• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dyr men villhöver.

Dagens.

PXL_20241128_092054391.MP.jpg

1000021250.jpg

1000021249.jpg
1000021248.jpg
1000021251.jpg

Ett par rĂ€tt intressanta Gs pĂ„ Blocket nu 😃
Inte billiga, men ÀndÄ..

Efter lÄng vÀntan damp det ner ett pakÀÀÀÀt!! i postlÄdan :)

VĂ€l inslaget i bubbelplast lĂ„g det en snyggt blanksliten DW-5600E 😍
IMG_0198~2.jpg

Först ut, montera isÀr den för att ta bort gamla synder och dna :)
IMG_0199~2.jpg

IMG_0201~2.jpg

VÀl ihop igen sÄ har jag faktiskt planerat en liten mod tillsammans med innehÄllet i en liten pÄse frÄn en vÀlkÀnd tupp-man ;)
IMG_20241127_215847~2.jpg

FortsÀttning följer!

Hej alla, jag funderar lite pÄ en G-shock nu under Black week, har velat ha en lÀnge att anvÀnda nÀr jag Àr ute och jobbar etc.
Hittade denna som jag fastnade för:
https://www.klockmaster.se/klockor-...ockor/casio-g-shock-5611_basic-gm-2110d-4aer1

men vill gĂ€rna ha möjlighet att byta armandet och istĂ€llet sĂ€tta pĂ„ tygband eller liknande, gĂ„r det pĂ„ denna tror ni? eller kommer det bara att se helt konsigt ut om man försöker?đŸ€”

Hade ju varit kanon om bezel och band hade passat DW-5000C. SÄ hade folk sluppit hÀmta hem brasilianska aftermarket delar ;

Q
(Update: Comparisons of the back of the DW-5000R and its case and lugs to the original DW-5000C indicate that it is not an exact copy of the DW-5000C case, and it’s uncertain if the bezel and strap of the DW-5000R will fit the vintage DW-5000C.)
UQ

Hej alla, jag funderar lite pÄ en G-shock nu under Black week, har velat ha en lÀnge att anvÀnda nÀr jag Àr ute och jobbar etc.
https://www.klockmaster.se/klockor-...ockor/casio-g-shock-5611_basic-gm-2110d-4aer1

men vill gĂ€rna ha möjlighet att byta armandet och istĂ€llet sĂ€tta pĂ„ tygband eller liknande, gĂ„r det pĂ„ denna tror ni? eller kommer det bara att se helt konsigt ut om man försöker?đŸ€”
Tror inte alls de blir konstigt, den borde ju ha standard stift som alla andra, sÄ hitta ett snyggt band Ä gÄ bananas! vet inte om denna har quick exchange, men om du skaffar sÄdan band sÄ kan du ju byta nÀr du kÀnner för de, jobb eller vid finare tillfÀllen :)

En tvĂ„hundring billigare pĂ„ klockia 🙂

Tillbaka
Topp