• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Konstigt att det inte verkar vara sĂ„ mĂ„nga i trĂ„den som sitter pĂ„ en SOH? De Ă€r grymma tycker jag
.fast jag Ă€r ju partisk iofs 😅

IMG_4943.jpeg

Konstigt att det inte verkar vara sĂ„ mĂ„nga i trĂ„den som sitter pĂ„ en SOH? De Ă€r grymma tycker jag
.fast jag Ă€r ju partisk iofs 😅

IMG_4943.jpeg
Gillar dom över huvudtaget! Provade nya generationen under veckan och det Ă€r ju en mycket snygg klocka. KĂ€nns bara inte helt som ”min grej” pĂ„ nĂ„got sĂ€tt 😄

NĂ„gon som har rekommendation pĂ„ service pĂ„ en Chronomat? 😀

Du skulle kunna prova med Lindahls Urmakeri. Jag servade ett gÀng klockor dÀr för ca tio Är sedan. Allt funkade perfekt och priserna minns jag som rimliga.

NyslÀpp för ladies, 32-36mm. Flera olika, kul att de fortsÀtter utöka mÄlgruppen och erbjuda. KÀnner dock inte mycket breitling-dna med dessa

IMG_5270.jpeg
IMG_5269.jpeg

Jag hÄller med dig. Snygg klocka (kanske lite stor som dress watch för damer med sina 36mm?) men det kunde lika gÀrna ha stÄtt t.ex. Longiness, ML eller JLC pÄ urtavlan.

Hej Breitling Àgare och övriga sÄklart:rolleyes:

Hur tÀnker ni kring service? Jag fick en gÄng rekommendationen att om inte klockan gÄr dÄligt sÄ lÄt bli service. Min trotjÀnare och första kÀrlek en breitling Colt har nu gÄtt 10 Är plus utan service. Den anvÀnds varje dag.

NÄgon som sitter pÄ ett originalgummi Breitling (med texten Breitling pÄ) i 22mm som vill sÀlja det vidare? BÄde blÄ och svart Àr intressant. SlÀng ivÀg ett PM om du har ett som ligger i lÄdan som inte anvÀnds!

Hej Breitling Àgare och övriga sÄklart:rolleyes:

Hur tÀnker ni kring service? Jag fick en gÄng rekommendationen att om inte klockan gÄr dÄligt sÄ lÄt bli service. Min trotjÀnare och första kÀrlek en breitling Colt har nu gÄtt 10 Är plus utan service. Den anvÀnds varje dag.

Huruvida man ska serva eller inte har stötts och blötts i evigheter. Om jag vore som du, skulle jag ta den till en oberoende urmakare och be honom ta en snabbtitt. Jag förmodar att den har ett ETA 2824 sÄ alla urmakare kan serva den och ev. delar Àr nog (fortfarande?) billiga och lÀtta att skaka fram.

Jag skulle INTE skicka den till en auktoriserad Breitlingurmakare. I detta fall kostar det mer Àn det smakar.

Tillbaka
Topp