Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har man egentligen badat om man inte Àr i vattnet lÀngre Àn 3 minuter???Om du badar ett bra tag sÄ ja, annars tar det en stund. JÀmförelse med ex Suunto Aqua det tog 10sek lÀsa av korrekt temperatur kanske det tar 3-5min för G-shock beroende pÄ temperaturen pÄ din handled.
Upplever ÀndÄ att tempen funkar bra, i alla fall nÀr handleden Àr rörelse hela tiden. Sist jag var i havet med GWF-D1000 sÄ sjönk tempen snabbt (max en minut) ner till 16 och var stabil dÀrefter i ett par timmar.Har man egentligen badat om man inte Àr i vattnet lÀngre Àn 3 minuter???
@ekke rÀtta mig nu om jag har fel..
SkÀmt Ä sido, sÄ Àr ju inte G-shock snabbast eller rÀttast i dom flesta funktioner kontra funktionsklockor typ Suunto eller Garmin..
Barometern för vÀdret upplever jag dock stÀmma bÀttre Àn SMHI
Men va fasen, kör ÀndÄ hellre G-shock för dom Àr frÀnare
![]()
![]()
Bra info, tack!Om du badar ett bra tag sÄ ja, annars tar det en stund. JÀmförelse med ex Suunto Aqua det tog 10sek lÀsa av korrekt temperatur kanske det tar 3-5min för G-shock beroende pÄ temperaturen pÄ din handled.
Vad visar den i vatten om klockan sitter pÄ armen? Bara som jÀmförelsePrecis tagit ett dopp pÄ Akti Kanari beach.
![]()
Passade pÄ att mÀta vattentemperaturen med Mudman 9500.
Detta Àr lite vanskligt om man inte har klockan pÄ sig. Den Àr ju vattentÀt men sjunker nog som en sten kan jag tro.
SÄ jag höll i klockan stadigt med fingrarna medan jag plaskade runt i vÄgorna.
![]()
I vatten behövs det inte lÄng tid innan det stabilseras.
Den stannade vid 24,5°C nÀr jag var kvar i vattnet.
![]()
Vad visar den i vatten om klockan sitter pÄ armen? Bara som jÀmförelse![]()
Jag lÀste precis pÄ om det dÀr faktiskt. Enligt ISO-standard för badkrukor rÀknas det som att man badat sÄ fort man vadat sÄ lÄngt ut att vattnet nuddar skrotum. Det finns ingen undre tidsgrÀns.Har man egentligen badat om man inte Àr i vattnet lÀngre Àn 3 minuter???![]()
Kontrar med vÀstkustens artrikaste. Blodlönn, rönn, alm, luktÀrt, björnbÀr, nypon, björk för att nÀmna brÄkdel av det som inte borde vara dÀrNu gÄr jag och 5610 loss pÄ VÀstra Götalands artrikaste hÀck![]()
En röding Àr aldrig fel!Livet blev trÄkigt utan en fyrkant![]()
![]()