• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hoppas att ni alla fÄr en fantastisk fredag. :)

IMG_9702.jpeg

LĂ€nge sedan jag köpte en ny GShock, men i förrgĂ„r ringde Svante frĂ„n Klockmaster FĂ€ltöversten och berĂ€ttade att de fĂ„tt in den hĂ€r nu. Han skickade en direkt och nu Ă€r den hĂ€r. Fredag/Lördag har vi tvĂ„ barnbarn (4 och 6 Ă„r) hĂ€r, sĂ„ fĂ„r se nĂ€r jag hinner kolla igenom den 🙂
Återkommer förstĂ„s med bilder och Ă„sikter.

IMG_2879.jpeg

LĂ€nge sedan jag köpte en ny GShock, men i förrgĂ„r ringde Svante frĂ„n Klockmaster FĂ€ltöversten och berĂ€ttade att de fĂ„tt in den hĂ€r nu. Han skickade en direkt och nu Ă€r den hĂ€r. Fredag/Lördag har vi tvĂ„ barnbarn (4 och 6 Ă„r) hĂ€r, sĂ„ fĂ„r se nĂ€r jag hinner kolla igenom den 🙂

IMG_2879.jpeg
Neeeeeej öppning nuuuuu
 barnbarnen kan vĂ€nta, men det kan inte vi 😉

Köpa G-G.
1000057888.jpg

SvÀngde inom Ditur pÄ Emporia och skaffade nÄgot blingit.
1000057896.jpg

1000057897.jpg

Vad för nÄtt? Jo, en GM-6900SG-9ER. Guldig och tung! Var osÀker pÄ om det var metall eller plast till boetten sÄ fick bli ett irl-köp.
1000057898.jpg

1000057900.jpg

Gillar! Lite tvek till jelly-bandet, kanske blir nÄgot matchande i metall istÀllet/ocksÄ.
1000057899.jpg

Hur Àr Tissot T-Touch Connect jÀmfört med de andra tvÄ?
Älskar verkligen tissoten, bra, cool, men samtidigt mycket kvalite. Dock upplever ja efter nĂ„gon uppdatering att den inte riktigt gĂ„r ner i vila nĂ€r man inte anvĂ€nder den.

Förut sÄ kunde batteriet hÄlla lÀnge nÀr ja inte anvÀnde den, sÄ efter nÄgon vecka sÄ var batteriet fortfarande fullt eller nÀst intill, men nu sÄ Àr den död efter nÄgon vecka.

Men annars Àr den riktigt ball och hÀftigt nÀr det Àr en vanlig klocka med mÄnga funktioner, vÀldigt ovanligt men snygg och stilren!

IMG_2879.jpeg
Wow! Ser fram emot att se bilder och höra dina intryck. Är otroligt sugen pĂ„ en. Om du inte kĂ€nner att det klickar helt fĂ„r du gĂ€rna höra av dig!

IMG_2879.jpeg
En sĂ„n dĂ€r tror jag skulle vara nĂ„t för @Imre 😃

Dags att avsluta pysslet jag började med förra fredagen...
Skulle putsa bort avlagringar pÄ solcellspanelen pÄ min GW-6900, har inte anvÀnt den pga av detta, ser för jÀvla dassigt ut.

PXL_20251128_204150994.jpg

Före

PXL_20251128_204307633.jpg

Efter

Gick hur bra som helst 👌
Det som inte gick vĂ€gen den hĂ€r gĂ„ngen var att fĂ„ tillbaka de smĂ„ clipsen som hĂ„ller knapparna pĂ„ plats 😅. Ni som har pillat med detta vet ju att dom kan sprĂ€tta ivĂ€g var fan som helst och Ă€r inte sĂ„ lĂ€tta att hitta... Eller vad sĂ€ger du @Dan1jel ? Du har ju ocksĂ„ pillat en del â˜ș

1000020956.jpg

1000021036.jpg

Det blev helt enkelt att bestĂ€lla en sortiment lĂ„da med clips 😬

Tog bara trekvart att fĂ„ dit fyra clips och skjuta ivĂ€g ett par till 😅

1000020953.jpg

Före

1000021039.jpg

Efter

(Ser Àven att DST behövde stÀllas till AUTO)

Älskar verkligen tissoten, bra, cool, men samtidigt mycket kvalite. Dock upplever ja efter nĂ„gon uppdatering att den inte riktigt gĂ„r ner i vila nĂ€r man inte anvĂ€nder den.

Förut sÄ kunde batteriet hÄlla lÀnge nÀr ja inte anvÀnde den, sÄ efter nÄgon vecka sÄ var batteriet fortfarande fullt eller nÀst intill, men nu sÄ Àr den död efter nÄgon vecka.

Men annars Àr den riktigt ball och hÀftigt nÀr det Àr en vanlig klocka med mÄnga funktioner, vÀldigt ovanligt men snygg och stilren!
Din GWG-1000 kommer överleva lĂ€ngst av de tre 😀
LÀst lite hÀr och var att bokstÀverna pÄ bezeln pÄ Tissot T-Touch Connect slÀpper fÀrg men vet inte om det Àr pÄ Sport eller Solar.
Hade varit kul att testa nÄgon gÄng (dyr!) och den Àr verkligen ovanlig hÀr inne, sett till inlÀgg iallafall.

Din GWG-1000 kommer överleva lĂ€ngst av de tre 😀
LÀst lite hÀr och var att bokstÀverna pÄ bezeln pÄ Tissot T-Touch Connect slÀpper fÀrg men vet inte om det Àr pÄ Sport eller Solar.
Hade varit kul att testa nÄgon gÄng (dyr!) och den Àr verkligen ovanlig hÀr inne, sett till inlÀgg iallafall.
Ja absolut! Den har Àven solar, men den fÄr ju bara lite extra laddning sÄ kan tyvÀrr inte överleva med bara sol.

Ja precis, har ocksÄ sett flera och mÄnga pÄstÄr att det Àr pga att man badar/duschar med den sÄ eventuellt slÀpper limmet bakom bokstÀverna.

Enligt folk sĂ„ byter tissot ut dessa, men eftersom jag har ett sĂ„dant fint exemplar sĂ„ undviker jag att bada/dusha med min 😋 men riktigt ball/stor/tung, nĂ€stan som MRG i storleken fast lite mer vikt.

Har iaf sett en till person som har denna IRL. SĂ„ helt super ovanlig Ă€r den kanske inte đŸ«Ł men ja, de Ă€r absolut inte mĂ„nga som har den hĂ€r i forumet iaf.

SÄdÀrja, allt instÀllt och lÀnken kortad.
Har haft mĂ„nga Metal-Square och tycker sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt att den hĂ€r Ă€r en av de absolut bĂ€sta. Första gĂ„ngen jag riktigt kommer överens med negativ display, det hĂ€r Ă€r en mycket lyckad uppgradering 👍
I morgon skall jag bara synka den med Casio-appen, sedan kommer den nog att fĂ„ hĂ€nga med rĂ€tt mycket 🙂

GMW-BZ5000D-1ER

Och ett stort tack till Klockmaster FĂ€ltöversten för fin service och snabb leverans 🙏

IMG_2891.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp