MAIN
Basic
Vilken referens/modell Àr det dÀr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken referens/modell Àr det dÀr?
Breitling Colt A17380Vilken referens/modell Àr det dÀr?
Mmm inte bara vissa som ska fÄ ha roliga smeknamn pÄ modellerna.Breitling Colt A17380
Ăven kallad "röd-colt" eller vad sĂ€ger du? @JensBP
JorÄ...en gÄng Danmark, alltid Danmark.Inte tillhör SkÄne till Danmark LOL
Jag fattar vad du menar i alla fall, Dom Àr i samma tidzon
//Simon
Exakt. à kte ner till gamla SkÄneland för att dottern skulle slippa födas i VÀstra GötalandJorÄ...en gÄng Danmark, alltid Danmark.
SÄ jÀvla lÀcker.Finns det fler Chronomat med utc pÄ forumet? Jag hittar knappt en likadan till salu nÄgonstans i vÀrlden.
StÄlfisken!!
Verkligen!SÄ jÀvla lÀcker.
90-talets dörrvaktsdinka!
Det Àr den, men det kan ju inte vara försent ÀnnuHelt otroligt att jag inte provat en stÄlfisk Ànnu...
Den Àr sÄ grym!!
Ja helt otroligtHelt otroligt att jag inte provat en stÄlfisk Ànnu...
Den Àr sÄ grym!!
Ja helt otroligt
Ligger en vit/crémetavlad till försÀljning...
HÀr gÀller det att vara smart!Jag vet men jag har ett litet problem, ebb i kassakistan och nÀsta klocka som ska in har jag i ett svagt ögonblick lovat ska gÄ till frun.
DÀrför Àr det ut med en befintlig om jag ska ha nÄgot nytt i nÀrtid...
Dem finns men Àr ganska ovanliga tycker jag. Jag har bara sett en likadan som min och dÄ föll jag pladask och tÀnkte att jag mÄste ha likadanJo dom Àr fina jag har haft ett par av dessa.
En har bruden kvar nÄgonstans Om jag minns rÀtt sÄ stod det UTC pÄ fÀst lÀnken pÄ den.
Den andra Àr sÄld/bytt mot nÄgot för mÄnga Är sedan.
Jag har tittat lite pÄ nÀtet och det finns en del av dessa men vissa har inte rÀtt ring /urtavla/lÀnk/matrial
Sen finns det ju att man hittar UTC med rÀtt lÀnk och matrial
Sen uret samma sak dÀr pÄ vissa saknar dom guld skruvarna och den 3 dom man anvÀnder till tidtagning och den man snurrar upp uret med.
Det finns en pÄ blocket men den Àr i stÄl
Sen pÄ ebay mm
//Simon
Jag tror dem flesta automatiska klockor stannar efter 2-3 dagar om de har legat stilla...Jo dom Àr ovanliga det hÄller jag med om.
Tror det kan ligga ett antal hemma hos folk dÄ det som inte anvÀnder dessa dÄ batteriet tog slut pÄ UTC och att gÄng reserven var lÄg man fick typ stÀlla in tiden om den lÄg stilla 2-3 dagar och skruva upp dessa.
Sen att serva dessa kostar en del vissa gick över till kvarts ur typ.
jag kÀnner till en i sthlm som har den med UTC sist jag sÄg hans klocka sÄ frÄga jag han varför hans UTC stannat sÄ sa han att batterierna var slut och att han inte behövde UTC och att den var gammal osv och att han inte brydde sig, Han anvÀnde mobilen som höll tiden typ men men,
//Simon
Jag har en:Finns det fler Chronomat med utc pÄ forumet? Jag hittar knappt en likadan till salu nÄgonstans i vÀrlden.
Riktigt fin! Ăr det blĂ„ eller svart tavla?Jag har en:
Du eller frugan?Jag har en:
Den Àr ocksÄ fin men tycker StÄlfisken slÄr Colten alla dagar men jag Àr ju partisk.Mycket fin klocka! Breitlings nÀst snyggaste modell efter Colten som @16610 har Hoppas man har rÄd till en sÄn nÄn dag
7750 Àr under tvÄ dagar, specar 42h. Precis samma som 2824, 2892 och mÄnga andra av de vanligaste verken. Helt normalt Àven om det sÄklart finns bÀttre. 3186 rÀcker inte sÄ mÄnga timmar mer. Tror inte folk lÄter de ligga pga det faktumet. IsÄfall skulle mÄnga klockor ligga oanvÀnda. Tror snarare det Àr för att folk helt enkelt köpt nytt, smÄ chronomater har ÀndÄ mellan 12-33 Är pÄ nacken cirkus. Inga spolingar trots allt.Det stÀmmer fint att dom stannar om dom ligger 2-3 dagar
Men vissa modeller/mÀrken har olika spec pÄ PR och sÄ vidare, Even pÄ nyare Breitling sÄ finns det min. 40/70 hrs.
(Nu ska jag inte gÄ in pÄ detta)
Tror priset pÄ serv Àr nog liknande + (Om delar ska bytas ut det mm)
//Simon
Ser ju coolt ut. SÄ dÀr ska en klocka se ut. En klocka ska man bÀra upp, inte tvÀrtom.Jag har en: