• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Idag vaknade jag med en smĂ€ll đŸ’„
Gratis show som tyvĂ€rr dödade diverse datautrustning â˜ ïžđŸ’€
Aja, sĂ„nt som hĂ€nder. 😅

1000002022.jpg

1000002023.jpg
...och nu mĂ€rkte jag att blixten Ă€ven tog bĂ„de tv och mediaspelare med sig i graven. 😭😭😭
1000002055.jpg

Senast Àndrad:
Idag vaknade jag med en smĂ€ll đŸ’„
Gratis show som tyvĂ€rr dödade diverse datautrustning â˜ ïžđŸ’€
Aja, sĂ„nt som hĂ€nder. 😅

1000002022.jpg

1000002023.jpg
Hur lÄngt bort var nedslaget?
Ni hade inte dragit ur nÄgra sladdar?
Man har ju hört att man ska göra det, men sÄ mÄnga ggr det har Äskat och det har glömts bort, sÄ kÀnns det ju inte som hela vÀrlden. Kanske lÀge att fortsÀtta med det ÀndÄ...

Man har ju hört att man ska göra det, men sÄ mÄnga ggr det har Äskat och det har glömts bort, sÄ kÀnns det ju inte som hela vÀrlden. Kanske lÀge att fortsÀtta med det ÀndÄ...

Jag har en liten historia att berÀtta. NÀr jag under 90-talet bodde nÄgra Är i Malmö och skulle komma upp till LuleÄ under 2 veckor sÄ funderade jag just över detta med Äska. TÀnkte först att jag skulle dra ut alla sladdar. Men kom pÄ den briljanta ide'n att det Àr enklare att bryta strömmen med huvudströmbrytaren. TÀnkt och gjort, och tÀnkte sen inte mer pÄ det.
NÀr jag kom tillbaka efter 2 veckor sÄ reagerade jag direkt över att det luktade lite surt eller pissigt inne. Och det lÄg en massa döda flugor pÄ golvet. Vad konstigt...
Förklaringen kom snabbt nĂ€r jag gick in i köket. KylskĂ„pet! đŸ˜± Dörren var öppen och det krĂ€lade fluglarver dĂ€ri och nĂ„gra lĂ„g pĂ„ golvet. I kylfacket hade jag ett allaskapollock-block som var övertĂ€ckt av larver, och det hade runnit vĂ€tska frĂ„n det nedĂ„t. RĂ„ fisk liggande ett par veckor i nĂ€rmare 30-gradig vĂ€rme som det var i lĂ€genheten pĂ„ sommaren. Stanken var obeskrivlig.
Det var bara att hÄlla för nÀsan och kasta blocket med en fryspÄse runt handen. Och allt förutom en konservburk var bara att slÀnga.
Behandlade kylskÄpet med klorin och bakpulver om jag minns rÀtt, och det tog nÄgra mÄnader innan lukten försvann helt frÄn kylskÄpet.
LÀrdom: slÄ inte av huvudströmbrytaren om du har kyl och frysvaror...

Bild för trÄdens Àmne.

1000019486.jpg

Senast Àndrad:
jadu, jag satt i nattmössan och tĂ€nkte att nu small det fan i garaget, absolut ingen fördröjning mellan blixt och dunder. 😆
inga sladdar utdragna men dĂ€remot har jag tvĂ„ stĂ€llen i huset med just sĂ„na dĂ€r grenuttag som har inbyggt skydd mot strömspikar, allt som satt dĂ€r klarade sig. kommer definitivt skaffa ett par sĂ„na till för dyra elektriska saker som tv osv. đŸ€Ș👍

blixtfritt idag! 😅
1000002056.jpg

jadu, jag satt i nattmössan och tĂ€nkte att nu small det fan i garaget, absolut ingen fördröjning mellan blixt och dunder. 😆
inga sladdar utdragna men dĂ€remot har jag tvĂ„ stĂ€llen i huset med just sĂ„na dĂ€r grenuttag som har inbyggt skydd mot strömspikar, allt som satt dĂ€r klarade sig. kommer definitivt skaffa ett par sĂ„na till för dyra elektriska saker som tv osv. đŸ€Ș👍

blixtfritt idag! 😅
1000002056.jpg
Inget man avundas. Fy tusan!

Tillbaka
Topp