• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag skulle gissa ungefÀr 17 000 kr (+/- 1 500). Jag jagade runt en del för ungefÀr ett Är sedan och dÄ tenderade en fin 90-talare i helstÄl med pilotlÀnk hamna ungefÀr dÀr (jag Àr lite osÀker pÄ om dina gulddetaljer ökar eller sÀnker vÀrdet). Det fanns pÄ den tiden en del listade till 5-10 000 kr mer, men jag tror inte att de sÄldes för dessa priser.

Okej tack sÄ mycket för svaret!

Provade Äterigen en Aerospace EVO hÀromdagen men tycker ni den Àr för stor!?. Har ca 17,5-18cm handleder.
Annars har man föregÄngaren(E79362 "Avantage") pÄ 42mm som jag vet bÀrs nÀttare.....
DSC_0118.JPG

DSC_0117.JPG

DSC_0116.JPG

Senast Àndrad:
Provade Äterigen en Aerospace EVO hÀromdagen men tycker ni den Àr för stor!?. Har ca 17,5-18cm handleder.
Annars har man föregÄngaren(E79362 "Avantage") pÄ 42mm som jag vet bÀrs nÀttare.....
DSC_0118.JPG

DSC_0117.JPG

DSC_0116.JPG
Sitter ju perfekt i mitt tycke. Breitling och pilotklockor i allmÀnhet fÄr gÀrna vara lite stora, men den dÀr verkar ju sitta som gjutet pÄ dig oavsett.

Sitter ju perfekt i mitt tycke. Breitling och pilotklockor i allmÀnhet fÄr gÀrna vara lite stora, men den dÀr verkar ju sitta som gjutet pÄ dig oavsett.
Tack för svar!. Jag förestÀller mig det ocksÄ:rolleyes:, lite storlek i den men det kÀnns som att vikten kompenserar och den inte far omkring som ett bojsÀnke:D
Luggarna gÄr ju inte över handleden(syns bÀttre irl) sÄ det finns marginal egentligen.

Senast Àndrad:
Är det nĂ„gon som har erfarenhet av Premier automatic tycker den modellen verkar vara ett intressant alternativ till en Transocean. TĂ€nker mest pĂ„ storleken 40mm vs 43mm. BĂ„da verkar vara trevliga klockor.

Perfekt för en bratte ju :) Den Àr inte sÄ den skjuter ut över armens bredd men fyller den totalt, som sig bör.
Bra formulerat!:). KÀnner mig mer motiverad till storleken nÀr du sÀger det för om den fyller handleden men inte gÄr över den sÄ gÄr man inte fel......alltsÄ en sjyst tÀckande passform som ser bra ut. Kan tycka att de fyra "riders:en" pÄ bezeln gör sig riktigt bra i denna storleken!
Det Àr ju trots allt ganska korta luggar och dessutom tunn för sina 43mm, jÀmför jag med sub 114060 pÄ 40mm tycker jag det Àr mer en liten skillnad i diametern men inte lika tjock och klossig. Annars finns det ju den svarta night mission om man vill ha stealth under radarn;)
DSC_011723256845.JPG

Senast Àndrad:
Bra formulerat!:). KÀnner mig mer motiverad till storleken nÀr du sÀger det för om den fyller handleden men inte gÄr över den sÄ gÄr man inte fel......alltsÄ en sjyst tÀckande passform som ser bra ut. Kan tycka att de fyra "riders:en" pÄ bezeln gör sig riktigt bra i denna storleken!
Det Àr ju trots allt ganska korta luggar och dessutom tunn för sina 43mm, jÀmför jag med sub 114060 pÄ 40mm tycker jag det Àr mer en liten skillnad i diametern men inte lika tjock och klossig. Annars finns det ju den svarta night mission om man vill ha stealth under radarn;)
DSC_011723256845.JPG
Min bild ovan ser ut att vara pÄ samma modell som du provat. Jag har 17,5 cm. Summerat har jag aldrig tÀnkt att den Àr för stor. Jag gick frÄn Aerospace Avantage till EVO och ökade dÀrmed nÄgon mm, vilket bekymrade mig pÄ förhand, men direkt efter ankomst sÄ försvann kÀnslan. Har inte nÄgon gÄng efterÄt stört mig pÄ storleken.
Det som jag tycker Àr lite sisÄdÀr med den Àr ett par saker. Bezeln Àr svÄrgripbar. Ett par svettiga fingrar griper bra om den, medan torra och svala mest slirar runt. Sen Àr det lÄsbygeln pÄ spÀnnet vars knoppar pÄ insidan rÀtt snabbt nöts ner. SÄ bygeln hÀnvisas till att trögas fast istÀllet. DÄligt konstruerat.
Men formerna hos klockan, storleken inkluderad, de hÀnger ihop och funkar bra hos 17,5 cm handled.

Senast Àndrad:
Min bild ovan ser ut att vara pÄ samma modell som du provat. Jag har 17,5 cm. Summerat har jag aldrig tÀnkt att den Àr för stor. Jag gick frÄn Aerospace Avantage till EVO och ökade dÀrmed nÄgon mm, vilket bekymrade mig pÄ förhand, men direkt efter ankomst sÄ försvann kÀnslan. Har inte nÄgon gÄng efterÄt stört mig pÄ storken.
Det som jag tycker Àr lite sisÄdÀr med den Àr ett par saker. Bezeln Àr svÄrgripbar. Ett par svettiga fingrar griper bra om den, medan torra och svala mest slirar runt. Sen Àr det lÄsbygeln pÄ spÀnnet vars knoppar pÄ insidan rÀtt snabbt nöts ner. SÄ bygeln hÀnvisas till att trögas fast istÀllet. DÄligt konstruerat.
Men formerna hos klockan, storleken inkluderad, de hÀnger ihop och funkar bra hos 17,5 cm handled.
Jepp, det Àr den!:). Tack för att du delar din upplevelse med liknande handleder och direkt nÀr jag testade klockan sÄ tÀnkte jag: "mindre Àn vÀntat!"...... sedan kom det: "eller Àr den lite vÀl stor!?"
Samma fenomen intrÀffade nÀr jag köpte Avantage utan att ens ha provat den i butik och den tyckte jag aldrig var för stor Àven om den Àr 42mm. Tog nÄgra timmar innan jag fattade grejen med storleken i combo med titan att klockan gör sig bra som lite större:D. VÀldigt skönt med ett sÄ pass platt bakstycke dÀr EVO:n lÄg plattare, t.o.m. skönare. LÀr vÀl vÀnja mig rÀtt snabbt med 1mm större och kraftigare/tuffare bandhorn, det Àr ju ingen big deal egentligen;). Kunde jag springa runt med sub 114060 som bars större Àn sina 40mm sÄ ska EVO:n funka kalas. Dessutom kanske jag gillar det mer för som ngn sa fÄr en pilotklocka gÀrna vara lite större. Lugg till lugg avstÄndet verkar vara 50mm!? vilket borde vara som Avantage:
5b11b293b0eca5b3c59d4e2b0d0922da.jpg

Bezeln tyckte jag ocksÄ inte var sÄ greppvÀnlig men sÄ anvÀnder jag inte bezelns timerfunktion direkt men visst Àr det kul o leka med ibland;). Knopparna pÄ lÄset slits Àven ned rejÀlt pÄ Avantage, en akilleshÀl helt klart.

Senast Àndrad:
Ja, det Àr en rejÀl leksak! men inte överdriven;)
Är verkligen nöjd med mittersta bilden dĂ€r den sitter som handsken......förstĂ„r jag nu!
(btw plasterna förstorar kanske en aning)

Ser ju alltid större ut pÄ bild :). En Youtubare o Breitling fantast sammanfattade det bra. Det som Breitlings belackare klagade pÄ var just sÄna saker som han gillade med mÀrket. RejÀla, maskulina klockor som inte skÀms för sig

Ser ju alltid större ut pÄ bild :). En Youtubare o Breitling fantast sammanfattade det bra. Det som Breitlings belackare klagade pÄ var just sÄna saker som han gillade med mÀrket. RejÀla, maskulina klockor som inte skÀms för sig
Det har du rĂ€tt i:). Även nĂ€sta resonemang köper jag dĂ„ mĂ€rket Ă€r synonymt med storlekarna etc.:D
NÀr man tÀnker efter hade det ju blivit sÄ trÄkigt om Aerospace:n fastnat pÄ 40mm.........
AlltsÄ mer praktiskt och roligare med större!. Nu Àr jag "lurig" sÄ det fÄr vÀl bli en EVO:)

Senast Àndrad:
Jepp, det Àr den!:). Tack för att du delar din upplevelse med liknande handleder och direkt nÀr jag testade klockan sÄ tÀnkte jag: "mindre Àn vÀntat!"...... sedan kom det: "eller Àr den lite vÀl stor!?"
Samma fenomen intrÀffade nÀr jag köpte Avantage utan att ens ha provat den i butik och den tyckte jag aldrig var för stor Àven om den Àr 42mm. Tog nÄgra timmar innan jag fattade grejen med storleken i combo med titan att klockan gör sig bra som lite större:D. VÀldigt skönt med ett sÄ pass platt bakstycke dÀr EVO:n lÄg plattare, t.o.m. skönare. LÀr vÀl vÀnja mig rÀtt snabbt med 1mm större och kraftigare/tuffare bandhorn, det Àr ju ingen big deal egentligen;). Kunde jag springa runt med sub 114060 som bars större Àn sina 40mm sÄ ska EVO:n funka kalas. Dessutom kanske jag gillar det mer för som ngn sa fÄr en pilotklocka gÀrna vara lite större. Lugg till lugg avstÄndet verkar vara 50mm!? vilket borde vara som Avantage:
5b11b293b0eca5b3c59d4e2b0d0922da.jpg

Bezeln tyckte jag ocksÄ inte var sÄ greppvÀnlig men sÄ anvÀnder jag inte bezelns timerfunktion direkt men visst Àr det kul o leka med ibland;). Knopparna pÄ lÄset slits Àven ned rejÀlt pÄ Avantage, en akilleshÀl helt klart.
Vi ser ut att ha gÄtt samma vÀg. Avantagen var inte dum den heller, men jag mÄste sÀga att EVO:n Àr mer av det mesta, tycker jag. Inte minst mer Breitling genom t ex mÀrket som Àr applicerat och inte mÄlat. Mycket bra.
Gillar du Avantage Àr jag övertygad om att EVO blir en hÀrlig upplevelse!

Vi ser ut att ha gÄtt samma vÀg. Avantagen var inte dum den heller, men jag mÄste sÀga att EVO:n Àr mer av det mesta, tycker jag. Inte minst mer Breitling genom t ex mÀrket som Àr applicerat och inte mÄlat. Mycket bra.
Gillar du Avantage Àr jag övertygad om att EVO blir en hÀrlig upplevelse!
Det tycker jag med, en liten krokighet pÄ vÀgen men som man kan resonera kring pÄ ett vettig sÀtt;). Gillade Àven den applicerade loggan som nu inte Àr gul/guldfÀrgad för den ser sÄ bra ut med klockan!

Tillbaka
Topp