• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

CQ1021-50 frÄn 1991 och JP2000-08E frÄn 2024, mer Àn 30 Ärs Äldersskillnad 

IMG_2474.jpeg

Inleder med en kort kÀrleksförklaring till min aqualand som jag hade med mig under alla dyk i Kuba nyligen. Den var lika exakt i djupmÀtningen som min dykdator. StÀllde bara in lokal tid med visarna sÄ den digitala visade tiden hemma i Sverige, klockren och praktisk gmt funktion. NÀr jag vaknade efter 7-8 timmars sömn, sÄ lös fortfarande tavlan sÄ jag kunde avlÀsa tiden lÀtt i mörkret. En funktionell, snygg klocka med originell design till riktigt bra pris.
dji_mimo_20251019_171256_20251019171257_1761750944066_photo.jpeg
dji_mimo_20251022_214534_20251022214534_1761510077446_photo.jpeg

Nytt band. Klarar dock inte av silikonband som nÄgon hade lÀnkat till. Stelt hÄrt gummi sÄ först tÀnkte jag att det hÀr bandet kommer jag aldrig klara av att anvÀnda. Redan bÀttre efter en natt pÄ armen. FrÄn stelt till ganska bra. Möjligt att jag kokar det men ska först fÄ sitta pÄ nÄt dygn till. LÄngt band men ser ju tufft ut. TÀnkte först kapa det men Ängrade mig. Det hör till tÀnker jag. Bandet krÀver nog en handled pÄ 17cm pÄ innersta. ( sjÀlv 18-18,5)
Valbara remhÄllare i metall eller gummi.
IMG_0190.jpeg
IMG_0189.jpeg
IMG_0188.jpeg
IMG_0191.png

Senast Àndrad:
LĂ„ng tystnad frĂ„n min sida sedan mitt inlĂ€gg dĂ€r jag bad om hjĂ€lp med en jp2000. Jag fick tag pĂ„ @Aerospace som erbjöd sin hjĂ€lp. Jp2000 verkar vara bortom rĂ€ddning men han kunde bringa nytt liv i min C023 frĂ„n 1989! Ett otroligt hantverk och jag Ă€r sĂ„ tacksam för all hjĂ€lp! VardagshjĂ€lte i klockvĂ€rlden! đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ„° stort tack igen @Aerospace för all hjĂ€lp 😊
IMG_9332.jpeg

LĂ„ng tystnad frĂ„n min sida sedan mitt inlĂ€gg dĂ€r jag bad om hjĂ€lp med en jp2000. Jag fick tag pĂ„ @Aerospace som erbjöd sin hjĂ€lp. Jp2000 verkar vara bortom rĂ€ddning men han kunde bringa nytt liv i min C023 frĂ„n 1989! Ett otroligt hantverk och jag Ă€r sĂ„ tacksam för all hjĂ€lp! VardagshjĂ€lte i klockvĂ€rlden! đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ„° stort tack igen @Aerospace för all hjĂ€lp 😊
IMG_9332.jpeg
Riktigt trevligt och schyst skick pĂ„ den! Kul đŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ

@Aerospace Ă€r fantastisk pĂ„ mĂ„nga sĂ€tt och vis! TĂ€nk vad han bringar lycka och hjĂ€lper oss hĂ€r pĂ„ KS 😍

IMG_9332.jpeg

Blir alltid vĂ€ldigt glad av att höra nĂ€r man glĂ€djer folk med en fungerande klocka!!! Tackar sĂ„ mycket för de fina orden!!!😊

Den Ă€r vĂ€ldigt snyggt sliten, faktiskt vĂ€ldigt salt dykare och man kan sĂ€ga att utsidan speglade "lite" insidan men med kirurgi sĂ„ har jag fĂ„tt igĂ„ng hjĂ€rtat igen pĂ„ gubben!đŸ„đŸ‘šâ€âš•ïžđŸ˜·
Avbrott pÄ kretskortet, sliten högtalare, torra oljor, krokig tryckknapp etc var nÄgra av Äkommorna. Trots detta sÄ fungerar alla funktioner och har starkt ljud i högtalaren igen!. Ingen rullator pÄ den Ànnu!

Senast Àndrad:
Hej!
NÄn mer som har upptÀckt rost i gÀngorna pÄ kronan pÄ sin nya fina Aqualand 40Ärs jubileumsmodell?
Det Ă€r ju f_n kass pĂ„ en dykare 😒

//Johan
IMG_3762.jpeg
Har fÄtt tillbaka klockan frÄn service. De har bytt krona, rengjort och trycktestat. Men nÀr jag kollar gÀngorna sÄ tycker jag ÀndÄ det ser orovÀckande brunt ut

NĂ„n som kan lĂ€gga ut bild pĂ„ gĂ€ngorna pĂ„ en fin Aqualand, jubeleumsmodell och ”vanlig” đŸ™đŸŒ

Bilden med röd ring Àr före service.

IMG_4275.jpeg

Tillbaka
Topp