Storstark88
Basic
Jag köpte en 126610lv för 5 dagar sedan. Men står klockan still så slutar den ticka efter 6 timmar.
Det ska den väl inte göra? Den är från2021
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den bör fortfarande vara under garanti. Ta den till AD och få en koll på den. Känns även som det kan ligga något lurt bakom klockan så kanske kolla med säljaren också?Jag köpte en 126610lv för 5 dagar sedan. Men står klockan still så slutar den ticka efter 6 timmar.
Vart köpte du den?Jag köpte en 126610lv för 5 dagar sedan. Men står klockan still så slutar den ticka efter 6 timmar.
Synd det är 3 timmar bortDen bör fortfarande vara under garanti. Ta den till AD och få en koll på den. Känns även som det kan ligga något lurt bakom klockan så kanske kolla med säljaren också?
JalmersurVart köpte du den?
Bara att slå han en pling. Brukar vara mycket hjälpsam.Jalmersur
Skruvade du upp verket med kronan eller skakade du igång den?Jalmersur
Ja den är fullt uppdragenÄr den fullt uppdragen?
skruvade upp verket med kronan. Har inte skakat igång denSkruvade du upp verket med kronan eller skakade du igång den?
Jajjamen den är fullt uppdragenÄr den fullt uppdragen?
Låter konstigt, ring honom imorgon. Går under garantin.Ja den är fullt uppdragen
skruvade upp verket med kronan. Har inte skakat igång den
Varför då? Den är förmodligen under garanti från Rolex.Bara att slå han en pling. Brukar vara mycket hjälpsam.
Jälmers är inte AD.Låter konstigt, ring honom imorgon. Går under garantin.
Nej. Lämna in den hos närmsta AD och få det åtgärdat.Jag köpte en 126610lv för 5 dagar sedan. Men står klockan still så slutar den ticka efter 6 timmar.
Finns bara en, Bergströms ur.Kan någon rekommendera en AD i Göteborg ?
Det finns bara en, Bergströms. Bara knata in med klocka och certifikat.Kan någon rekommendera en AD i Göteborg ?
Känns väl ändå rimligt att ringa till butiken han köpt den på, oavsett om de inte är AD? Jag förstår att alla garantiärenden ska gå genom AD men tycker det kan vara lämpligt att ta upp det med säljaren först.Varför då? Den är förmodligen under garanti från Rolex.
Jälmers är inte AD.
Nej. Lämna in den hos närmsta AD och få det åtgärdat.
AD är ju rätt ställe för garanti men Jälmers tar säkert tillbaka den om det nu är fel på den om det hellre är ett alt för digVarför då? Den är förmodligen under garanti från Rolex.
Jälmers är inte AD.
Varför då?Känns väl ändå rimligt att ringa till butiken han köpt den på, oavsett om de inte är AD? Jag förstår att alla garantiärenden ska gå genom AD men tycker det kan vara lämpligt att ta upp det med säljaren först.
Tänkte mer retur eftersom Jälmers borde uppdagat detta innanVarför då?
En klocka som förmodligen är under garanti, som kanske inte är det efter att Jälmers har pillat i verket. Vore otroligt korkat att inte ta den till en AD.
Som någon även skrev ovan, retur. Alt. någon form av kompensation för besväret.Varför då?
En klocka som förmodligen är under garanti, som kanske inte är det efter att Jälmers har pillat i verket. Vore otroligt korkat att inte ta den till en AD.
Jag hade ringt Jälmers ur först iallafall och påpekat detta och se vad han sägerSå jag borde returnera den? Och inte lämna in på AD som löser problemet ? Känns väl lite konstigt att en 2 år gammal klocka redan gör sådär.
@Storstark88 exakt som ovan - säkerställ att han inte öppnat den, annars kan garantin skita sig.Jag hade ringt Jälmers ur först iallafall och påpekat detta och se vad han säger
Det går ju såklart på Rolex garanti men kan ju vara så att dem öppnat upp klockan och orsakat något och då vet jag inte hur garantin funkar
Om klockan går så piss direkt så misstänkte jag att den inte är genuin vilket är varför jag föreslog gå tillbaka till Jälmers.Varför då? Den är förmodligen under garanti från Rolex.
Jälmers är inte AD.
Jälmers må ha sina brister men sälja fakes är lite långsökt.Om klockan går så piss direkt så misstänkte jag att den inte är genuin vilket är varför jag föreslog gå tillbaka till Jälmers.
Vilka brister då?Jälmers må ha sina brister men sälja fakes är lite långsökt.
Skaldjursmissbrukare bl aVilka brister då?