• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Silver-cermet köpte jag pÄ slÀppdatum. Riktigt bra.
Ganska platt relaterat till diametern och mycket kul speglingar i shrouden.

Eftersom jag Àr en idiot sÄlde jag för att köpa sprit och barnvagn.
Haha! Minns detta MYCKET vĂ€l! Du köpte 3st, sedan tog du nĂ„gra foton pĂ„ dem i kĂ€llaren och ”var fĂ€rdig”. 😆

KvÀllens klocka
1000001431.jpg
Haha visst Ă€r det den som gick ruskigt billigt pĂ„ Tradera? Jag hade nĂ€st högsta budet tror jag 😂

Testade band frÄn Divecore pÄ 045an, riktigt bekvÀmt och följsamt. Tillverkat i FKM/Viton sÄ förhoppningsvis slipper man damm-magnetismen som blir pÄ silikonbanden.

De har en nice lösning pÄ lÄsning av Ànden, dÀr en liten knopp lÄser frÄn insidan av keepern sÄ att sÀga.
IMG_8650.jpeg

IMG_8651.jpeg
IMG_8652.jpeg
IMG_8653.jpeg

Testade band frÄn Divecore pÄ 045an, riktigt bekvÀmt och följsamt. Tillverkat i FKM/Viton sÄ förhoppningsvis slipper man damm-magnetismen som blir pÄ silikonbanden.

De har en nice lösning pÄ lÄsning av Ànden, dÀr en liten knopp lÄser frÄn insidan av keepern sÄ att sÀga.
IMG_8650.jpeg

IMG_8651.jpeg
IMG_8652.jpeg
IMG_8653.jpeg
Har varit sugen att prova en sÄn dÀr. FÄr man frÄga vad totala beloppet blev? (De kommer vÀl frÄn USA om jag minns rÀtt?)

Ja precis, bestÀllde frÄn BluShark som har 15% nu. Tog ett svart och ett gult samt extra PVD-spÀnnen och det gick pÄ 1500:- ink UPS-frakt o moms.

IMG_8650.jpeg

IMG_8651.jpeg
IMG_8652.jpeg
IMG_8653.jpeg
JĂ€vulskt coola. Önskar SÅ mycket att dom gör en kortare variant. Hysteriskt lĂ„nga pĂ„ oss med smĂ„ handleder 🙄

JĂ€vulskt coola. Önskar SÅ mycket att dom gör en kortare variant. Hysteriskt lĂ„nga pĂ„ oss med smĂ„ handleder 🙄
Hörde mig för lite innan dÄ jag med tyckte de sÄg jÀkligt lÄnga ut, men de Àr kortare Àn seiko original-bandet. Jag har ca 17cm handled och tycker det sitter kanon. HÀr Àr en jÀmförelsebild klippt frÄn Instagram:
IMG_8660.jpeg

Hörde mig för lite innan dÄ jag med tyckte de sÄg jÀkligt lÄnga ut, men de Àr kortare Àn seiko original-bandet. Jag har ca 17cm handled och tycker det sitter kanon. HÀr Àr en jÀmförelsebild klippt frÄn Instagram:
IMG_8660.jpeg
Ja jo 127mm lÄng Ànde ju mycket bÀttre Àn seiko, men Àven Uncle's korta (124?) Àr grÀnsfall pÄ mig haha. Kanske vore vÀrt att testa trotts allt!

Edit: Framförallt med tanke pÄ att det inte finns nÄgra kortare accordions pÄ marknaden..

Ja jo 127mm lÄng Ànde ju mycket bÀttre Àn seiko, men Àven Uncle's korta (124?) Àr grÀnsfall pÄ mig haha. Kanske vore vÀrt att testa trotts allt!

Edit: Framförallt med tanke pÄ att det inte finns nÄgra kortare accordions pÄ marknaden..
Nej precis, lite tjockare gods Àn originalbandet ocksÄ men mÀrks inte supermycket. Inte alls som isofrane som enligt mig bygger lite för mycket.

Tillbaka
Topp