• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116613LN

Utanklocka44

Breitling
Hej!
Ny här, har försökt söka svar men inte hittat riktigt rätt.
Jag vill köpa en Rolex 116613 Ln men fick kalla fötter efter samtal med Länsförsäkringar, de vill ha 4 k om året för försäkring. Upp till 50 k går det på vanliga hemförsäkringen, känd lite tråkigt om man skulle bli av med klockan och bara få 50 k i ersättning, samtidigt betala 4 k om året i några år blir ju också dyrt. Men efter att tittat runt på nätet verkar man kunna få en 116613ln i Italien för 70-75 k, det verkar ju lite för bra för att vara sant, men kanske värt chansen. Har ni några tips på hur jag bör göra, jag vill naturligtvis betala så lite som möjligt och använda min vanliga hemförsäkring, samtidigt helst köpa en ny klocka.
Mvh
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Att köpa klocka från landet Italien är inga konstigheter! Har gjort det flera ggr.....men som vanligt.....gör din läxa och ta inga chanser.....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nja men du vet snacket!! Det har talats sedan dag ett om hur italienska handlare inte riktigt har samma inställning till skickskalorna som i Svea med mer. Jag är frågande inte pekande..

Jo jag har hört tugget! Att misslyckas att köpa en 116613LB bara för att den är från Italy känns som ett konststycke. Pålitlig säljare och bra bilder bör göra köpet till minst lika säkert som på KS!!! Att köpa vintage från samma land är en annan femma......i värsta fall blir man sittandes med en Röd DJ tavla......

Sedan ska man nog undvika landets postväsen.....men det löser diverse internationella fraktbolag....
 

Bolio

Panerai
Ta en mini semester och flyg ner med nått lågpris flyg. Du ser vad du köper har med frun och har en trevlig lång helg samt pengar över till annat. Lycka till.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tja för att vara ett PRO så har det varit en del, bla din huvudhökare du boasta om som sålde klockor där hälften var aftermarket till dig..

Aha....du menar min Tudor DD? Den köpte jag ju i Sverige, och fick sedan välja mellan pengarna alt nya klocka så fort det uppdagats att den va fake. Alla har väl gått på en mina.....ingår lixom....så även du min vän.

Men..... Vad har detta att göra med om det är safe att köpa från Italien eller ej, que?

Bara vinballe och har tråkigt?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aha....du menar min Tudor DD? Den köpte jag ju i Sverige, och fick sedan välja mellan pengarna alt nya klocka så fort det uppdagats att den va fake. Alla har väl gått på en mina.....ingår lixom....så även du min vän.

Men..... Vad har detta att göra med om det är safe att köpa från Italien eller ej, que?

Bara vinballe och har tråkigt?
Var det inte även fel på Daytonan? Enda gångerna jag blivit blåst är när jag köpt av seminasare i Sverige som har mindre kunskap än vilja att kränga.. Jag har dock bara gått på det en gång per dängare..
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Var det inte även fel på Daytonan? Enda gångerna jag blivit blåst är när jag köpt av seminasare i Sverige som har mindre kunskap än vilja att kränga.. Jag har dock bara gått på det en gång per dängare..

Nej inget fel på den, den behövde service då den ej var tät......den var inte heller såld som servad.....till skillnad mot Maren!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snackade med IF idag om hur det funkar och hemförsäkring med drulle täcker upp till 50' vid förlust. Separat försäkring upp till 70 kostar 895kr/år och upp till 100 kostade 1200kr/år tror jag. Lät ju inte direkt saftigt. Lite skillnad mot 4k.
 
Topp