• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

KvÀllens!!
Min första Seiko. Minns det som igÄr nÀr jag sÄg i ett fönster att de första SRP hade dykt upp. Ville helst ha den svarta men de hade bara fÄtt den blÄ sÄ den fick det bli. Den har varit med om en del men tuffar pÄ fint.

DÀremot har metalldelen som gör att bezeln klickar och bara gÄr Ät ett hÄll gÄtt sönder.
Pajade nĂ€r jag försökte mig pĂ„ att byta bezel utan att lĂ€st pĂ„ ordentligt hur innan. Är huvudet oerfaret fĂ„r klockan lida

NÄgon som har nÄgot bra tips hur jag komma över en ny utan att gÄ till uris?

Uppdatering efter lite googlande verkade namokimods ha just denna delen
MÄste missat nÀr jag kollade sist gÄng.
De hade Àven snygga inserts

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    352.7 KB · Visningar: 6
Senast Àndrad:
Söker lÀnk till SRPE99 (Pepsi Turtle). Jubilee, president, BOR. Har original men vore kul att prova nÄgot annat. NÄgon som vet om passformen Àr annorlunda pÄ SRPE99 jÀmfört mot SRPA21?

Denna 30-Ärspresent frÄn kompisar Àr 7 Är nu. TyvÀrr hamnat lite i skymundan sista Ären och har inte fÄtt mycket handledstid. Ska nog se till att köpa nÄgon lite snÀrtigare lÀnk till den. Det Àr mycket stÄl pÄ handleden med originallÀnk pÄ! En packningsservice hade nog inte heller skadat i och med att den sett mycket saltvatten genom Ären.

IMG_8500.jpeg

Denna 30-Ärspresent frÄn kompisar Àr 7 Är nu. TyvÀrr hamnat lite i skymundan sista Ären och har inte fÄtt mycket handledstid. Ska nog se till att köpa nÄgon lite snÀrtigare lÀnk till den. Det Àr mycket stÄl pÄ handleden med originallÀnk pÄ! En packningsservice hade nog inte heller skadat i och med att den sett mycket saltvatten genom Ären.

IMG_8500.jpeg
NÄgon som har erfarenhet av en bra tredjepartslÀnk som kÀnns lite snÀrtigare?

NÄgon som har erfarenhet av en bra tredjepartslÀnk som kÀnns lite snÀrtigare?
Jag en lĂ€nk frĂ„n strapcode pĂ„ min padi. Funkar mycket bra och Ă€r smidigare och lĂ€ttare Ă€n originalet som kan kĂ€nnas vĂ€l tungt. Den hĂ€r smalnar av till 18 mm ner mot spĂ€nnet, vilket gör att den sitter bĂ€ttre pĂ„ handleden. Kan rekommendera denna! 👍
1000004766.jpg

Har haft bÄde Strapcode som ovan, jubilee frÄn Miltat och har har nu en jubilee frÄn Uncle Seiko. Alla Àr bra men gillar nuvarande bÀst, smalnar av till 16 mm men till tycker den ger en skön vintage feeling. Strapcode Àr lite rejÀlare, och vÀldigt bra den med. Miltats Jubilee Àr inte dum den heller, men personligen tycker jag inte ÀndlÀnkarna Àr sÄ snygga @Ehrnholm
1000018226.jpg
1000018225.jpg
1000018223.jpg
1000018224.jpg

Tycker verkligen om sköldpaddan. Vill testa en jubileelÀnk men tycker original funkar helt okej.

En klocka jag velat ha lÀnge i just denna fÀrgkombination men köpt annat och blitt med smartklocka dÀremellan. Men sÄ dök den upp pÄ Facebook, i nÄgot slitet skick. SÄ jag fick fixa till den lite för att fÄ den i acceptabelt skick för mig.
IMG_3168.jpeg

Bilagor

• IMG_3157.jpeg
    IMG_3157.jpeg
    547.6 KB · Visningar: 1
  • IMG_3158.jpeg
    IMG_3158.jpeg
    400.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_3160.jpeg
    IMG_3160.jpeg
    330.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_3161.jpeg
    IMG_3161.jpeg
    393.4 KB · Visningar: 1
Har haft bÄde Strapcode som ovan, jubilee frÄn Miltat och har har nu en jubilee frÄn Uncle Seiko. Alla Àr bra men gillar nuvarande bÀst, smalnar av till 16 mm men till tycker den ger en skön vintage feeling. Strapcode Àr lite rejÀlare, och vÀldigt bra den med. Miltats Jubilee Àr inte dum den heller, men personligen tycker jag inte ÀndlÀnkarna Àr sÄ snygga @Ehrnholm
1000018226.jpg
1000018225.jpg
1000018223.jpg
1000018224.jpg
Den hÀr blir jag mest nyfiken pÄ. Tack för tipset!

Tillbaka
Topp