Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Eftersom du skriver i denna trĂ„den antar jag att det Ă€r en bratte du vĂ€ntar pĂ„. Men vad?Nu Ă€r det nĂ€râŠ.. men Ă€ndĂ„, en vecka kvarâŠ
Denna olidliga vÀntan pÄ nÄtt kul!
Jomenvisst! One of 150!Eftersom du skriver i denna trÄden antar jag att det Àr en bratte du vÀntar pÄ. Men vad?![]()
Six Nations?Jomenvisst! One of 150!
Six Nations?
SĂ„ grymâŠ
Ovanligt stort utbud och för lĂ„gt intresse. Tycker priserna sjunkit pĂ„ sistoneâŠ.TrĂ„kigt utfall för gammelbrattarna pĂ„ Kaplans-auktionen idag.
HĂ„ller med dĂ€r om att priserna verkar ha sjunkit.Ovanligt stort utbud och för lĂ„gt intresse. Tycker priserna sjunkit pĂ„ sistoneâŠ.
Skamligt Àr vad det Àr.HÄller med dÀr om att priserna verkar ha sjunkit.
Skamligt Àr vad det Àr.
SkÀmt Äsido. Det kÀnns som ett bra tillfÀlle att köpa pÄ sig det man önskat sig. Ju lÀngre tiden gÄr utan att konjunkturen svÀnger desto mindre lyxkonsumtion kommer pÄgÄ och desto finare fynd kommer vi eventuellt kunna göra.

Ja det var ju frramför allt vintage-prylarna under 10k och fickuren som drog lite pengar.Bra köplÀge
Klockor överlag har gÄtt ned. Tycker priserna generellt kÀndes lÄga pÄ auktionen. Ett par objekt stack ut som hamnade i budkrig.
Köpte hem en 81950 med utc, repobjekt. FÄr se om jag behÄller den. Transkade inte den sÄ noga, sÄg att det Àr en modernare tavla och visare. Vi fÄr se nÀr den dyker upp.
Visarna Àr nog senare servicevisare, klockan kom ursprungligen med kronografvisare utan Breitling-B baktill.Ja det var ju frramför allt vintage-prylarna under 10k och fickuren som drog lite pengar.
Tavlan pÄ din ser ut att vara nÀrmare slutet av 1900-talet Àn 1990 ja. Visarna tycker iaf inte jag Àr nÄgot konstigt med förutom att minutvisaren ser ut att ha lite smuts. FrÄgan Àr hur mycket skada den lösa rotoraxelns skruv har gjort.Men tur att den hamnade hos nÄgon som kan fixa den.
Inte sÀker pÄ vad du menar utan Breitling-B baktill pÄ kronografvisarna. Kronografvisarna har vÀl alltid varit lite tjocka framtill med avsmalnande bak.Visarna Àr nog senare servicevisare, klockan kom ursprungligen med kronografvisare utan Breitling-B baktill.
Vi fÄr se hur den upplevs nÀr den kommer fram. Har alla delar som kan tÀnkas behövas, behÄller jag den blir det en service oavsett sÄ det Àr lugnt.
Centrumsekunden har ett B och ankare baktill. PÄ de tidiga, enligt serienr 84/85 hade de en vanlig rak visare.Inte sÀker pÄ vad du menar utan Breitling-B baktill pÄ kronografvisarna. Kronografvisarna har vÀl alltid varit lite tjocka framtill med avsmalnande bak.
Nu Àr jag med! Trodde du menade sub-dialsens visare det var dÀrför jag var lite konfunderad.Centrumsekunden har ett B och ankare baktill. PÄ de tidiga, enligt serienr 84/85 hade de en vanlig rak visare.
Nu Àr jag med! Trodde du menade sub-dialsens visare det var dÀrför jag var lite konfunderad.![]()
Om man vill behÄlla den tidsenlig sÄ Àr det vÀl sin sak men jag tycker den urtavlan Àr grymt snygg.Jag tror nog visarna Àr original till urtavlan, som i sin tur inte original till boetten. Kan ju vara sÄ att de velat byta nÄgon gÄng vid service tex. FÄr se hur kÀnslan Àr nÀr den dyker upp.
HÄller inte med. Det behövs en automatare ocksÄ.Enda Bratten man behöver (men likt förbannat sÄ har jag flera ÀndÄ)
![]()
Ăsch de gĂ„r ju bara fel Ă€ndĂ„HĂ„ller inte med. Det behövs en automatare ocksĂ„.
100%. Helt omöjligt att hĂ„lla koll pĂ„ olika tidszoner annars. Det Ă€r sen gammalt.Ăsch de gĂ„r ju bara fel Ă€ndĂ„NĂ€ du har helt rĂ€tt! PĂ„ sĂ„ sĂ€tt kan man alltid motivera en till! âBehövsâ Ă€ven en med UTC modul sĂ„klart!
![]()
Stort grattis till en förtrÀfflig klocka! Riktigt snygga! Men bandet... DÀr fÄr jag nog vara lite mer ÄterhÄllsam med gratulationerna.Första Bratten
Tror jag behöver fundera ut en annan bandlösning dock...![]()
Ja, tror enfÀrgat nato Àr vÀgen framÄtStort grattis till en förtrÀfflig klocka! Riktigt snygga! Men bandet... DÀr fÄr jag nog vara lite mer ÄterhÄllsam med gratulationerna.![]()
Kanske ett gummiband? Det Àr trots allt en dykare.Ja, tror enfÀrgat nato Àr vÀgen framÄt
LÀnken Àr tyvÀrr alldeles för kort för mig![]()