• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

Mycket blÄtt blir

image.jpg

Ploprof 1200

Speedy Tuesday

image.jpg

GÄr det att ordna lume pÄ Àldre klockor pÄ nÄgot sÀtt? En av mina Speedys Àr minst sagt rÀtt trött...

Speedy Tuesday

image.jpg

GÄr det att ordna lume pÄ Àldre klockor pÄ nÄgot sÀtt? En av mina Speedys Àr minst sagt rÀtt trött...
SvÄrt att se pÄ bild, men det gÄr att ordna under en service. Be om att fÄ ny lyspasta sÄ borde Omega lösa det!

HÀr kommer min Seiko Monster, lÄg under lampan i sÀngen och upptÀckte helt plötsligt att kÀrnkraften pÄ armen jobbade för fulla muggar! :D
DSC_1108.JPG

SvÄrt att se pÄ bild, men det gÄr att ordna under en service. Be om att fÄ ny lyspasta sÄ borde Omega lösa det!

HÀr kommer min Seiko Monster, lÄg under lampan i sÀngen och upptÀckte helt plötsligt att kÀrnkraften pÄ armen jobbade för fulla muggar! :D
DSC_1108.JPG

Det Àr inte den pÄ bilden som Àr trött, jag har en Speedy frÄn 1991 och den har inte tillstymmelse till lume.

FrÄga angÄende lume, jag köpte en ny Speedmaster FOIS för nÄgra mÄnader sen. hur lÀnge ska lume'n lysa? Jag tycker min bleknar efter nÄgra minuter efter jag laddat upp den under en halogenlampa...ger ju inte mycket om den bara lyser pÄ dagen och mÄste ladda upp den pÄ natten med ficklampa :D
Den hade nog legat i en monter i över ett Är eller tvÄ under starka lampor innan jag köpte den, kan den ha blivit "utmattad" pga det?

Bidrar med en bild pÄ mina tre dykare. Glömde dock SKX007:an som hade spöat skiten ur dessa!
(Longines HC, Glycine CS & Certina DS Action Diver)
image.jpg

Tillbaka
Topp