En tidig 6306-7001 (1976) utan "skor" - nya i form av DAL1BP Àr pÄ vÀg frÄn Japan; hittade dem till bra pris pÄ Rakuten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nu Àr ett Uncle Seiko waffle v2 (nya versionen) pÄ vÀgfan va internet Àr smidigt, shopping frÄn sÀngen Àr svÄrslaget
Klickade faktiskt hem ett likadant idag, ocksÄ den korta varianten.
Hoppas att det Àr bekvÀmt för jag tycker att dem Àr riktigt snygga, plus för att det inte Àr en magnet för damm och ludd som vissa band kan vara![]()
Hoppas du kommer gilla det - du fÄr gÀrna posta bild och omdöme nÀr bandet dykt upp!
Jag tror du menar siliconbandet som bl.a. brukar ha varit default pÄ 777. MÄnga verkar tycka illa om det. Jag gillar det, jag och nÄgra gissningsvis fÄ till i vÀrden. Den invÀndning som hörs mest Àr nog att det fastnar damm pÄ det. Jag tycker det Àr extremt bekvÀmt och smidigt, ÀndÄ tillrÀckligt stabilt för att hÄlla en storpadda i styr. Dessutom Àr det rasande snyggt.Hej!
Har en SRP775 pÄ vÀg hem, ska bli kul med nÄtt lite stadigare Àn ske:en.
Den kommer ju pÄ lÀnk, min fundering Àr hur originalgummit Àr till tex srp777 och vad det Àr för ref?
Vet att jag kommer tröttna ganska fort pÄ lÀnken och ibland Àr det ju kul att kunna matcha upp med gummit japanerna tÀnkt
Men jag kanske klarar mig bra eller bÀttre med nÄtt passande bonetto?
Nu nĂ€r du sĂ€ger det har jag ju lĂ€st att det Ă€r silikon, har lite svĂ„rt för det just för dammet och att jag tycker det brukar kĂ€nnas lite âsladdrigtâ pĂ„ nĂ„tt vis.Jag tror du menar siliconbandet som bl.a. brukar ha varit default pĂ„ 777. MĂ„nga verkar tycka illa om det. Jag gillar det, jag och nĂ„gra gissningsvis fĂ„ till i vĂ€rden. Den invĂ€ndning som hörs mest Ă€r nog att det fastnar damm pĂ„ det. Jag tycker det Ă€r extremt bekvĂ€mt och smidigt, Ă€ndĂ„ tillrĂ€ckligt stabilt för att hĂ„lla en storpadda i styr. Dessutom Ă€r det rasande snyggt.
Men som sagt, förmodligen en Äsikt i minoritet. Antagligen skulle du bli mer höjd med Bonetto(?)
Nu nĂ€r du sĂ€ger det har jag ju lĂ€st att det Ă€r silikon, har lite svĂ„rt för det just för dammet och att jag tycker det brukar kĂ€nnas lite âsladdrigtâ pĂ„ nĂ„tt vis.
Kanske mÄste jaga rÀtt pÄ ett iaf för snyggt Àr det.
Tack för input och trevlig helg!
Jag tycker att den gör sig bÀst pÄ Seiko flat vent. Bonettos version gillade jag inte alls.Hej!
Har en SRP775 pÄ vÀg hem, ska bli kul med nÄtt lite stadigare Àn skx:en.
Den kommer ju pÄ lÀnk, min fundering Àr hur originalgummit Àr till tex srp777 och vad det Àr för ref?
Vet att jag kommer tröttna ganska fort pÄ lÀnken och ibland Àr det ju kul att kunna matcha upp med gummit japanerna tÀnkt
Men jag kanske klarar mig bra eller bÀttre med nÄtt passande bonetto?
Snyggt! Kommer glaset frÄn Crystaltimes eller?Idag blir det en lÀtt moddad SRP775!
DD kristall och ett ungsbakat insert frÄn en SRP777
![]()
![]()
![]()
Snyggt! Kommer glaset frÄn Crystaltimes eller?
Dagaz rear den typen av glas just nu sÄ jag kunde inte lÄta bli att köpa (Àven köpt nÄgra till SKX som ocksÄ reas ut) men var osÀker pÄ hur det skulle bli pÄ en SRP775 (sÄ jag tÀnkte spara det tills jag fÄr mig en sköldpadda med blÄ tavla) men det ser ju faktiskt rÀtt okay ut. http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/7259623Idag blir det en lÀtt moddad SRP775!
DD kristall och ett ungsbakat insert frÄn en SRP777
![]()
![]()
![]()
Hur funkar det dÀr. Byter du glaset sjÀlv dÄ eller? Blir det tÀtt?Dagaz rear den typen av glas just nu sÄ jag kunde inte lÄta bli att köpa (Àven köpt nÄgra till SKX som ocksÄ reas ut) men var osÀker pÄ hur det skulle bli pÄ en SRP775 (sÄ jag tÀnkte spara det tills jag fÄr mig en sköldpadda med blÄ tavla) men det ser ju faktiskt rÀtt okay ut. http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/7259623
Dagaz rear den typen av glas just nu sÄ jag kunde inte lÄta bli att köpa (Àven köpt nÄgra till SKX som ocksÄ reas ut) men var osÀker pÄ hur det skulle bli pÄ en SRP775 (sÄ jag tÀnkte spara det tills jag fÄr mig en sköldpadda med blÄ tavla) men det ser ju faktiskt rÀtt okay ut. http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/7259623
Japp jag byter sjÀlv. Skulle inte fÄ för mig att dyka med en klocka som Àr öppnad utan att trycktesta först men att anvÀnda dom pÄ vanligt sÀtt Àr jag inte rÀdd för.Hur funkar det dÀr. Byter du glaset sjÀlv dÄ eller? Blir det tÀtt?#novis
Ok. Coolt.Japp jag byter sjÀlv. Skulle inte fÄ för mig att dyka med en klocka som Àr öppnad utan att trycktesta först men att anvÀnda dom pÄ vanligt sÀtt Àr jag inte rÀdd för.
Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
![]()
Gillar den versionen med sin skiftande fÀrg, frÄn svart till blÄtt beroende pÄ ljus och vinkel. Blir en variation i det.Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
![]()
Ser grymt ut! Fler bilder pÄ glaset frÄn olika vinklar?Jag Àr vÀl medveten om att senaste trenden Àr svarta sköldpaddor men eftersom jag Àr mer jeanskille Àn emo sÄ fick det bli en blÄ istÀllet - SRP773. Satte pÄ ett blÄtt double domed sapphire glas och bytte lÀnken mot ett shark mesh.
TokvÄrt att fÄnga pÄ bild men det Àr ett otroligt lyft med denna typ av glas. Skimrar och glÀnser sÄ vackert i rÀtt vinkel men jag Àr inte fotograf nog att fÄnga det tyvÀrr.Ser grymt ut! Fler bilder pÄ glaset frÄn olika vinklar?![]()
TokvÄrt att fÄnga pÄ bild men det Àr ett otroligt lyft med denna typ av glas. Skimrar och glÀnser sÄ vackert i rÀtt vinkel men jag Àr inte fotograf nog att fÄnga det tyvÀrr.
![]()
![]()
![]()
Har tre klockor med double domed sapphire glas i samlingen, ett grönt och tvÄ blÄ.
![]()