• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Klockan var 12 för en stund sedan. Bara sÄ att ingen missade det!

6591FEF0-3F1E-427D-A909-BFE13BD3F2E2.jpeg
Den militanta motstÄndargruppen mot nato pÄ Breitling noterar att du satt pÄ nato pÄ den ballaste aeron som tillverkats. ;)

Nya canvasklÀder till Evon.
Custom made frÄn CBSstraps i Spanien.
Satt riktigt gött :).
eyhwhZA.jpg
Riktigt bra.

Testar nato, hiss eller diss? :confused:

IMG_1126.jpg
Den militanta motstÄndargruppen mot nato pÄ Breitling noterar att du satt pÄ ett nato pÄ en Avenger. TvÄfÀrgat t.o.m,! ;)

Vad tycker ni om nya Breitling SuperOcean Herritage 57Žsom kom nyss? SjÀlv tycker jag det Àr ett fiasko utan dess like för nÀrmare 60.000 kronor. Jag set heller inte kopplingen till Cit; Cool, laid-back surfing lifestyle of the 1960s..
a103701a1b1a1-superocean-heritage-57-limited-edition-soldier.png

breitling-superocean-heritage-57-ablogtowatch-1.jpg

Vad tycker ni om nya Breitling SuperOcean Herritage 57Žsom kom nyss? SjÀlv tycker jag det Àr ett fiasko utan dess like för nÀrmare 60.000 kronor. Jag set heller inte kopplingen till Cit; Cool, laid-back surfing lifestyle of the 1960s..

Jag tycker den Àr ascool. Dock Àr den ju vÀldigt udda och kanske ingen typisk Breitling!? FörstÄr om mÄnga kÀnner som du.

Dessa ligger nu pĂ„ C24 för mer Ă€n dubbla utgĂ„ngspriset. Även sett ett par som verkar sĂ„lts för det pris ocksĂ„.

En helt anna sak, hur kommer det sig att Breitling bestÀmmer att en klocka inte fÄr sÀljas till Sverige?

Vart med om samma sak frÄn Panerai vid ett LE slÀpp (dock fick jag dÄ köpa men de hade inte e-commerce till Sverige) Vilket kÀnns otroligt störande och fÄr mig att bli besviken pÄ varumÀrket.

Om det ex finns 500 ex av en klocka, jag Àr uppenbart i tid för att hinna nypa ett ex, sen sÀger de bara, aha bor du i Sverige. Nej dÄ fÄr du inte köpa. :banghead:

Jag tycker den Àr ascool. Dock Àr den ju vÀldigt udda och kanske ingen typisk Breitling!? FörstÄr om mÄnga kÀnner som du.

Dessa ligger nu pĂ„ C24 för mer Ă€n dubbla utgĂ„ngspriset. Även sett ett par som verkar sĂ„lts för det pris ocksĂ„.

En helt anna sak, hur kommer det sig att Breitling bestÀmmer att en klocka inte fÄr sÀljas till Sverige?

Vart med om samma sak frÄn Panerai vid ett LE slÀpp (dock fick jag dÄ köpa men de hade inte e-commerce till Sverige) Vilket kÀnns otroligt störande och fÄr mig att bli besviken pÄ varumÀrket.

Om det ex finns 500 ex av en klocka, jag Àr uppenbart i tid för att hinna nypa ett ex, sen sÀger de bara, aha bor du i Sverige. Nej dÄ fÄr du inte köpa. :banghead:

Vilka sÀger att de inte fÄr sÀljas i Sverige? Direkt frÄn Breitling eller ad? Jag kollade med ad angÄende dessa SOŽ57 och fick svar att de kunde fixat en.

Kopplingen Àr ju uppenbart SO 1004. LE Àr slutsÄlda och övriga verkar sÀlja bra.

Tack SeikoZ för att du tipsade om det sjÀlvklara, att kolla med breitling direkt!
Svar frÄn breitling om nÄgon annan Àr intresserad:

bsvar.JPG

Hur tycker du helhetsupplevelsen varit att öppna ett paket med nya kortet m.m. till skillnad frÄn the old way med COSC-cert, digitalt garanti-kort osv? KÀnns det fortfarande premium?

Hur tycker du helhetsupplevelsen varit att öppna ett paket med nya kortet m.m. till skillnad frÄn the old way med COSC-cert, digitalt garanti-kort osv? KÀnns det fortfarande premium?
Är det bara jag som inte bryr mig om lĂ„dor och dess innehĂ„ll (utom sjĂ€lva klockan dĂ„)? Köper jag en ny klocka öppnar jag boxen tar ut klockan, stĂ€nger boxen lĂ€gger den i garderoben och den öppnas ”aldrig” mer..
Men jag kanske Àr ett undantag :oops:

Vilka sÀger att de inte fÄr sÀljas i Sverige? Direkt frÄn Breitling eller ad? Jag kollade med ad angÄende dessa SOŽ57 och fick svar att de kunde fixat en.
Direkt frÄn Breitling. De bÄda LE pratar jag om. Ingen AD och ingen privatperson (som direkt via hemsida försökte bestÀlla) i Sverige fick ett enda exemplar. Allokeringen skedde alltsÄ per land.

Direkt frÄn Breitling. De bÄda LE pratar jag om. Ingen AD och ingen privatperson (som direkt via hemsida försökte bestÀlla) i Sverige fick ett enda exemplar. Allokeringen skedde alltsÄ per land.

Konstigt. Jag fick som sagt svar av svensk ad att jag kunde köpa en om jag var snabb att bestÀlla.

Är det bara jag som inte bryr mig om lĂ„dor och dess innehĂ„ll (utom sjĂ€lva klockan dĂ„)? Köper jag en ny klocka öppnar jag boxen tar ut klockan, stĂ€nger boxen lĂ€gger den i garderoben och den öppnas ”aldrig” mer..
Men jag kanske Àr ett undantag :oops:
Givetvis Àr det sjÀlva klockan som Àr det viktigaste. Men iallafall för mig Àr sjÀlva upplevelsen kring köpet en del av hela grejen, speciellt dÄ jag Àr relativt ny vad gÀller köp av lite dyrare klockor. Minns att förvÀntningarna var höga nÀr jag köpte min första Breitling dÄ man aldrig gett sÄ mycket pengar för en klocka innan. Sen spenderades givetvis all tid pÄ att beundra urtavlan och alla klockans hÀrliga detaljer. Men vart ÀndÄ imponerad och nöjd över paketeringen med COSC-certet osv. KÀndes premium och vÀrt pengarna :)

DÄ jag först trodde jag blivit lurad pÄ bÄde cert o garanti blev helhetsupplevelsen nÄgot sÀmre Àn normalt... :)
NÀsta gÄng kommer det inte pÄverka, allt annat Àr ju som vanligt.
Det digitala garanti-korten Àr ju lite coola men kÀnns ganska onödiga.
Jag hade inget emot de gamla handskrivna.

Tillbaka
Topp