• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

VÀldigt udda och cool lume. Ser den ut sÄ?
Ja, det Àr gjort sÄ. PÄ en mörk tavla anvÀnds oftast superluminova som indexmarkering, men pÄ den hÀr vita originaltavlan till Yacht-master Àr det svart onyx. HÀr har man lagt smÄ, pÄ dagen osynliga, superluminova-trianglar pÄ insidan. En smart lösning tycker jag eftersom de svarta onyx-stenarna Àr bland det viktigaste och det som gör tavlan unik. Jag tror, men Àr inte helt sÀker pÄ att det hÀr Àr den enda tavlan som Rolex gjort sÄ hÀr med, annars finns det bara modeller med mycket lume eller inget alls. Ta en datejust t ex med romerska siffror och visare i vitguld, de saknar helt lume. Ett annat exempel Àr Submariner som har en mörk tavla och mycket superluminova, som gör att den lyser vÀldigt starkt. För min del spelar lume mindre roll mer Àn att det kan vara kul att titta pÄ ibland. Det viktiga för mig Àr hur klockan ser ut pÄ dagen nÀr man Àr vaken och tittar pÄ den flera gÄnger varje dag. Egentligen skulle det ha rÀckt med att visarna lyser. Det Àr lÀtt att se vilken visare som Àr sekund, minut respektive timvisare, men kanske lÀser man av tiden exaktare nÀr det kompletteras med sjÀlvlysande index?

Senast Àndrad:
Ja, det Àr gjort sÄ. PÄ en mörk tavla anvÀnds oftast superluminova som indexmarkering, men pÄ den hÀr vita originaltavlan till Yacht-master Àr det svart onyx. HÀr har man lagt smÄ, pÄ dagen osynliga, superluminova-trianglar pÄ insidan. En smart lösning tycker jag eftersom de svarta onyx-stenarna Àr bland det viktigaste och det som gör tavlan unik. Jag tror, men Àr inte helt sÀker pÄ att det hÀr Àr den enda tavlan som Rolex gjort sÄ hÀr med, annars finns det bara modeller med mycket lume eller inget alls. Ta en datejust t ex med romerska siffror och visare i vitguld, de saknar helt lume. Ett annat exempel Àr Submariner som har en mörk tavla och mycket superluminova, som gör att den lyser vÀldigt starkt. För min del spelar lime mindre roll mer Àn att det kan vara kul att titta pÄ ibland. Det viktiga för mig Àr hur klockan ser ut pÄ dagen nÀr man Àr vaken och tittar pÄ den flera gÄnger varje dag. Egentligen skulle det ha rÀckt med att visarna lyser. Det Àr lÀtt att se vilken visare som Àr sekund, minut respektive timvisare, men kanske lÀser man av tiden exaktare nÀr det kompletteras med sjÀlvlysande index?

Tack för den utförliga beskrivningen. Helt enkelt grymt coolt att lösa "problemet" genom att dutta pÄ osynliga lume prickar.

Tack för den utförliga beskrivningen. Helt enkelt grymt coolt att lösa "problemet" genom att dutta pÄ osynliga lume prickar.
HÀr Àr en bild tagen pÄ dagen. Tittar du noga sÄ ser du dem.
LAH_2234.JPG

Tillbaka
Topp