Gratulerar! Kör pÄ en schysst mesh-lÀnk eller gummi!Första Bratten
Tror jag behöver fundera ut en annan bandlösning dock...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar! Kör pÄ en schysst mesh-lÀnk eller gummi!Första Bratten
Tror jag behöver fundera ut en annan bandlösning dock...![]()
Mesh-lÀnken Àr riktigt snygg, men för kort. Och det kostar typ alla pengar att köpa förlÀngningsbitar till den.Gratulerar! Kör pÄ en schysst mesh-lÀnk eller gummi!![]()
Kan du inte göra mig och min Ängest en tjÀnst och bara torka av glaset lite? Jag vill bara köra bort till dig, var du Àn bor, och svabba lite.Det hÀr blev ju inte sÄ illa
![]()
Undrar om inte ett verk frÄn Rawsar Àr en bÀttre idé. Trots att jag Àr ganska mycket originalnörd. De dÀr verken verkar vara jÀkligt sopiga. Jag har köpt nÄgra billigare klockor med det dÀr verket och Àven alarmvarianten mest för att de skulle kunna bli donatorer. En dog en kvart efter batteribyte. En annan höll nÄgra dagar. Den var NOS. En tredje klarade transplantation till en Heuer och fungerade fortfarande nÀr jag hörde nÄgot sist. Men lite nedslÄende odds baserat pÄ mina erfarenheter Àr det ju.Det var allt för lÀngesen man postade hÀr. Men nu har en ny Bretling hittat in till min samling.
Navitimer 2300 Jupiter. Issued till iranska helikopterpiloter (Havanirooz).
Urverket defekt tyvÀrr, vilket Àr ganska vanligt pÄ dessa. Om nÄgon mot förmodan har ett passande urverk (Y2 900231) liggandes sÄ Àr jag intresserad!
![]()
SÄklart, torkad och putsadKan du inte göra mig och min Ängest en tjÀnst och bara torka av glaset lite? Jag vill bara köra bort till dig, var du Àn bor, och svabba lite.![]()
![]()
![]()
Tack!!SÄklart, torkad och putsad
![]()
Om vi nu Ă€ndĂ„ Ă€r inne pĂ„ dessa professionels sĂ„ Ă€lskar jag denna goding!Ăsch de gĂ„r ju bara fel Ă€ndĂ„NĂ€ du har helt rĂ€tt! PĂ„ sĂ„ sĂ€tt kan man alltid motivera en till! âBehövsâ Ă€ven en med UTC modul sĂ„klart!
![]()
Breitling vet hur man gör balla anadigi-klockorOm vi nu ÀndÄ Àr inne pÄ dessa professionels sÄ Àlskar jag denna goding!
![]()
Jag har ett som letat hem ett tag..Det var allt för lÀngesen man postade hÀr. Men nu har en ny Bretling hittat in till min samling.
Navitimer 2300 Jupiter. Issued till iranska helikopterpiloter (Havanirooz).
Urverket defekt tyvÀrr, vilket Àr ganska vanligt pÄ dessa. Om nÄgon mot förmodan har ett passande urverk (Y2 900231) liggandes sÄ Àr jag intresserad!
![]()
Tack för info. Jag har hört samma historier om originalverken. Jag Ă€r helt OK med att sĂ€tta in ett Rawsar. Ăr de stabilare?Undrar om inte ett verk frĂ„n Rawsar Ă€r en bĂ€ttre idĂ©. Trots att jag Ă€r ganska mycket originalnörd. De dĂ€r verken verkar vara jĂ€kligt sopiga. Jag har köpt nĂ„gra billigare klockor med det dĂ€r verket och Ă€ven alarmvarianten mest för att de skulle kunna bli donatorer. En dog en kvart efter batteribyte. En annan höll nĂ„gra dagar. Den var NOS. En tredje klarade transplantation till en Heuer och fungerade fortfarande nĂ€r jag hörde nĂ„got sist. Men lite nedslĂ„ende odds baserat pĂ„ mina erfarenheter Ă€r det ju.
Ascool klocka hursomhelst!
Fantastiskt! Skickar ett DM till dig sÄ tar vi det dÀrifrÄn.Jag har ett som letat hem ett tag..
Om det inte Àr samma klocka sÄ gjorde de sig i alla fall mycket besvÀr med att skruva skruvarna vid 12 och 7 exakt till samma position innan de skickade den.Hur kan det hÀr vara samma klocka? Jag var helt sÀker pÄ att jag hade köpt en med svart urtavla.
BÀttre Àn förvÀntat!
![]()
![]()
![]()
Enda sÀttet verkar vara att skicka klockan till honom i Australien...Undrar om inte ett verk frÄn Rawsar Àr en bÀttre idé. Trots att jag Àr ganska mycket originalnörd. De dÀr verken verkar vara jÀkligt sopiga. Jag har köpt nÄgra billigare klockor med det dÀr verket och Àven alarmvarianten mest för att de skulle kunna bli donatorer. En dog en kvart efter batteribyte. En annan höll nÄgra dagar. Den var NOS. En tredje klarade transplantation till en Heuer och fungerade fortfarande nÀr jag hörde nÄgot sist. Men lite nedslÄende odds baserat pÄ mina erfarenheter Àr det ju.
Ascool klocka hursomhelst!
Har en bekant som landade i att han inte vÄgar. SÄ planen Àr att skicka klockan jag köpte som NOS till Australien för att fÄ ett nytt verk och sedan flytta det till Heuern eller Breitlingen eller vad det nu var han inte vÄgade skicka. Lite extra krÄngligt men ingen risk att den vÀrdefulla klockan slarvas bort pÄ andra sidan jorden Ätminstone,Enda sÀttet verkar vara att skicka klockan till honom i Australien...
Priset Àr ju helt överkompligt. 3000kr för att fÄ urverket utbytt. VÄgar man skicka klockan över halva jordklotet Àr ju frÄgan...?
Det vore ju tragikomiskt om han lyckats göra nĂ„got lika otillförlitligt som det som ska ersĂ€ttas. Jag har inte forskat i det direkt. Men folk verkar Ă„tminstone nöjda i de fĂ„ inlĂ€gg jag sett av hans kunder.Tack för info. Jag har hört samma historier om originalverken. Jag Ă€r helt OK med att sĂ€tta in ett Rawsar. Ăr de stabilare?
Superocean Steelfish
![]()
Edit: knÀppte ett par bilder pÄ promenaden, mycket trevlig klocka.
![]()
![]()
![]()
Kommer ny dyklinje snartSuperocean Heritage 3 pÄ g?
![]()
Verkar vara ngt pĂ„ G jaâŠSuperocean Heritage 3 pĂ„ g?
![]()