• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tycker Gulfmaster bĂ€rs bra trots sin storlek. Har Ă€ven följsamt gummi. Är analog och har dessutom mer funktioner Ă€n mudmaster.
d9ab4cf1-92b1-43bf-b86d-71f97192eb24-jpg.588302
Ja, riktigt vass den dÀr! Hur funkar bezeln egentligen?
 
Ok, har glott pÄ en del Youtubeklipp om Gulfmastern, men inte en jÀkel har förklarat hur bezeln anvÀnds. Trodde nÀstan den bara var för dekoration... Men positivt att den faktiskt har en funktion och att det Àr till barometern och inte tidvattnet. Jag har inte sÄ fasligt mycket nytta av att veta tillstÄndet mellan ebb och flod, tro't eller ej. :D
Tydligen till för att rÀkna ut den barometriska tryck skillnaden om man vill ha vÀrden mer ofta Àn standard mÀtningen (som visar sig som en graf) som Àr en gÄng per halvtimma. SÄ har jag förstÄtt det iaf.
 
Ok, har glott pÄ en del Youtubeklipp om Gulfmastern, men inte en jÀkel har förklarat hur bezeln anvÀnds. Trodde nÀstan den bara var för dekoration... Men positivt att den faktiskt har en funktion och att det Àr till barometern och inte tidvattnet. Jag har inte sÄ fasligt mycket nytta av att veta tillstÄndet mellan ebb och flod, tro't eller ej. :D
Nu lÀste jag pÄ lite och tydligen sÄ kan du alltsÄ fÄ skillnaden mellan varje mÀtning. SÄ sÀg att du mÀter om 5 min sÄ visar den att trycket sjunker genom att peka pÄ den nedre skalan (jmf med föregÄende mÀtning) DÄ vet du ju att det Àr ett lÄgtryck pÄ vÀg in och behöver alltsÄ inte vÀnta pÄ att kurvan ska visa det.
 
Nu lÀste jag pÄ lite och tydligen sÄ kan du alltsÄ fÄ skillnaden mellan varje mÀtning. SÄ sÀg att du mÀter om 5 min sÄ visar den att trycket sjunker genom att peka pÄ den nedre skalan (jmf med föregÄende mÀtning) DÄ vet du ju att det Àr ett lÄgtryck pÄ vÀg in och behöver alltsÄ inte vÀnta pÄ att kurvan ska visa det.
Åfan, kan ju faktiskt vara rĂ€tt anvĂ€ndbart. Stort tack!
 
Ja, skulle lÀtt kunna tÀnka mig en GG, det enda riktigt negativa frÄn min synvinkel Àr att det behövs batteribyte typ varannat Är. StorleksmÀssigt Àr den perfekt. Testade GWG i Globen och jÀklar vilken hockeypuck! Men stenhÄrt coola Àr de allt.

Har sneglat lite Ät RangemanhÄllet ocksÄ, men vetefan om jag skulle klara av en heldigi. Men grattis till köpet!
Typ vartannat Ă„r? Minst 10 Ă„r klarar alla GShocks.
 
Jag misstÀnker att den returnerats tidigare. Skickade mitt mail och fick som svar att man troligtvis packat upp den "för att kolla att det Àr rÀtt klocka" innan man skickat den och att jag antingen torkar av glaset eller returnerar den och betalar frakten sjÀlv. Klockan Àr anvÀnd, det kan jag se. Jag kontaktar reklamationsnÀmnden imorgon.
Är det enda problemet att glaset inte Ă€r helt rent?
 
Har en mudmaster sen nÄgra veckor hade den instÀlld pÄ höjdmÀtning och nÀr jag stoppade ner handen i vattnet Àndrades höjdmÀtaren frÄn 90 m till ca -340m har det med att sensorn kommer under vattnet?
 
StÄr samma pÄ GShock EU. Riktigt kass faktiskt, tog för givet att ALLA G-Shocks klarade triple 10. Min förra ej soldrivna GShock gick 15 Är pÄ samma batteri utan att indikera att batteribyte var nÀra.
Även om det stĂ„r 2 Ă„r klarar nog dom flesta nĂ€rmare 4-5. Det Ă€r den nya bakgrunds belysningen som stjĂ€l krĂ€m skulle jag tro.
 
Är det enda problemet att glaset inte Ă€r helt rent?
Fingeravtryck och "kladd" pÄ glaset och lite runt glaset.
Jag hade inte haft nÄgot problem med att betala 800kr för en begagnad klocka i det hÀr skicket men det kÀnns snopet att fÄ en begagnad klocka nÀr man bestÀllt en ny. Jag har ju inte fÄtt det jag bestÀllt. SÄ tycker jag inte att det ska vara.
 
Senast Àndrad:
Fingeravtryck och "kladd" pÄ glaset och lite runt glaset.
Jag hade inte haft nÄgot problem med att betala 800kr för en begagnad klocka i det hÀr skicket men det kÀnns snopet att fÄ en begagnad klocka nÀr man bestÀllt en ny. Jag har ju inte fÄtt det jag bestÀllt. SÄ tycker jag inte att det ska vara.
HĂ„ller med dig.
Finns det andra spÄr av anvÀndning, t.ex. repor i plast?
 
Fingeravtryck och "kladd" pÄ glaset och lite runt glaset.
Jag hade inte haft nÄgot problem med att betala 800kr för en begagnad klocka i det hÀr skicket men det kÀnns snopet att fÄ en begagnad klocka nÀr man bestÀllt en ny. Jag har ju inte fÄtt det jag bestÀllt. SÄ tycker jag inte att det ska vara.

Är det enda spĂ„ret? Isf skulle det ju kunna vara ett nytt returnerat objekt, de tar bort och sĂ€tter dit ny plast och vips finns det lite avtryck. Om sĂ„ Ă€r det ju inte hela vĂ€rlden? UngefĂ€r lika stor chans som att nĂ€r du köper klĂ€der etc sĂ„ kan kunden innan lĂ€mnat tillbaka alternativt köpa i butik dĂ„ du kam fĂ„ utstĂ€llningex. Skillnaden Ă€r ju om den har grova mĂ€rken i plasten? Det Ă€r ju mindre kul. Men g-shock ska ju anvĂ€ndas sĂ„ mĂ€rken lĂ€r det ju bli sĂ„ smĂ„ningom.

:)
 
StÄr samma pÄ GShock EU. Riktigt kass faktiskt, tog för givet att ALLA G-Shocks klarade triple 10. Min förra ej soldrivna GShock gick 15 Är pÄ samma batteri utan att indikera att batteribyte var nÀra.
Visst har det varit sÄ historiskt? De har vÀl tyvÀrr ruckat lite pÄ de reglerna utan att basunera ut det... Men hÄller batteriet 4-5 Är i praktiken, som @Fujoor sÀger sÄ kan det vara acceptabelt frÄn min sida.
 
Visst har det varit sÄ historiskt? De har vÀl tyvÀrr ruckat lite pÄ de reglerna utan att basunera ut det... Men hÄller batteriet 4-5 Är i praktiken, som @Fujoor sÀger sÄ kan det vara acceptabelt frÄn min sida.
Dessutom Àr det ju snorenkelt att byta batterier. Skruva upp. Stoppa i nytt batteri. AC-reset. Fetta packningen och skruva ihop. Tar en kvart och krÀver ingen urmakare.
 
Visst har det varit sÄ historiskt? De har vÀl tyvÀrr ruckat lite pÄ de reglerna utan att basunera ut det... Men hÄller batteriet 4-5 Är i praktiken, som @Fujoor sÀger sÄ kan det vara acceptabelt frÄn min sida.
Spelar vÀl ingen roll, G-Shock bygger ju hela sin produktlinje pÄ konceptet 3 x 10, dÄ ska de hÄlla det ocksÄ. KÀnns lite som om Tesla börjat med dieselbilar.
 
Spelar vÀl ingen roll, G-Shock bygger ju hela sin produktlinje pÄ konceptet 3 x 10, dÄ ska de hÄlla det ocksÄ. KÀnns lite som om Tesla börjat med dieselbilar.
Jo, spekulerar ju lite hÀr. Jag har ingen tidigare erfarenhet av G-shock, vet bara att jag behöver en. Men verkar ju lite mÀrkligt att de hux flux tar bort en av grundpelarna i konceptet.
Dessutom Àr det ju snorenkelt att byta batterier. Skruva upp. Stoppa i nytt batteri. AC-reset. Fetta packningen och skruva ihop. Tar en kvart och krÀver ingen urmakare.
DÄ har du inte rÀknat in min skyhöga klÄparfaktor... :D
Lutar nog mest Ă„t en Gulfmaster dock!
 
Dessutom Àr det ju snorenkelt att byta batterier. Skruva upp. Stoppa i nytt batteri. AC-reset. Fetta packningen och skruva ihop. Tar en kvart och krÀver ingen urmakare.
Jag har aldrig gjort en AC-reset trots att det stĂ„r överallt (ibland t.o.m i klockan) att man ska göra det. Har aldrig mĂ€rkt nĂ„got konstigt, vad har ni andra för erfarenheter? Är det nĂ„got jag bör börja med kanske?
 
Jag har aldrig gjort en AC-reset trots att det stĂ„r överallt (ibland t.o.m i klockan) att man ska göra det. Har aldrig mĂ€rkt nĂ„got konstigt, vad har ni andra för erfarenheter? Är det nĂ„got jag bör börja med kanske?
Jag vet faktiskt inte? Vissa klockor startar ju inte om man inte gör en AC-reset har jag mÀrkt. Speciellt dom som legat lÀnge utan batteri.
 
Juni stÀmmer ju enligt denna posten. NÀr dom slutade har jag ingen aning om. Kan ju inte varit mÄnga modeller som bara tillverkades under ett Är.
Hittade nÄn typ förteckning med bilder pÄ de olika versionerna daterade vilken mÄnad de lanserades. Ska se om jag hittar den sidan igen. Eller sÄ har jag drömt. FörvÄnar mig iofs inte isf.
 
Hittade nÄn typ förteckning med bilder pÄ de olika versionerna daterade vilken mÄnad de lanserades. Ska se om jag hittar den sidan igen. Eller sÄ har jag drömt. FörvÄnar mig iofs inte isf.
Det var nog denna sidan men photobucket har dragit tillbaka alla bilder sÄ inget syns.
 
MĂ€rks ni inte sett Mudman ;)
P2091991.jpg

VÀldigt synd Rangeman inte fÄtt Àrva det.
G-steel har ocksÄ bra lyse som troligtvis Àr led men den dimmar ju inte.
Är just nu svĂ„rt sugen pĂ„ en G-Shock med temp/barometer och kanske höjdmĂ€tare, blev inte bĂ€ttre av denna bild.
Om nÄgon har en Mudman, Riseman eller Rangeman som ni vill avyttra sÄ slÀng ivÀg ett PM (köpesannons ligger Àven ute).
 
Är just nu svĂ„rt sugen pĂ„ en G-Shock med temp/barometer och kanske höjdmĂ€tare, blev inte bĂ€ttre av denna bild.
Om nÄgon har en Mudman, Riseman eller Rangeman som ni vill avyttra sÄ slÀng ivÀg ett PM (köpesannons ligger Àven ute).

G-9300 Àr nÀstan "ny för begagnatpris billig" hÀr (Ànnu mer med koden WS10) :)

http://www.watchshop.com/mens-casio-g-shock-mudman-alarm-chronograph-watch-g-9300-1er-p99943607.html
 
Tillbaka
Topp