• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Stort grattis, otrolig klocka!
Inte speciellt ofta man ser den modellen i denna trÄden, posta gÀrna fler bilder. ;)

SvÄrt att inte sitta och stirra pÄ den nÀr solen ligger pÄ.
20181014_140141.jpg

I princip alla klockor tappar ju minst 30% nÀr man gÄr utanför dörren.
Kanske Àr sÄ, har vÀl haft tur dÄ att den Ànda klockan jag köpt ny hittills Àr en speedy tuesday som verkar populÀr Ä hÄller sig..

Men funderat ett tag nu Ä GS lusten kÀnns allt starkare

Kanske Àr sÄ, har vÀl haft tur dÄ att den Ànda klockan jag köpt ny hittills Àr en speedy tuesday som verkar populÀr Ä hÄller sig..

Men funderat ett tag nu Ä GS lusten kÀnns allt starkare
Eftersom det inte finns sÄ mÄnga ÄterförsÀljare (i Sverige) Àr det svÄrprutat i butik, men man tappar ungefÀr som pÄ allt annat som @yonsson nÀmnde. Förhoppningsvis köper man för att behÄlla :rolleyes:

Hur funkar det att pruta hos GS-handlare i Japan, kan man fÄ lite rabatt eller Àr det listpriset som gÀller?
Om vi snackar standardmodeller sÄ har Bic Camera och Yodobashi alltid 20-30% rea pÄ dessa modeller. Master shop-modellerna dÀremot fÄr inte reas ut och dÀrmed blir prutmÄnen lÄg pÄ dessa. Att fÄ rabatt i seikos egna butiker kan man glömma. Vad gÀller begagnade klockor beror det pÄ sÀljaren.

Eftersom det inte finns sÄ mÄnga ÄterförsÀljare (i Sverige) Àr det svÄrprutat i butik, men man tappar ungefÀr som pÄ allt annat som @yonsson nÀmnde. Förhoppningsvis köper man för att behÄlla :rolleyes:
Beror nog pÄ butik, modell, kund och timing. Skulle hÀvda att det Àr fullt möjligt att fÄ helt OK rabatt om det ovan stÀmmer in.

HallÄ gÀnget!

Har lÀnge gÄtt och fantiserat om GS och vill sÀlja min BB36 för finansiering av köp. Ni som verkar kunna allt om GS, finns det nÄgon modell begagnad som gÄr att fÄ tag pÄ för runt 18-20k? Automatisk med lÀnk i ok bra skick. Tips sökes!

SnÀlla krossa inte mina drömmar nu :D

HallÄ gÀnget!

Har lÀnge gÄtt och fantiserat om GS och vill sÀlja min BB36 för finansiering av köp. Ni som verkar kunna allt om GS, finns det nÄgon modell begagnad som gÄr att fÄ tag pÄ för runt 18-20k? Automatisk med lÀnk i ok bra skick. Tips sökes!

Kolla pÄ watchrecon sÄ fÄr du en uppfattning. :)

HallÄ gÀnget!

GÄr absolut.
https://timepeaks.com/search/?q=Grand+Seiko+automatic&brand=gs&so=price,a&pmin=&pmax=

Glöm inte att moms tillkommer pÄ priset frÄn Japan.

Har börjat fÄ ett lite osunt sug efter olika quartzklockor och rÄkade fastna för för GS jubileumsklockor. GÄr det att fÄ tag pÄ nya SBGV238 eller SBGT241 eller Àr det begagnade som gÀller? Har nÄgon hört rykten om nya stjÀrnmodeller? Verkar ju mÀrkligt att komma ner till 5 SPY och begrÀnsa det till sÄ fÄ exemplar. :depressed:

Har börjat fÄ ett lite osunt sug efter olika quartzklockor och rÄkade fastna för för GS jubileumsklockor. GÄr det att fÄ tag pÄ nya SBGV238 eller SBGT241 eller Àr det begagnade som gÀller? Har nÄgon hört rykten om nya stjÀrnmodeller? Verkar ju mÀrkligt att komma ner till 5 SPY och begrÀnsa det till sÄ fÄ exemplar. :depressed:
+/- 5spy Ă€r förbehĂ„llet Ltd. Editions. KrĂ€ver special quartzkristaller. Kolla med KM Globen vad gĂ€ller modellerna du nĂ€mnde. Åtminstone en 238 borde finnas. Snart kommer ju ocksĂ„ SBGN001 och SBGN007.
Det finns ocksÄ ett antal Àldre med stjÀrnan.

Nu var det ju jubileumsmodeller du primĂ€rt blivit sugen pĂ„, men jag kan av egen erfarenhet sĂ€ga att ingen av de ”vanliga” kvartsarna jag Ă€gt/Ă€ger Ă€r i nĂ€rheten av sina +10spy. Snarare +2,+3spy

Vet att det största intresset Àr för sportmodellerna i den hÀr trÄden men om man Àr sugen pÄ mer dressade alternativ ligger en SBGR095 ute pÄ C24.
Inte superofta den hÀr typen av limiterade utgÄvor dyker upp pÄ den europeiska marknaden dÀrav heads up. Priset Àr kanske inte sÄdant att man gör ett spontanköp men om man verkligen vill ha modellen kanske det Àr intressant.
Har köpt GS frÄn Pange vid ett par tillfÀllen och det har inte varit nÄgra konstigheter.
E1982BEB-9821-4043-BEA5-0DB5AB7EBF55.png

Tror jag skrivit det nÄgonstans i nyhetstrÄden men minnet sÀger 33. HÄller pÄ att kolla upp gruppköp, lite för tidigt att fÄ all info Àn sÄ lÀnge.
LÄter rimligt mtp priset i euro! Det lÄter bra. Kan inte sÀga sÀkert att jag Àr pÄ men jag Àr riktigt sugen, speciellt om vi fÄr nÄgon go deal :p

Tillbaka
Topp