• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Screenshot_20200716-232645_Chrome.jpg
Screenshot_20200716-232645_Chrome.jpg
Extremt nÀra att slÄ till pÄ en Colt 41 pÄ C24. PrivatsÀljare men sÀker klientmedelsbetalning. Han verkar trovÀrdig, bekrÀftat professionell golfspelare som fÄtt klockan i gÄva av Breitling.

Som sÀljare pÄ certet stÄr "Breitling Italia SRL". Just det Àr enda jag ej lyckats luska ut vad det innebÀr, Àr det Breitling sjÀlva eller en butik? Hittar inget vid googling nÀmligen.

15557420-6ow3lbxruineksrycgkjp6pl-Zoom.jpg
AD/breitling center i Milan. Kan inte kopiera direktlÀnk, men gÄ in pÄ Breitlings hemsida, vÀlj distributörer, Italien, sÄ kommer denna upp

Stort tack! Kom halvvÀgs dit, deras AD-sökmotor satte mig pÄ plats helt enkelt. Allt verkar stÀmma, blir ett köp imorgon.

SpÀnnande, första Breitlingen :p
Kul! Haha ja, gick sÄdÀr för mig ocksÄ. Ville inte kopiera lÀnken frÄn hemsidan via telefonen och sen sÄ blev det dubbletter av screenshoten. Men vafan, det Àr sent ;)
HĂ€rligt! Den kommer du njuta av!

Grattis!

Bra val, en av Breitlings bÀsta enligt mig.
Tack, kÀnner samma. Sneglat pÄ denna i Är utan att slÄ till. HÄllit till i mikrotrÄden med billigare klockor men nu var det dags att mÀtta hungern kÀnde jag.

ÖvervĂ€ger en tur förbi en AD i Göteborg vid mottagandet för att sĂ€kerstĂ€lla Ă€ktheten.

15557420-3fui3h9jfj56z7dw0itqdav0-Zoom.jpg

Tack, kÀnner samma. Sneglat pÄ denna i Är utan att slÄ till. HÄllit till i mikrotrÄden med billigare klockor men nu var det dags att mÀtta hungern kÀnde jag.

ÖvervĂ€ger en tur förbi en AD i Göteborg vid mottagandet för att sĂ€kerstĂ€lla Ă€ktheten.

15557420-3fui3h9jfj56z7dw0itqdav0-Zoom.jpg
Àr det en oanvÀnd colt du köpt?

Àr bpde 41 och 44 borstade i pÄ denna modellen?

Àr det en oanvÀnd colt du köpt?

Àr bpde 41 och 44 borstade i pÄ denna modellen?
Exakt, oanvÀnd men inte nu dÄ den Àr Uttagen för 11 mÄnader sedan.

Förefaller vara helt borstad om det inte Àr plasten som lurar ögat. Stiligt med polerat ocksÄ, tycker kanske det Àr snÀppet snyggare men borstat Àr mer rÀtt och vÀldigt praktiskt.

Kan inte Breitlings modeller sÄpass bra att jag kan svara sÀkert.

15557420-jmda1o6rdd8ccqk50tr40uzw-Zoom.jpg

Exakt, oanvÀnd men inte nu dÄ den Àr Uttagen för 11 mÄnader sedan.

Förefaller vara helt borstad om det inte Àr plasten som lurar ögat. Stiligt med polerat ocksÄ, tycker kanske det Àr snÀppet snyggare men borstat Àr mer rÀtt och vÀldigt praktiskt.

Kan inte Breitlings modeller sÄpass bra att jag kan svara sÀkert.

15557420-jmda1o6rdd8ccqk50tr40uzw-Zoom.jpg
ser bra ut!!!
men du sa att Àgarn som var golfare fick klockan utav breitling?
Àr dÀr nÄn rolig gravering eller sÄ ?

tÀnkte mer typ om han vunnit nÄgon tÀvling och dom graverat in tÀvlingens namn eller nÄt men det boettlocket ser helt vanligt ut
Nej, fÄr ta o frÄga gubben mer specifikt senare. I vilket fall betalade jag klockan via C24 strax före kl10 idag och fick en notis av DHL express att de plockat upp paketet redan. Hoppas det fortgÄr lika smidigt!

Edit:
Hi mrsvahn
Its a tournament sponsored by Breitling and they give us a watch every year.
I keep most of them ( as my wife says, you can only wear one at a time ) and give some to family. I have a couple more i will sell shortly.

Hope you enjoy it

Regards

Liam

Senast Àndrad:
Är ny pĂ„ forumet och detta blir första inlĂ€gget. Sökte mig till denna trĂ„d för min frĂ„ga och förhoppningvis har jag inte hamnat fel. Är pĂ„ gĂ„ng att köpa en Breitling Chronomat 39mm frĂ„n 2006 med alla tillbehör och nyligen servad. Blir första klockan för mig. Denna Ă€r det:
https://gofile.io/d/OTU68y
Det som för mig att tveka Ă€r att den Ă€r 39mm. Är det en för liten storlek för min handled som Ă€r 17 cm? Jag tycker den ser bra ut pĂ„ videon. Vad tycker ni? Sen ser klockan vĂ€ldigt glansig ut, bör jag tĂ€nka pĂ„ nĂ„got speciellt gĂ€llande det att den kanske blivit polerad pĂ„ dĂ„ligt vid? Har tyvĂ€rr inte möjlighet att se klockan pĂ„ annat sĂ€tt en video och bilder.

Bilagor

• FF62D531-A689-4359-BCE2-6CE32209A99B.png
    FF62D531-A689-4359-BCE2-6CE32209A99B.png
    414.2 KB · Visningar: 1
Är ny pĂ„ forumet och detta blir första inlĂ€gget. Sökte mig till denna trĂ„d för min frĂ„ga och förhoppningvis har jag inte hamnat fel. Är pĂ„ gĂ„ng att köpa en Breitling Chronomat 39mm frĂ„n 2006 med alla tillbehör och nyligen servad. Blir första klockan för mig. Denna Ă€r det:
https://gofile.io/d/OTU68y
Det som för mig att tveka Ă€r att den Ă€r 39mm. Är det en för liten storlek för min handled som Ă€r 17 cm? Jag tycker den ser bra ut pĂ„ videon. Vad tycker ni? Sen ser klockan vĂ€ldigt glansig ut, bör jag tĂ€nka pĂ„ nĂ„got speciellt gĂ€llande det att den kanske blivit polerad pĂ„ dĂ„ligt vid? Har tyvĂ€rr inte möjlighet att se klockan pĂ„ annat sĂ€tt en video och bilder.
38-40 mm Ă€r perfekta storleken, för en med handled pĂ„ ca 17 cm omkrets. Är det din första riktiga klocka som du köper och tidigare enbart haft kalsongklockor som tex Armani, Gant, Calvin-Klein, mm sĂ„ lĂ€r du tycka 39 mm Ă€r litet.

38-40 mm Ă€r perfekta storleken, för en med handled pĂ„ ca 17 cm omkrets. Är det din första riktiga klocka som du köper och tidigare enbart haft kalsongklockor som tex Armani, Gant, Calvin-Klein, mm sĂ„ lĂ€r du tycka 39 mm Ă€r litet.
Precis sÄ Àr det, enbart haft kalsongklockor och detta blir första klockan. Spontant kÀnde jag första gÄngen jag sÄg klockan att 39mm blir perfekt. Den började nÀrstÄende att uttala sig om saken och pÄverkat mitt tÀnk. DÀrav Àr jag lite osÀker. En annan sak jag anmÀrkt pÄ. Klockan pÄ videon ser vÀldigt glansig ut och den Àr polerad. Finns det nackdel med detta med beaktande till att den kan vara dÄligt polerad och hur kan jag kontrollera detta pÄ distans pÄ bÀsta vis?

Precis sÄ Àr det, enbart haft kalsongklockor och detta blir första klockan. Spontant kÀnde jag första gÄngen jag sÄg klockan att 39mm blir perfekt. Den började nÀrstÄende att uttala sig om saken och pÄverkat mitt tÀnk. DÀrav Àr jag lite osÀker. En annan sak jag anmÀrkt pÄ. Klockan pÄ videon ser vÀldigt glansig ut och den Àr polerad. Finns det nackdel med detta med beaktande till att den kan vara dÄligt polerad och hur kan jag kontrollera detta pÄ distans pÄ bÀsta vis?
vad ska dom ha för den?

Är du seriös ? Om han sĂ€ger att den Ă€r frĂ„n 2006 och den inte Ă€r det börjar varningsklockorna ringa.

Det kom en nyare modell runt 2005 med andra pushers denna har inte dessa. men den kan vara köpt 2006 detta ser du pÄ certet i sÄ fall ;)

Se lÀnk sÄ ser den ut ---> https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_3.html
Den som du har lagt upp bild pÄ passar in pÄ denna --> https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_72.html
//Simon

Det kom en nyare modell runt 2005 med andra pushers denna har inte dessa. men den kan vara köpt 2006 detta ser du pÄ certet i sÄ fall ;)

Se lÀnk sÄ ser den ut ---> https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_3.html
Den som du har lagt upp bild pÄ passar in pÄ denna --> https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_72.html
//Simon
Förr var det mer regel Àn undantag att gamla utlÀndska brattar hade odaterade cert. Jag har haft mer odaterade cert Àn daterade. Men nu för tiden sÄ Àr plötsligt alla grÄhandlares gamla cert daterade med premium pÄ x antal Är nyare. NÄgra kan sÀkert vara hyllvÀrmare, men sannolikt en minoritet av alla luringar dÀr ute. Branschen Àr rutten. Det enklaste sÀttet att se det Àr nÀr datumet Àr skrivet med en annan penna och handstil Àn serienummer och modell, dÄ de iallafall oftast fick s/n och modell skrivna frÄn början.

Tillbaka
Topp