Ta den till Krons/Nymans eller Klockmaster fÀltan.Behöver byta batteri pÄ min SBGN027. Var skulle ni gÄ för att byta i Stockholm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ta den till Krons/Nymans eller Klockmaster fÀltan.Behöver byta batteri pÄ min SBGN027. Var skulle ni gÄ för att byta i Stockholm?
InstÀmmer med @Deskdiversthlm men kan samtidigt tycka att valfri KM eller StjÀrnurmakare kan göra jobbet, batteribyte Àr i sig inte Àr nÄgot speciellt. Trycktest och eventuellt packningsbyte krÀver förstÄs lite mer, men pÄ en sÄ ny klocka lÀr trycktest gÄ galantBehöver byta batteri pÄ min SBGN027. Var skulle ni gÄ för att byta i Stockholm?
Behöver byta batteri pÄ min SBGN027. Var skulle ni gÄ för att byta i Stockholm?
KlockmÀster FÀltan troligen, Àven om jag nog tÀnker mig att de flesta seriösa urisar grejar det.Behöver byta batteri pÄ min SBGN027. Var skulle ni gÄ för att byta i Stockholm?
Inget köp men testat. För min del sÄ fÄr den alla rÀtt. Lite mindre, kul med spring drive och deras titan Àr riktigt bekvÀm. Det enda minuset Àr vÀl att jag upplevde easy linken sÄdÀr.Har vi nÄgon SLGB003 pÄ forumet Àn? Eller nÄgon UFA alls? RÀtt sÄ sugen pÄ en 003.
Har vi nÄgon SLGB003 pÄ forumet Àn? Eller nÄgon UFA alls? RÀtt sÄ sugen pÄ en 003.
Har ocksÄ bestÀllt den, hoppas den kommer snartInget köp men testat. För min del sÄ fÄr den alla rÀtt. Lite mindre, kul med spring drive och deras titan Àr riktigt bekvÀm. Det enda minuset Àr vÀl att jag upplevde easy linken sÄdÀr.
VÀntar med spÀnning pÄ Steel-reef lösningen som blivit försenad till December.
Fram med klockorna nu!
Min dagens.
![]()
Hade kontakt med dem tidigare och fick denna uppdatering:Har ocksÄ bestÀllt den, hoppas den kommer snart
FÄr plocka fram dagens dÄrÄFram med klockorna nu!
Min dagens.
![]()
Supersnygg!FÄr plocka fram dagens dÄrÄ
![]()
Tack! Ja, jag Àr grymt nöjd velat ha en modell med 44GS caset lÀnge. Hittade en grym vintage i Japan som jag inte köpte och har Ängrat mig sedan dess.Supersnygg!
Snygg!Fick hem min första GS idag. SBGP015.
För nÄgra veckor sen slog det mig att jag nog skulle "behöva" en klocka med mörkblÄ urtavla som inte Àr en dykare. Efter ett tags funderande över tÀnkbara kandidater kom jag pÄ att jag ju hade spanat in en riktigt fin Grand Seiko hos Klockmaster FÀltöversten för fem Är sedan. Vad som framförallt dÄ fÄngade mitt intresse var den mörkblÄa bezeln, som gjorde att klockan stack ut. Efter lite sökande hÀr pÄ KS sÄ listade jag ut referensnummer, sen var det bara att börja trÄla vÀrldens alla försÀljningskanaler. Hade lite tur och hittade en oanvÀnd men rimligt prissatt pÄ Chrono24.
![]()
![]()
Den ser riktigt trevlig ut!Dagens.
![]()
![]()
Tack, eller kanske annorlundaDen ser riktigt trevlig ut!![]()
Inte pensionera! SkitsnyggDagens, 44 med den tidiga diashock tavlan och den har hÀngt med sen i tisdags.
Den borde egentligen pensioneras som bruksklocka.
![]()
Sedan finns det tvÀrt om, elur som har sekundvisare som flyter fram. Fanns pÄ alla skolor o jÀrnvÀgstationer förrAtt det ofta blir en diskussion om att det Àr mekaniskt eller kvarts Àr nog Seikos eget fel eftersom dom gÀrna vill marknadsföra det som ett mekaniskt hybridverk.
Det verkar som dom skÀms över kvartsktistallen i dom.
Att inte byta batterier finns det bra lösningar pÄ vilket specieltlt Citizen förstÄtt och har Àven 1 sekund per Är pÄ vissa verk.
Flytande sekundvisare, varför? NÀr kvartsarna kom var det ju fantastiskt snyggt med en sekundvisare som tickade 1 sekund i taget och det kan jag tycka Àn idag.
Om man promt vill ha flytande sekundvisare finns det ju enklare sÀtt, 5S42 ett exempel.
Men det kan ju ha sin tjusning med en intressant och komplex konstruktion vilket jag kan förstÄ.