• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Min go-to bad och svettklocka. :)
 

Bilagor

  • IMG_5936.JPG
    IMG_5936.JPG
    117.1 KB · Visningar: 64

plattfot

Rolex
Har vÀxlat mellan denna och en gammal aqualand de senaste veckorna. Har helt plötsligt hittat en rad anledningar att ta tid och stÀlla ett alarm - cykelturen till jobbet, bullbak eller nÀr det Àr dags för lunch.
DSC_1939.JPG

LCD all the way.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har vÀxlat mellan denna och en gammal aqualand de senaste veckorna. Har helt plötsligt hittat en rad anledningar att ta tid och stÀlla ett alarm - cykelturen till jobbet, bullbak eller nÀr det Àr dags för lunch.
DSC_1939.JPG

LCD all the way.
Once you go shock!
 

Bilagor

  • IMG_2749.JPG
    IMG_2749.JPG
    427.7 KB · Visningar: 40

Fujoor

Patek
2-Faktor
Borde du bli. Den Àr riktigt bra faktiskt.
Mindre och lÀttare Àn MTG. Mindre och stabilare Àn mudmaster. Stabil och fina kanter med otippat bra lÀnk.
Efter ha köpt den sÄlde jag mudmaster och rangeman direkt. Vinner jag pÄ lotto blir det en Hammer tone.
Hur ofta synkar GPSen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte.
NÀr jag byter tidszon söker den upp rÀtt tid via gps nÀr jag hÄller inne en knapp. Vet inte om den gör det hemma automatiskt dÄ och dÄ i Sverige och har inte lÀst manualen ang detta.
Är ganska sĂ€ker pĂ„ att GPS behöver aktiveras manuellt. Inte direkt jobbigt att minnas det nĂ€r man bytt tidszon. Radiosynk varje natt rĂ€cker ju gott.
 

john b

Rolex
Är ganska sĂ€ker pĂ„ att GPS behöver aktiveras manuellt. Inte direkt jobbigt att minnas det nĂ€r man bytt tidszon. Radiosynk varje natt rĂ€cker ju gott.
HÄller med om detta. Gps-knappen nÀr man gÄr av planet funkar dunder. Dessutom ska den försÀttas i flight mode pÄ flygplan...
Radiosynk till vardags som standardklockorna.​
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
LÀste nÄgonstans att vissa G-shock modeller har baksida av titan, inkl skruvar. Har ni experter koll pÄ vilka modeller det Àr? Google hittade inte det jag sökte :(
 

Writer136

Panerai
Borde du bli. Den Àr riktigt bra faktiskt.
Mindre och lÀttare Àn MTG. Mindre och stabilare Àn mudmaster. Stabil och fina kanter med otippat bra lÀnk.
Efter ha köpt den sÄlde jag mudmaster och rangeman direkt. Vinner jag pÄ lotto blir det en Hammer tone.

Typ det med storleken som Àr grejen. Den Àr inte lika stor. Prövat den nÄgrs gÄnger o den sitter ju riktigt bra o man blir ju förvÄnad hur lÀtt den Àr.
 
Topp