• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richie

Audemars
2-Faktor
Nyinkommet idag!
C9334B3E-54AA-444C-909D-1BCE34E99784.jpeg
 
C

Coach

Guest
även om något säljs så kan man fortfarande vara ett fan!

men fattar inte hur du kunde sälja bäda dina airbornes... haha
Ska tillägga att Breitling har hittills inte gjort mig besviken även om de har flippats.
Airborne var en mycket trevlig bekantskap men skulle vilja att de hade varit marginellt mindre, typ 39mm.
Önskar att det kom en liknande variant av Airborne fast helborstad och snäppet mindre. Man kan ju alltid få drömma :)
 

Rulle

Audemars
Ska tillägga att Breitling har hittills inte gjort mig besviken även om de har flippats.
Airborne var en mycket trevlig bekantskap men skulle vilja att de hade varit marginellt mindre, typ 39mm.
Önskar att det kom en liknande variant av Airborne fast helborstad och snäppet mindre. Man kan ju alltid få drömma :)
min gamla vanliga 41a tyckte jag satt riktigt bra med läder
har aldrig prövat dom med länk men tror det blir för biffigt
 
C

Coach

Guest
min gamla vanliga 41a tyckte jag satt riktigt bra med läder
har aldrig prövat dom med länk men tror det blir för biffigt
Blir aningen biffigt för min smak med länk.
Körde min vanliga Chronomat 41 på gummi med viklås vilket kändes som en lyckad kombo. Samma modell som du hade.
Airborne provade jag på länk, gummi, läder canvas och sailcloth där de fyra sistnämnda funkade bra för mig.
 

Robin_N

Breitling
Finns det något sätt att dra åt boetten på en Aerospace evo? Upplever att min roterar alldeles för lätt, sitter ett gäng pyttesmå skruvar som jag funderar på om man kan justera själv? Någon med erfarenhet? Det är en 2018. Kanske är modellen men upplever stor skillnad på exempelvis tidigare planet ocean och denna.
 

Bilagor

  • C5F937A3-3871-41AD-B17E-61F5CE740E0D.jpeg
    C5F937A3-3871-41AD-B17E-61F5CE740E0D.jpeg
    401.9 KB · Visningar: 0

DrDre

Patek
är faktiskt riktigt nöjd med samlingen so far!
dock kanske pärlemo utcn får lämna i framtiden men vi får se!

skulle vilja ha en svart navi med och kanske nåt guldigt
är faktiskt riktigt nöjd med samlingen so far!
dock kanske pärlemo utcn får lämna i framtiden men vi får se!

skulle vilja ha en svart navi med och kanske nåt guldigt

Om det varit min samling och jag skulle fortsatt på samma tema, coola 80-90-talare, så skulle jag spanat efter en Red Arrows (helst med UTC och länk), en Navitimer och en Chronomat i guld. Då hade samlingen ringat in några av de mest spännande modellerna från Breitlings mest spännande period.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Finns det något sätt att dra åt boetten på en Aerospace evo? Upplever att min roterar alldeles för lätt, sitter ett gäng pyttesmå skruvar som jag funderar på om man kan justera själv? Någon med erfarenhet? Det är en 2018. Kanske är modellen men upplever stor skillnad på exempelvis tidigare planet ocean och denna.

Du menar vridringen? Jag tror att det är en fjäder under som justerar motståndet. Skruvarna är för montering.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det något sätt att dra åt boetten på en Aerospace evo? Upplever att min roterar alldeles för lätt, sitter ett gäng pyttesmå skruvar som jag funderar på om man kan justera själv? Någon med erfarenhet? Det är en 2018. Kanske är modellen men upplever stor skillnad på exempelvis tidigare planet ocean och denna.
Vad menar du med dra åt boetten?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
min gamla vanliga 41a tyckte jag satt riktigt bra med läder
har aldrig prövat dom med länk men tror det blir för biffigt

Blir aningen biffigt för min smak med länk.
Körde min vanliga Chronomat 41 på gummi med viklås vilket kändes som en lyckad kombo. Samma modell som du hade.
Airborne provade jag på länk, gummi, läder canvas och sailcloth där de fyra sistnämnda funkade bra för mig.
20191211_125524-01.jpeg

Biffig? Den blir välbalanserad. :)
 
Topp