DÄ var det dags att gÄ och lÀgga sig.
![]()
"Enzon" har du sovit gott med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
DÄ var det dags att gÄ och lÀgga sig.
![]()
"Enzon" har du sovit gott med
![]()
Hahasova med Enzo
![]()
Samma hĂ€r, har mestadels klockan pĂ„ nĂ€r jag sover, vĂ€ldigt âpraktisktâ.
IgÄr med Aqualand 40th![]()
Mycket knepigt, aldrig stött pÄ detta sjÀlv. Testa med helt nytt batteri för att se vad som hÀnder, dÄ kan den faktorn helt elimineras?Jag har fÄtt ett problem med min C520.
BÄde den digitala och analoga delen hade slocknat/stannat.
Jag kollade batteriet (Varta CR2016), som visade 3.065 V, vilket borde vara OK?
Satte tillbaka batteriet, skruvade ut kronan och tryckte pÄ alla 3 knapparna. Displayen visar alla modulerna, men nÀr jag trycker in kronan slocknar displayen
och den analoga delen stÄr still?
Provade flera gÄnger. Vid ett tillfÀlle funkade den analoga tillfÀlligt men displayen vÀxlade mellan 12:00 och :ER (se bilder).
Jag har sköljt/rengjort djupsensorn men det funkar fortfarande inte?
Tacksam för tips!
RÄkade ut för samma sak för mÄnga Är sedan, testade nytt batteri utan att det hjÀlpte och lossade sensorn frÄn kretskortet utan nÄgon skillnad. Drog slutsatsen att det var sensorn och gav upp dÄ jag inte kunde googla fram nÄgon hjÀlp vad jag minns!Jag har fÄtt ett problem med min C520.
Satte tillbaka batteriet, skruvade ut kronan och tryckte pÄ alla 3 knapparna. Displayen visar alla modulerna, men nÀr jag trycker in kronan slocknar displayen
Provade flera gÄnger. Vid ett tillfÀlle funkade den analoga tillfÀlligt men displayen vÀxlade mellan 12:00 och :ER (se bilder).
Tacksam för tips!
Knepigt det dÀr!Jag har fÄtt ett problem med min C520.
Tacksam för tips!
Ser riktigt schysst ut. Upplever du kvalitén lika bra som det ser ut?LÀmnar ett bandtips hÀr dÄ det som bekant Àr lite knepigt med 24mm! Framförallt för oss med smÄ handleder. FlÀrpfritt cut-to-size i solitt FKM-gummi som ser ut exakt som segelduk Àven under lupp!
BĂ€sta av allt Ă€r prislappen, dĂ„ det Ă€r direkt frĂ„n Ali ExpressLĂ€nk HĂR!
![]()
![]()
Min absoluta favorit Ă€r canvas frĂ„n oddface hĂ€r pĂ„ forumet. Gjort för att passa originalspĂ€nnet. Annars gillar jag ett halvstelt nd limits, om bad vankas, och som efter lite invĂ€njning sitter stelt (eller stabilt) men bra.HĂ„ller pĂ„ att testa massa olika band till Aqualand⊠Ăr ett stort fan av original ND gummibandet, och dĂ„ menar jag det man fick pĂ„ 80- och 90-talet frĂ€mst. Men skulle vara nice med ett mer ârelaxedâ band. En variant jag testat nu Ă€r frĂ„n Hemsut, New ZULU Nylon Watch Strap, som funkar med diver stilen tycker jag, bland andraâŠ
Dela gÀrna vilka favoriter ni har att strappa pÄ eran Aqualand!?
![]()
![]()
![]()
HĂ„ller pĂ„ att testa massa olika band till Aqualand⊠Ăr ett stort fan av original ND gummibandet, och dĂ„ menar jag det man fick pĂ„ 80- och 90-talet frĂ€mst. Men skulle vara nice med ett mer ârelaxedâ band. En variant jag testat nu Ă€r frĂ„n Hemsut, New ZULU Nylon Watch Strap, som funkar med diver stilen tycker jag, bland andraâŠ
Dela gÀrna vilka favoriter ni har att strappa pÄ eran Aqualand!?
![]()
![]()
![]()
Riktigt najs, fÄr kolla med oddsface, tack för tipset!!Min absoluta favorit Àr canvas frÄn oddface hÀr pÄ forumet. Gjort för att passa originalspÀnnet. Annars gillar jag ett halvstelt nd limits, om bad vankas, och som efter lite invÀnjning sitter stelt (eller stabilt) men bra.![]()
![]()
![]()
Haha, jo det var lite stelare Àn vÀntat
SjĂ€lva gummit Ă€r kalasbra. LikvĂ€rdigt med övriga CTS FKM frĂ„n typ Watchwear osv. LĂ„set Ă€r lite sisĂ„dĂ€r, men jag tĂ€nkte Ă€ndĂ„ byta till ett vanligt viklĂ„s. Ălskar inte fjĂ€rilsvarianten. Har bestĂ€llt ett sĂ„nthĂ€r istĂ€llet..Ser riktigt schysst ut. Upplever du kvalitĂ©n lika bra som det ser ut?
Trevlig kvÀll!
/BAAL
Coolt! Nostalgi pÄ hög nivÄMin Aqualand har fÄtt en ana-digi-kompis i ungefÀr samma Älder.
![]()
SÄg den ocksÄ⊠tÀnkte att det var friskt!! Man kan ju lÀgga budHÀrlig, men lite dyr kanske. Han har nog inte hÀngt pÄ KS heller.
![]()
![]()