min första Seiko5 innan sommaren, har burit den dagligen sedan typ juni. Jag upplever att den bara gĂ„r lĂ„ngsamt. StĂ€llde den tvĂ„ minuter före mobil klockan för en ungefĂ€r en vecka sen. RĂ€knat lite löst att den gĂ„r 17-24 sekunder lĂ„ngsamt varje dag.
Ăr ju inom grĂ€nserna, men borde den inte gĂ„ lite bĂ„de lĂ„ngsamt och lite snabbt?
Min första automat och Seiko, sÄ vet inte riktigt vad jag kan förvÀnta mig
![]()
Nej, det Àr inte lÀtt. Men skam den som ger sig!Ajjemen. LÀnken till SLA017 passar Àven SJE093 sen Àr ju inte den sÄ enkel att fÄ tag pÄ separat.
Tack för svar!LĂ„ter Ă€ndĂ„ helt normalt, Seikos urverk Ă€r lite lotteri, en del gĂ„r jĂ€ttebra och andra mindre bra. 4R36 som din klocka har Ă€r Ă€ndĂ„ ett bra urverk, och du kan garanterat knata förbi urmakare och fĂ„ den ruckad att gĂ„ betydligt bĂ€ttre. Brukar kosta nĂ„gra hundralappar. Ăr lite omstĂ€ndigt nĂ€r klockorna tappar tid tycker jag, betydligt smidigare om de plussar lite, dĂ„ kan man bara dra ut kronan och vĂ€nta in den dĂ„ och dĂ„.
Nej, det Àr inte lÀtt. Men skam den som ger sig!
Fin, grattis !!Fick pengar av slÀkten till en klocka pÄ min 50-Ärsdag.
SÄ det fick bli den hÀr SSC941P1
41 mm safirglas och solar.
![]()
TackFin, grattis !!