• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Exakt. Kan gÄ bra i 10Är. Folk tror pÄ skrÀmselpropagandan att klockor skÀr ihop om man inte kör full service var 4-5 Är.
Totalt. Jag servade nyligen min första Breitling oservad frÄn 1995. Den var inte i dödligt akut behov av service, men jag gav den lite kÀrlek ÀndÄ efter lÄng trogen tjÀnst. Blev inte ett öre dyrare Àn normalt. Och om det skulle blivit nÄgon tusenlapp dyrare skulle jag ÀndÄ tjÀnat in det med tanke pÄ att jag inte servat och blivit tvungen att lÀgga ut x antal servicar under alla Är.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har ett gĂ€ng chronomat 1984or. Sannolikt oservade, iallafall lĂ€nge sen. Kollat upp flera av dem, ingen Ă€r i akut behov av service för att inte explodera och döda kvarteret. Klart de inte gĂ„r cosc-bra men verken Ă€r fina och hela, tickar pĂ„ bra med helt ok oljor. Inte en chans att jag skulle lĂ€gga flera mĂ„nadslöner pĂ„ att serva igenom min Ă„ttiotalssamling ”bara för att” nĂ€r de fungerar mer Ă€n tillfredstĂ€llande.
 

Code

AKA Vincent B
Jag har ett gĂ€ng chronomat 1984or. Sannolikt oservade, iallafall lĂ€nge sen. Kollat upp flera av dem, ingen Ă€r i akut behov av service för att inte explodera och döda kvarteret. Klart de inte gĂ„r cosc-bra men verken Ă€r fina och hela, tickar pĂ„ bra med helt ok oljor. Inte en chans att jag skulle lĂ€gga flera mĂ„nadslöner pĂ„ att serva igenom min Ă„ttiotalssamling ”bara för att” nĂ€r de fungerar mer Ă€n tillfredstĂ€llande.
Diffar dom mkt?
 

Higgins84

Omega
Hej

Funderat pÄ att utöka mitt klockbestÄnd med en 42mm superocean svart tavla med meshlÀnk. För och nackdelar med den klockan? TÀnker pÄ lÀnken om armstrÄna fastnar? Àr det nÄgot som kÀnns obekvÀmt? Finns det original gummiarmband till den?
 

Code

AKA Vincent B
God morgon. Vad kör ni idag? :)
PicsArt_02-16-08.19.43.jpg
PicsArt_02-16-08.19.08.jpg
PicsArt_02-16-08.20.27.jpg
 
Topp