• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Du har fĂ„tt bra förslag frĂ„n @Jockinho och @ekke men jag lĂ€gger till GA-1100 oxĂ„. Och GG-B100 Ă€r iofs lite mer obulkig men Ă€ndĂ„ vĂ€rd att kolla in om du inte gjort det innan🙂
IMG_20250615_214048.jpg

Den gamla GA-1000 har ju ocksÄ termometer om man har batterier i den.

17500686485889141878053809875162.jpg

Om du badar ett bra tag sÄ ja, annars tar det en stund. JÀmförelse med ex Suunto Aqua det tog 10sek lÀsa av korrekt temperatur kanske det tar 3-5min för G-shock beroende pÄ temperaturen pÄ din handled.
Har man egentligen badat om man inte Ă€r i vattnet lĂ€ngre Ă€n 3 minuter??? đŸ€”đŸ˜
@ekke rÀtta mig nu om jag har fel..:D

SkÀmt Ä sido, sÄ Àr ju inte G-shock snabbast eller rÀttast i dom flesta funktioner kontra funktionsklockor typ Suunto eller Garmin..
Barometern för vÀdret upplever jag dock stÀmma bÀttre Àn SMHI :)
Men va fasen, kör Ă€ndĂ„ hellre G-shock för dom Ă€r frĂ€naređŸ€˜
IMG_20250616_121046.jpg

IMG_20250616_121057.jpg

Har man egentligen badat om man inte Ă€r i vattnet lĂ€ngre Ă€n 3 minuter??? đŸ€”đŸ˜
@ekke rÀtta mig nu om jag har fel..:D

SkÀmt Ä sido, sÄ Àr ju inte G-shock snabbast eller rÀttast i dom flesta funktioner kontra funktionsklockor typ Suunto eller Garmin..
Barometern för vÀdret upplever jag dock stÀmma bÀttre Àn SMHI :)
Men va fasen, kör Ă€ndĂ„ hellre G-shock för dom Ă€r frĂ€naređŸ€˜
IMG_20250616_121046.jpg

IMG_20250616_121057.jpg
Upplever ÀndÄ att tempen funkar bra, i alla fall nÀr handleden Àr rörelse hela tiden. Sist jag var i havet med GWF-D1000 sÄ sjönk tempen snabbt (max en minut) ner till 16 och var stabil dÀrefter i ett par timmar.

Precis tagit ett dopp pÄ Akti Kanari beach.

1000015132.jpg

Passade pÄ att mÀta vattentemperaturen med Mudman 9500.
Detta Àr lite vanskligt om man inte har klockan pÄ sig. Den Àr ju vattentÀt men sjunker nog som en sten kan jag tro.
SÄ jag höll i klockan stadigt med fingrarna medan jag plaskade runt i vÄgorna.

1000015134.jpg

I vatten behövs det inte lÄng tid innan det stabiliseras.
Den stannade vid 24,5°C nÀr jag var kvar i vattnet.

1000015131.jpg

Senast Àndrad:
Precis tagit ett dopp pÄ Akti Kanari beach.

1000015132.jpg

Passade pÄ att mÀta vattentemperaturen med Mudman 9500.
Detta Àr lite vanskligt om man inte har klockan pÄ sig. Den Àr ju vattentÀt men sjunker nog som en sten kan jag tro.
SÄ jag höll i klockan stadigt med fingrarna medan jag plaskade runt i vÄgorna.

1000015134.jpg

I vatten behövs det inte lÄng tid innan det stabilseras.
Den stannade vid 24,5°C nÀr jag var kvar i vattnet.

1000015131.jpg
Vad visar den i vatten om klockan sitter pÄ armen? Bara som jÀmförelse :)

Vad visar den i vatten om klockan sitter pÄ armen? Bara som jÀmförelse :)

Jag gav mig ut en till gÄng i vattnet för att testa. Och det stannade dÄ vid 24,7°C.
Intressant. I vatten Àr det alltsÄ en försumlig skillnad jÀmfört med pÄ land. Bra att veta.
Jag kan alltsÄ ha klockan pÄ mig och bara dra av ett par tiondels grader!

Jag lÀste precis pÄ om det dÀr faktiskt. Enligt ISO-standard för badkrukor rÀknas det som att man badat sÄ fort man vadat sÄ lÄngt ut att vattnet nuddar skrotum. Det finns ingen undre tidsgrÀns.

Tillbaka
Topp