Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
burnedDet Àr inte bara han som sÄlt billigast brattar ww pÄ ks. Det Àr nog ganska mÄnga.![]()
Perfekta KS-idén: Vi lÄter brattar vandra runt hÀr till hyfsade priser bland entusiaster.Perfekta affÀrsidén: Köp Breitlings pÄ KS och sÀlj utomlands.
@Rulle jag sÄlde den för 6500:- sÄ prutmÄn torde finnas!
Köper gÀrna din Breitling new pluton för 5000kr. Stift och band kan du behÄlla. Ska nÀmligen sÀlja den utomlands för 6500kr.Jag skÀnker gÀrna ev. överskott till BCFHar lagt 800 kr pÄ nya band och bandstift, sÄ för 7300kr fÄr nÄgon gÀrna ta den!!!
bor man i dom södra delarna sÄ kan man alltid sÀlja saker pÄ danska sidor!Perfekta affÀrsidén: Köp Breitlings pÄ KS och sÀlj utomlands.
Det Ă€r sĂ„ de gör pĂ„ âmicro och affordableâ-trĂ„den. NĂ€stan alla klockor stannar mellan de i trĂ„den.Perfekta KS-idĂ©n: Vi lĂ„ter brattar vandra runt hĂ€r till hyfsade priser bland entusiaster.![]()
Köper gÀrna din Breitling new pluton för 5000kr. Stift och band kan du behÄlla. Ska nÀmligen sÀlja den utomlands för 6500kr.
Lite ditt eget fel. Jag hade Ätminstone lagt upp en annons hÀr pÄ KS för 7500kr, innan jag skulle sÀlja den för 6500kr.Jag förlorade drygt 1k pÄ nÀmnda pluton efter ett Ärs Àgande.
Ja det Àr inget jag grÀmer mig över!Lite ditt eget fel. Jag hade Ätminstone lagt upp en annons hÀr pÄ KS för 7500kr, innan jag skulle sÀlja den för 6500kr.
Du verkar dock störa dig pÄ att @Limeee sÀljer den för 8000kr.Ja det Àr inget jag grÀmer mig över!
Ja nu Àr den sÀnkt till 8k tidigare lÄg den ute för 9k.Du verkar dock störa dig pÄ att @Limeee sÀljer den för 8000kr.
Jag hÄller faktiskt med dig. Jag har inget emot att köpa billigt hÀr och sÀlja dyrare pÄ andra stÀllen, eller tvÀrtom.Ja nu Àr den sÀnkt till 8k tidigare lÄg den ute för 9k.
Tycker att man kan vara sjysst nog att lÀgga upp den för det priset man sjÀlv gav 4 veckor tidigare.
Du sÀger exakt det jag menar!Jag hÄller faktiskt med dig. Jag har inget emot att köpa billigt hÀr och sÀlja dyrare pÄ andra stÀllen, eller tvÀrtom.
Men att köpa billigt och sÀlja dyrare hÀr pÄ forumet kÀnns sÄdÀr...
hejOm det nu Àr sÄ att begmarknaden ofta involverar mycket prut fattar jag inte problemet med att sÀtta ett pris utifrÄn det. Skulle aldrig falla mig in att köra fastpris pÄ en begagnad vara. Köper och sÀljer massor av grejer beg och lÀgger alltid ut nÄgra tusen över vad jag vill ha, och prutar alltid nÄgra tusen för att köpa nÄgot. Det Àr vÀl bara att gilla lÀget och inte bete sig som en gammal surgubbe som tror beg Àr rÀtt plats för fastpris.
Hahahahah! Bra dÀr fullrulle!hej
NÀr jag dricker pÄ en lördag sÄ kallar dom mig fullrulle.
vad kallar dom dig nÀr du Àr ute och fyllesurfar?
Ă€r det blurb?
![]()
Jag hÄller med i det du sÀger med att sÀtta rÀtt pris frÄn början.nackdelen hÀr Àr vÀl att folk prutar som fan och att man oftast ger med sig men som jens sÀger sÄ ska man sÀtta ett bra pris och sen inte gÄ ner mer.
man kan sakna den gamla tiden i början av ks eller nÀr man hÀngde pÄ TTT dÀr folk faktiskt inte alltid var ute efter att tjÀna stort pÄ varandra och istÀllet sÄlde dom för vad man gav för dom rÀtt ofta.
men det Àr skillnad pÄ att sÀlja vidare en klocka man nyss köpt pÄ forumet och att sÀlja nÄt man haft i en lÀngre tid.
har man nyss köpt den och ÀndÄ prutat och haft sig och inte kommer överens med klockan sÄ kan man vÀl vara en gentleman och sÀlja den vidare till nÄn annan som kan gilla den för samma pris utan nÄnslags prutmÄn
vilken av alla dom Àr du sugen pÄ?Jag hÄller med i det du sÀger med att sÀtta rÀtt pris frÄn början.
Ser inget vidare ut nÀr man prisbumpar en klocka under ett Ärs tid.
Har hittills inte tjÀnat pÄ en enda klocka och framförallt inte pÄ en Breitling hÀr pÄ forumet men har vÀl ocksÄ satt sÀljpriser ibland utifrÄn prutmÄnskulturen dÀr det ÀndÄ i slutÀnden landat pÄ ett alldeles för billigt pris.
DÀremot sÄ har jag noterat att i stort sett alla Breitlings jag flippat har sÄlts för mer Àn vad jag sÄlde dom för.
Men det Àr vÀl ok för mig och egentligen inte min business om vad personer sÀljer dom vidare för.
Ex sÄ sÄlde jag en Aerospace Avantage för 15 förra sommaren och kort dÀrefter sÄ ligger den ute för 19,5 ish vilket ÀndÄ Àr en hyfsat stor skillnad.
Men jag kan lova att nÄgon dag nÀr du sÀljer en av dina ÄtrÄvÀrda Chronomater till mig sÄ kommer jag inte att sÀlja den vidare med profit utan antingen för samma eller lÀgre pris![]()
Ska jag vara riktigt uppriktig sÄ kÀndes det bra att fÄ sÀlja den till nÄgon som uppskattar den och det gick före stÄlar i det fallet.Jag minns speciellt bÄde min Blackbird big date blacksteel och Galactic daydate dÀr man lÀgger sig överlÀgset billigast i hela EU, den förstnÀmnda med typ hela 10k, och ÀndÄ Àr de hyfsat svÄrsÄlda. Fick mycket prut jag sa nej till. Visserligen premiumbrattar som kostar lite mer Àn nÄgon gammal superocean men priserna Àr ibland smÀrtsamt lÄga.
Det enda bra med detta Àr att jag fick @Coach airborne till ett riktigt ks-pris.![]()
dÄ fÄr du vÀnta in en ny vd förstSka jag vara riktigt uppriktig sÄ kÀndes det bra att fÄ sÀlja den till nÄgon som uppskattar den och det gick före stÄlar i det fallet.
Jag hade kunnat bumpa den i ett bra tag till och sÀkert fÄtt mer betalt men ibland sÄ fÄr man glÀdjas Ät andra saker helt enkelt.
Det hÀr intresset fÄr kosta ibland och det Àr det vÀrt för att fÄ prova runt mellan lite olika modeller och nörda ner sig.
I det hÀr specifika fallet 24 Breitlings sen 2017 dÀr jag tom vissa gÄnger köpt flera av samma modell fast i olika fÀrger
I dagslÀget Àger jag ingen Breitling dÄ jag invÀntar lite ny inspiration, ex en airborne under 40mm![]()
FörlÄt ? Det Àr vÀl snarare nÄgot positivt.billigaste airbornen WW förlÄt @Coach
tÀnkte att du kanske skulle fÄ Ängest över det!FörlÄt ? Det Àr vÀl snarare nÄgot positivt.
FörstÄr att du Àr lite restriktiv med vem du sÀljer dina klenoder till. En gul Chronomat skulle man ju vilja prova nÄgon gÄng i livetvilken av alla dom Àr du sugen pÄ?
finns nÄgra att vÀlja mellan men dÀr Àr vissa regler för jag ej fÄr sÀlja till vem som helst!
först mÄsta man iallafall tatuera in breitling b't pÄ bröstet!
@klockodile har visserligen tatuerat in b't pÄ svanken men det var före bröstregeln kom till
min Frecce Àr nÀra pÄ oanvÀndFörstÄr att du Àr lite restriktiv med vem du sÀljer dina klenoder till. En gul Chronomat skulle man ju vilja prova nÄgon gÄng i livet![]()
Enda Ängest jag brukar uppleva med klockor Àr precis i det moment nÀr jag ska packa ner dom innan avfÀrd mot posten.tÀnkte att du kanske skulle fÄ Ängest över det!
jag Ängrar att jag inte knep din men jag fick ju en senare med orginallÀnk som jag Àr tacksam över att ha!
förjÀvla bra klocka men det enda dom kunde gjort Àr att borsta den men det felet kan man leva med
Du ska nog hÄlla pÄ dina Chronomater tills (om) det kommer nÄgon dag nÀr du verkligen Àr sÀker pÄ att du vill sÀlja. Du Àr ju föresprÄkaren för att behÄlla hÀr pÄ forumet vilket jag tycker Àr en hedervÀrd egenskap istÀllet för att flippa konstant.min Frecce Àr nÀra pÄ oanvÀnd
eller ja jag har anvÀnt den kanske 4 gÄnger sen jag köpte den mest flr att skicket Àr för jÀvla bra
tyvÀrr sÄ blir dom gula dyrare och dyrare!
jag har med haft perioder dÄ jag flippat som fan och Àrligttalat Ängrar jag en del affÀrer dÀr jag sÄlt för att jag fÄtt en dum impulside om att köpa nÄt annat...Du ska nog hÄlla pÄ dina Chronomater tills (om) det kommer nÄgon dag nÀr du verkligen Àr sÀker pÄ att du vill sÀlja. Du Àr ju föresprÄkaren för att behÄlla hÀr pÄ forumet vilket jag tycker Àr en hedervÀrd egenskap istÀllet för att flippa konstant.
men mina chronomater sitter sÀkert!Du ska nog hÄlla pÄ dina Chronomater tills (om) det kommer nÄgon dag nÀr du verkligen Àr sÀker pÄ att du vill sÀlja. Du Àr ju föresprÄkaren för att behÄlla hÀr pÄ forumet vilket jag tycker Àr en hedervÀrd egenskap istÀllet för att flippa konstant.
I fold, du vinnerjag har med haft perioder dÄ jag flippat som fan och Àrligttalat Ängrar jag en del affÀrer dÀr jag sÄlt för att jag fÄtt en dum impulside om att köpa nÄt annat...
sen fÄr man ju tÀnka pÄ ekonomin bÄde vid köp och vid försÀljning!
ibland mÄste man först tÀnka pÄ om man ens kan sÀlja pjÀsen vidare och hur stor lÀr förlusten bli..
sen nÀr man vÀl sÀljer sÄ borde man tÀnka pÄ om det ens Àr lÀtt att hitta en likadan modell igen i samma skick..
ibland Àr det bÀttre och roligare att ha kvar klockan och sen jobba pÄ och spara ihop till den dÀra andra.
den som har flest klockor i graven vinner!