• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

image.jpg
StĂ€mmer in i kören 😇
IMG_7990.jpeg

Hejsan!
Jag kom över en Citizen Promaster Aqualand JP2000 i till synes ganska OK skick, men batteriet var dött enligt sÀljaren. En baggis tÀnkte jag och köpte hem ett CR2016 och skruvade bort baklocket och bytte batteri. Men... Den beter sig jÀttekonstigt efter reset. Jag kan stÀlla in digital tid, men efter nÄn minut sÄ piper den, vÀxlar till tidtagning, tappar tiden, fÄr upp konstiga tecken pÄ displayen och den analoga klockan stannar till slut. Det kÀnns lite trist och jag undrar om det Àr nÄn som servar modellen eller nÄgon som kan komma med tips pÄ vad det kan vara och om det gÄr att ÄtgÀrda eller om det Àr kört? Vild chansning och kör Ping @Aerospace
JP2000_2.jpg

Bilagor

• jp2000_1.jpg
    jp2000_1.jpg
    702.8 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
Hejsan!
Jag kom över en Citizen Promaster Aqualand JP2000 i till synes ganska OK skick, men batteriet var dött enligt sÀljaren. En baggis tÀnkte jag och köpte hem ett CR2016 och skruvade bort baklocket och bytte batteri. Men... Den beter sig jÀttekonstigt efter reset. Jag kan stÀlla in digital tid, men efter nÄn minut sÄ piper den, vÀxlar till tidtagning, tappar tiden, fÄr upp konstiga tecken pÄ displayen och den analoga klockan stannar till slut. Det kÀnns lite trist och jag undrar om det Àr nÄn som servar modellen eller nÄgon som kan komma med tips pÄ vad det kan vara och om det gÄr att ÄtgÀrda eller om det Àr kört? Vild chansning och kör Ping @Aerospace
JP2000_2.jpg
Hej! Kan handla om glapp, vara vattenintrĂ„ng, oxid etc som stĂ€ller till det. Är kretskortet rejĂ€lt kortslutet sĂ„ finns det kanske ingen rĂ€ddning :(. Rengöring och inspektion av kretskortet Ă€r vad som Ă€r prioriterat pĂ„ den men ta ur batteriet om det Ă€r sĂ„ att det kan finnas fukt i den. Hade en AQ C022 som hade vatten i sig och jag torkade upp den men den gick inte, dock efter tvĂ„ veckor hade den nog sjĂ€lvtorkat(eller om ic:n gjort en reset pĂ„ sig sjĂ€lv) och fungerade igen men displayens siffror blev svaga. Rengjorde lcd-kontaktlisten+lcd-displayen samt kretskortet noggrant men blev inte bĂ€ttre.

Tillbaka
Topp