• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

116610NL submariner

hej!
Har en sub 116610NL -16 årsmodell på gång. Full set ingen service såklart inte polerad. De är en vänn till mig som säljer. Nt stretch på länken.

Priset jag har fått är 64.000:-. Skulle görna vilja ha lite tips å råd.
'

Okej. Jag tycker det låter som ett kap :)
Om det är kompis till dig så behöver du nog inte oroa dig för att det ska vara något skumt med den kan man hoppas.

Saker man ska uppmärksamma.
Är priset vettigt?
Tanken är att sälja den inom 1 år och gå iallafall +- 0
Om du vill göra ett fynd får du nog göra din egen research, det tar inte så lång tid att läsa in sig på en ref och skapa sig en uppfattning av prisbilden.
Priset är säkert jättevettigt, varför tror du säljaren är beredd att släppa klockan till underpris?
Om du är orolig över att förlora pengar på din klocka kan jag varmt rekommendera ett bankkonto istället, alternativt köpa en klocka du faktiskt har råd med.

Skulle nog känna mig rutten mot min kompis om jag betalade så lite för den klockan... hoppas ni bara är bekanta. Han får mycket mer för den här på forumet

Såja

Bilagor

• IMG_0144.JPG
    IMG_0144.JPG
    100.5 KB · Visningar: 209
  • IMG_0145.JPG
    IMG_0145.JPG
    104.8 KB · Visningar: 209
  • IMG_0146.JPG
    IMG_0146.JPG
    135.3 KB · Visningar: 213
  • IMG_0147.JPG
    IMG_0147.JPG
    116.1 KB · Visningar: 207
  • Like
Reactions: Bas
Men du var väl mer intresserad av en 16613? Oftast är det bäst att köpa den man vill ha direkt för annars så ångrar man sig.

Förresten är det något speciellt som händer om 1år?

Du är väldigt mån att gå +- 0 då kanske du inte ska ge dig in i klock världen. Om en klocka tappas i marken eller börjar krångla så är det ganska dyrt med reperationer. Sedan prutas det ordentligt på klockor så kan vara svårt att få tillbaka exakta kronor efter 1år

Som jag brukar säga allt har sitt pris. Självklart är jag väldigt nöjd med den, kmr användas väldigt sällan då jag inte vill slita den. och kan jag gå + på den så självklart inget fel med de.

Som jag brukar säga allt har sitt pris. Självklart är jag väldigt nöjd med den, kmr användas väldigt sällan då jag inte vill slita den. och kan jag gå + på den så självklart inget fel med de.
Ork, klart klockan ska användas. Varför ska den ligga och samla damm? Vill du tjäna pengar satsa på fonder eller vintage Rolex

Tillbaka
Topp