• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Vad jag misstÀnker sÄ mÄste det skett under frakten, vÀldigt slarvigt paketerat. Men jag vet inte riktigt, med tanke pÄ att sÀljaren hÀvdade att den fungerade innan han skickade den sÄ mÄste jag ju tro honom eftersom den numera fungerar, efter er hjÀlp. Nu sÄ tror jag denna har bytt tavla och kanske inte vÀrldens exemplar men gillar den starkt!
Tror nog att tavlan Àr okej, men bezelen ska nog inte vara guldfÀrgad, men det viktiga Àr ju att du Àr nöjd med klockan.

image.jpg

Mina 6139-6002 yellow frÄn 1975, 6139-6002 silver frÄn 1976, 6139-6010 proof frÄn 1970 och 6139-7080 frÄn 1973

Idag kom mitt nya glas till min 6139 hem! En söt liten portmonnÀ fick jag ocksÄ :D

Bilagor

• IMG_1059.JPG
    IMG_1059.JPG
    243.7 KB · Visningar: 36
  • IMG_1060.JPG
    IMG_1060.JPG
    273.2 KB · Visningar: 37
Hej, jagar ett par nya ÀndlÀnkar (de nuvarande Àr galet misshandlade) till en avsmalnande H-lÀnk som idag bÀr upp min 6139-6005 frÄn 1973. Kollade lite pÄ Ebay - det finns ju solida nygjorda för nÄgra hundringar men jag tar gÀrna begagnade. Tack pÄ förhand för tips.

HÄller pÄ att banta samlingen lite och funderar pÄ om min 6139-6002 ska fÄ lÀmna.
NÄgon som har lust att sÀga nÄgot om tavla osv ifall det ser OK ut? Enda jag kÀnner mig hyfsat sÀker pÄ Àr att den hÀr "ringen" man snurrar pÄ inte original.
Tycker det Àr svÄrt att avgöra om AM pÄ resten.
Vill ge sÄ Àrlig beskrivning jag kan vid försÀljning. Hoppas bilderna duger.

Tack pÄ förhand!

IMG_20170916_153940.jpg
IMG_20170907_152826.jpg
IMG_20170820_133930.jpg

HĂ€r kommer en nördfrĂ„ga:bookworm: Jag har sett olika varianter pĂ„ sekundvisare till 6139! Hur mĂ„nga varianter finns det? Ibland tycks det inre fĂ€stet (runda cirkeln) vara metall fĂ€rgad, och ibland helröd! Har det med Ă„lder eller modell att göra!? Kanske frĂ„gan har varit uppe innan? Är det nĂ„gon som har en idĂ©? Den Ă€r ny i lĂ„dan. Tackar Sebastard!

DSCF3867.JPG

Senast Àndrad:
HĂ€r kommer en nördfrĂ„ga:bookworm: Jag har sett olika varianter pĂ„ sekundvisare till 6139! Hur mĂ„nga varianter finns det? Ibland tycks det inre fĂ€stet (runda cirkeln) vara metall fĂ€rgad, och ibland helröd! Har det med Ă„lder eller modell att göra!? Kanske frĂ„gan har varit uppe innan? Är det nĂ„gon som har en idĂ©?

DSCF3867.JPG
De tidiga ser ut som en nit sitter över tror jag. HÀr kan sÀkert @Alruts bringa klarhet

De tidiga ser ut som en nit sitter över tror jag. HÀr kan sÀkert @Alruts bringa klarhet
Hej, fram till hösten 1970 var dom tvĂ„delade, med blankt center, tills 6139B verket kom. MĂ„nga 69/70 har dock nyare helröda visaren dĂ„ dom skulde bytas vid varje service om man följde Seikos anvisningar. Är ju snyggare med den tvĂ„delade ( för att min har det, haha) mĂ€n Ă€r inte direkt fel om en tidig har den helröda, visar ju bara att den troligen varit korrekt servad nĂ„n gĂ„ng.

Hej, fram till hösten 1970 var dom tvĂ„delade, med blankt center, tills 6139B verket kom. MĂ„nga 69/70 har dock nyare helröda visaren dĂ„ dom skulde bytas vid varje service om man följde Seikos anvisningar. Är ju snyggare med den tvĂ„delade ( för att min har det, haha) mĂ€n Ă€r inte direkt fel om en tidig har den helröda, visar ju bara att den troligen varit korrekt servad nĂ„n gĂ„ng.
Tackar för svar! Jo, det Àr lite speciellt. Har inte tÀnkt sÄ noga pÄ det. Lite coolt Àr det ju allt :cigar:

HÄller pÄ att banta samlingen lite och funderar pÄ om min 6139-6002 ska fÄ lÀmna.
NÄgon som har lust att sÀga nÄgot om tavla osv ifall det ser OK ut? Enda jag kÀnner mig hyfsat sÀker pÄ Àr att den hÀr "ringen" man snurrar pÄ inte original.
Tycker det Àr svÄrt att avgöra om AM pÄ resten.
Vill ge sÄ Àrlig beskrivning jag kan vid försÀljning. Hoppas bilderna duger.

Tack pÄ förhand!

IMG_20170916_153940.jpg
IMG_20170907_152826.jpg
IMG_20170820_133930.jpg
Jag tycker den ser mycket bra ut, innerringen inkluderat. Vad Àr det som gör att du tror den Àr AM?

Jag tycker den ser mycket bra ut, innerringen inkluderat. Vad Àr det som gör att du tror den Àr AM?
Fick för mig att ringen skulle vara gul. Har fÄtt hjÀlp av en medlem via PM som ocksÄ ansÄg den var reko och nu Àr den sÄld.

Har dock kvar den svarta 6139 jag köpte av dig, den slÀpper jag inte i första taget. (Har bytt nick) :)

Tillbaka
Topp