Stort grattis, otrolig klocka!
Inte speciellt ofta man ser den modellen i denna trÄden, posta gÀrna fler bilder.![]()
SvÄrt att inte sitta och stirra pÄ den nÀr solen ligger pÄ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis, otrolig klocka!
Inte speciellt ofta man ser den modellen i denna trÄden, posta gÀrna fler bilder.![]()
Ouch det Àr sÄ illa alltsÄ... TyvÀrr lite som det kÀnns folk i Sverige vÀrderar inte GS pÄ "rÀtt" nivÄDe tappar Ätminstone en tredjedel av vÀrdet efter nyköp, om inte mer. Nytt men beg Àr vÀgen att gÄ om man orkar vÀnta pÄ rÀtt ex.
I princip alla klockor tappar ju minst 30% nÀr man gÄr utanför dörren.Ouch det Àr sÄ illa alltsÄ... TyvÀrr lite som det kÀnns folk i Sverige vÀrderar inte GS pÄ "rÀtt" nivÄ
Forutom överhypat sportstÄl frÄn Rolex. De Àr man "snÀll" och sÀljer över list pÄ forumet dÄ man rÄkat fÄtt tag i 2I princip alla klockor tappar ju minst 30% nÀr man gÄr utanför dörren.
Kanske Àr sÄ, har vÀl haft tur dÄ att den Ànda klockan jag köpt ny hittills Àr en speedy tuesday som verkar populÀr Ä hÄller sig..I princip alla klockor tappar ju minst 30% nÀr man gÄr utanför dörren.
Eftersom det inte finns sÄ mÄnga ÄterförsÀljare (i Sverige) Àr det svÄrprutat i butik, men man tappar ungefÀr som pÄ allt annat som @yonsson nÀmnde. Förhoppningsvis köper man för att behÄllaKanske Àr sÄ, har vÀl haft tur dÄ att den Ànda klockan jag köpt ny hittills Àr en speedy tuesday som verkar populÀr Ä hÄller sig..
Men funderat ett tag nu Ä GS lusten kÀnns allt starkare
Generellt Àr det listpris som gÀller pÄ allt i Japan.Hur funkar det att pruta hos GS-handlare i Japan, kan man fÄ lite rabatt eller Àr det listpriset som gÀller?
Om vi snackar standardmodeller sÄ har Bic Camera och Yodobashi alltid 20-30% rea pÄ dessa modeller. Master shop-modellerna dÀremot fÄr inte reas ut och dÀrmed blir prutmÄnen lÄg pÄ dessa. Att fÄ rabatt i seikos egna butiker kan man glömma. Vad gÀller begagnade klockor beror det pÄ sÀljaren.Hur funkar det att pruta hos GS-handlare i Japan, kan man fÄ lite rabatt eller Àr det listpriset som gÀller?
Beror nog pÄ butik, modell, kund och timing. Skulle hÀvda att det Àr fullt möjligt att fÄ helt OK rabatt om det ovan stÀmmer in.Eftersom det inte finns sÄ mÄnga ÄterförsÀljare (i Sverige) Àr det svÄrprutat i butik, men man tappar ungefÀr som pÄ allt annat som @yonsson nÀmnde. Förhoppningsvis köper man för att behÄlla![]()
Kolla pÄ watchrecon sÄ fÄr du en uppfattning.HallÄ gÀnget!
Har lÀnge gÄtt och fantiserat om GS och vill sÀlja min BB36 för finansiering av köp. Ni som verkar kunna allt om GS, finns det nÄgon modell begagnad som gÄr att fÄ tag pÄ för runt 18-20k? Automatisk med lÀnk i ok bra skick. Tips sökes!
SnÀlla krossa inte mina drömmar nu![]()
GÄr absolut.HallÄ gÀnget!
Har lÀnge gÄtt och fantiserat om GS och vill sÀlja min BB36 för finansiering av köp. Ni som verkar kunna allt om GS, finns det nÄgon modell begagnad som gÄr att fÄ tag pÄ för runt 18-20k? Automatisk med lÀnk i ok bra skick. Tips sökes!
SnÀlla krossa inte mina drömmar nu![]()
+/- 5spy Àr förbehÄllet Ltd. Editions. KrÀver special quartzkristaller. Kolla med KM Globen vad gÀller modellerna du nÀmnde. à tminstone en 238 borde finnas. Snart kommer ju ocksÄ SBGN001 och SBGN007.Har börjat fÄ ett lite osunt sug efter olika quartzklockor och rÄkade fastna för för GS jubileumsklockor. GÄr det att fÄ tag pÄ nya SBGV238 eller SBGT241 eller Àr det begagnade som gÀller? Har nÄgon hört rykten om nya stjÀrnmodeller? Verkar ju mÀrkligt att komma ner till 5 SPY och begrÀnsa det till sÄ fÄ exemplar.![]()
Nu var det ju jubileumsmodeller du primĂ€rt blivit sugen pĂ„, men jag kan av egen erfarenhet sĂ€ga att ingen av de âvanligaâ kvartsarna jag Ă€gt/Ă€ger Ă€r i nĂ€rheten av sina +10spy. Snarare +2,+3spyHar börjat fĂ„ ett lite osunt sug efter olika quartzklockor och rĂ„kade fastna för för GS jubileumsklockor. GĂ„r det att fĂ„ tag pĂ„ nya SBGV238 eller SBGT241 eller Ă€r det begagnade som gĂ€ller? Har nĂ„gon hört rykten om nya stjĂ€rnmodeller? Verkar ju mĂ€rkligt att komma ner till 5 SPY och begrĂ€nsa det till sĂ„ fĂ„ exemplar.![]()
Ăr du nöjd?SBGJ227 (Peacock)
![]()
![]()
![]()
Mycket!Ăr du nöjd?
Hur skulle han kunna vara nĂ„got annat, en GS Ă€r ju en snabbare version av Giii-ShockĂr du nöjd?
Vackert!SvÄrt att inte sitta och stirra pÄ den nÀr solen ligger pÄ.
![]()
Tror jag skrivit det nÄgonstans i nyhetstrÄden men minnet sÀger 33. HÄller pÄ att kolla upp gruppköp, lite för tidigt att fÄ all info Àn sÄ lÀnge.Vet vi vad SBGN003/5 kommer lista i SEK? Runt 32k? Kommer eventuellt vara intresserad av att vara med i gruppköp @yonsson
LÄter rimligt mtp priset i euro! Det lÄter bra. Kan inte sÀga sÀkert att jag Àr pÄ men jag Àr riktigt sugen, speciellt om vi fÄr nÄgon go dealTror jag skrivit det nÄgonstans i nyhetstrÄden men minnet sÀger 33. HÄller pÄ att kolla upp gruppköp, lite för tidigt att fÄ all info Àn sÄ lÀnge.
Gruppköp utan go deal Àr som kÀrlek utan kyssar.LÄter rimligt mtp priset i euro! Det lÄter bra. Kan inte sÀga sÀkert att jag Àr pÄ men jag Àr riktigt sugen, speciellt om vi fÄr nÄgon go deal![]()
Gruppköp utan go deal Àr som kÀrlek utan kyssar.![]()
SBGJ227 (Peacock)
![]()
![]()
![]()