• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10 000 likes firas med tävling.

rogart-63

Patek
Twistade till en gammal historia lite .
Kal visade upp sitt nya fina klockband. Osborn tittar beundrande och frågar:
- Är det alligatorskinn?
Kal:
- Ja.
Osborn:
- Är det vattentät?
Kal:
- Naturligtvis, annars skulle ju alligatorerna drunkna.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Förstår inte kopplingen till klockor? ;)

Lite långsökt..... Mor har en son. Sones och hans sambo bor i uddevalla. I uddevalla finns ingen klockaffär så dom får åka till Borås...... och i Borås finns det en kille som känner en kille som har hört rykten om någon som kränger klockor utan att vara AD, men det är bara rykte... Så där finns en koppling. :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Lite långsökt..... Mor har en son. Sones och hans sambo bor i uddevalla. I uddevalla finns ingen klockaffär så dom får åka till Borås...... och i Borås finns det en kille som känner en kille som har hört rykten om någon som kränger klockor utan att vara AD, men det är bara rykte... Så där finns en koppling. :)
Sjukt långsökt och därför helt legitimt hahahaha
 

Babinus

Cartier
Sent grattis till vinnaren, eftersom jag hamnade på sjukhus igår kväll och missade tillkännagivandet av vinsten. Klart att ingen kan slå en göteborgare i göteborgare. Men alla vet ju att en göteborgare är ett skämt. ;)

Tillåter mig att vara lite surmagad eftersom sur mage är anledningen till att jag är där jag är nu. :(
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Sent grattis till vinnaren, eftersom jag hamnade på sjukhus igår kväll och missade tillkännagivandet av vinsten. Klart att ingen kan slå en göteborgare i göteborgare. Men alla vet ju att en göteborgare är ett skämt. ;)

Tillåter mig att vara lite surmagad eftersom sur mage är anledningen till att jag är där jag är nu. :(

Krya på dig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Jäklar vad grejer!

Dumle
GTG-väska ala @cheepo63
Servicepouch
Camo nato, rosa nato, "läder"band
Boettlocksöppnare
Miniskruvmejslar
Lupp
Boettkniv (bra till vridringar och SEIKO-stift också)
Pincett
Tank-klocka
Bandverktyg
Trasigt? Länkkortningsverktyg?

Stort tack! Gladast blev jag nog för luppen. Har länge tänkt köpa en men aldrig kommit till skott. Lite fler skruvmejslar är heller aldrig fel. :D

Jag antar att detta innebär att jag borde öppna klockan och byta batteri. :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Jäklar vad grejer!

Dumle
GTG-väska ala @cheepo63
Servicepouch
Camo nato, rosa nato, "läder"band
Boettlocksöppnare
Miniskruvmejslar
Lupp
Boettkniv (bra till vridringar och SEIKO-stift också)
Pincett
Tank-klocka
Bandverktyg
Trasigt? Länkkortningsverktyg?

Stort tack! Gladast blev jag nog för luppen. Har länge tänkt köpa en men aldrig kommit till skott. Lite fler skruvmejslar är heller aldrig fel. :D

Jag antar att detta innebär att jag borde öppna klockan och byta batteri. :)

Vad bra att du gillade din "mysterybox"
Klart, du förstod piken, bara att börja fixa klockan. Sviker ögonen dig så har du luppen.
Länkkortaren behöver ett nytt stift och åkte ner i lådan i farten. :D
 
Topp