seikodiverr
KS Explorers Club
SmÄ detaljer. SBGJ003.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Makalöst fina de dÀr SBGJ! tur att den troligen kÀnns för stor pÄ min handled sÄ jag inte behöver fundera pÄ köp dock. Min Sbgx063 Àr perfekt storlek för mig men skulle kunna gÄ upp nÄgot. De nya GMT quartzarna Àr nog min max pÄ denna typ av klocka.![]()
![]()
SmÄ detaljer. SBGJ003.
Kommer du pÄ eventet pÄ tisdag sÄ fÄr du se min i alla fall! Det Àr min enda GSMakalöst fina de dÀr SBGJ! tur att den troligen kÀnns för stor pÄ min handled sÄ jag inte behöver fundera pÄ köp dock. Min Sbgx063 Àr perfekt storlek för mig men skulle kunna gÄ upp nÄgot. De nya GMT quartzarna Àr nog min max pÄ denna typ av klocka.
Skulle mer Àr gÀrna fÄ se en SBGJ pÄ GTG dock![]()
DessvÀrre jobbar sambon nattskift sÄ mÄ vara hemma med lilltösen. Annars hade ju eventet varit sjukt kul att gÄ pÄ! Och tack för erbjudandetKommer du pÄ eventet pÄ tisdag sÄ fÄr du se min i alla fall! Det Àr min enda GS![]()
Ja, tyvĂ€rr.Ăr eventet fulltecknat?
BÀsta nya GS-modellen pÄ mÄnga Är tycker jag. BÄde tavlan och boetten Àr riktigt bra. Trodde alla var slutsÄlda.Hade den dÄliga smaken att riva ner min klocka i golvet i morse sÄ det blev en tripp in till Klockmaster pÄ FÀltöversten för att undersöka vad det skulle kosta att reparera den. Visade sig dock att jag hade en försÀkring via dem sÄ medans jag fyllde i papper fick jag prova SBGH267G.
![]()
Helt förÀlskad. Wow!!!! Bilden gör inte tavlan rÀttvisa för fem öre..![]()
HÄller med, den Àr riktigt jÀkla bra den dÀr. En riktig fulltrÀffBÀsta nya GS-modellen pÄ mÄnga Är tycker jag. BÄde tavlan och boetten Àr riktigt bra. Trodde alla var slutsÄlda.
Jag blev helt paff, vet inte om jag nÄgonsin kÀnt samma "wow" nÀr jag sett en klocka tidigare. Helt fantastisk!BÀsta nya GS-modellen pÄ mÄnga Är tycker jag. BÄde tavlan och boetten Àr riktigt bra. Trodde alla var slutsÄlda.
JÀkligt bra & hypnotiserande tavla, skiftar mellan blÄ, grÄ och Àven lila beroende pÄ ljuskÀllaHade den dÄliga smaken att riva ner min klocka i golvet i morse sÄ det blev en tripp in till Klockmaster pÄ FÀltöversten för att undersöka vad det skulle kosta att reparera den. Visade sig dock att jag hade en försÀkring via dem sÄ medans jag fyllde i papper fick jag prova SBGH267G.
![]()
Jösses den skulle man sett liveHade den dÄliga smaken att riva ner min klocka i golvet i morse sÄ det blev en tripp in till Klockmaster pÄ FÀltöversten för att undersöka vad det skulle kosta att reparera den. Visade sig dock att jag hade en försÀkring via dem sÄ medans jag fyllde i papper fick jag prova SBGH267G.
![]()
Man Mà STE se den live, tro mig.Jösses den skulle man sett live
InstÀmmer! vill ocksÄ se!Fick nÄgra GS frÄn KM Globen nya Àgare igÄr i och med deras rea?![]()
Varför behöver man ha polerad finish pÄ osynliga delar?
Har andra tillverkare det i samma prisklass?
Du verkar jÀmföra Àpplen med pÀron hÀr nÀr du hÀnvisar till en limiterad modell i guld. FrÄgan som stÀlldes var vÀl om det i prisklassen för en snowflake (vilket vÀl Àr runt 50k) Àr vanligt med den typen av finish du efterfrÄgade.Denna kostar $27k och har samma verk som en stÄlmodell som kostar 5 gÄnger mindre.
https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/SBGH266J/
Antingen bearbetar Grand Seiko 9s85 bÀttre för denna klocka eller blir man blÄst med Rolex finish och Lange pristag.
*jag Àr ingen troll
Men frÄgestÀllningen Àr ÀndÄ intressant. Tror de mer genomarbetade och finisherade verken först dyker upp i Micro Artist Studion.Du verkar jÀmföra Àpplen med pÀron hÀr nÀr du hÀnvisar till en limiterad modell i guld. FrÄgan som stÀlldes var vÀl om det i prisklassen för en snowflake (vilket vÀl Àr runt 50k) Àr vanligt med den typen av finish du efterfrÄgade.
Du verkar jÀmföra Àpplen med pÀron hÀr nÀr du hÀnvisar till en limiterad modell i guld. FrÄgan som stÀlldes var vÀl om det i prisklassen för en snowflake (vilket vÀl Àr runt 50k) Àr vanligt med den typen av finish du efterfrÄgade.
Grymt event!
Vilken klocka ska det urverket som han skruvar ihop under presentationen sitta i? Vad Àr det för Spring Drive ref mao?
Synd att urverkets finish Àr sÄ... enkel pÄ de osynliga delar. Vissa bryggor Àr enbart blÀstrade.
Denna kostar $27k och har samma verk som en stÄlmodell som kostar 5 gÄnger mindre.
https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/SBGH266J/
Antingen bearbetar Grand Seiko 9s85 bÀttre för denna klocka eller blir man blÄst med Rolex finish och Lange pristag
*jag Àr ingen troll
Jo, jag tror jag lÀste alla dina inlÀggHar du lÀst mitt inlÀgg? Visst Àr det helt ok att inte ha bra finish pÄ osynliga delar i stÄlrolex-klassen. Jag undrade om klockan som kostar 250 lax och pÄ pappret har samma verk som andra GS i stÄl har samma finish inuti pÄ urverket.
Jag har funderat pÄ om det i efterhand gÄr att justera tidsavvikelse pÄ springdrive, och i sÄ fall hur... det glömde jag frÄgaMen frÄgestÀllningen Àr ÀndÄ intressant. Tror de mer genomarbetade och finisherade verken först dyker upp i Micro Artist Studion.
Synd att man inte frÄgade nÀr man hade kunniga representanter tillgÀngliga.
Jo, jag tror jag lÀste alla dina inlÀggMöjligen har jag missat att lÀsa in nÄgot du menade men inte skrev i inlÀggen? Du fick frÄgan innan (av Isidor tror jag) om klockor av andra mÀrken i samma prisklass som snowflake har högre finish pÄ urverken,dÄ sÄg jag bara att du jÀmförde en limiterad guldklockas pris med en stÄlklocka, med undran om man betalar för Rolex finish och Lange pristag? Det tyckte jag var ett skevt svar pÄ frÄgan, dÀrav Àpplen&pÀron
I övrigt vet jag inte hur det ligger till med olika finish av samma urverk i olika modeller som GS har, men jag finner viss logik i att en limiterad guldklocka har ett högre pris Àven med identiskt urverk. Deras kvartsare har alla samma urverk (med undantag för storlek anpassad till boett) och dom har inbördes olika prislappar...
Sbgh266j Àr en limiterad guldklocka med 9s85 hi-beat urverk (Àpple) medans den som var pÄ bild Àr Sbga211g, en stÄlklocka med 9r65 springdrive urverk (pÀron)Visa mig var jag har jÀmfört Àpplen och pÀron?