• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

13/9 2016 upprepar sig <Unboxing> 311.30.42.30.01.005

Chuck

Patek
2-Faktor
Grattis!

Just Speedy .005 verkar vara den mest flippade klockan på forumet, så det är nog många med dig som har beslutsångest kring just den. Är det pga att det inte är något datum? Handuppvridet urverk? Avsaknaden av stoppsekund? Känner själv suget. En dag ... (när sparkontot min fru kallar för Klockfonden har repat sig).

Tack!
Du är inne på rätt spår, vill känna igen mig att man tröttnar på den lilla taniga kronan , avsaknad av datum och ett en del kanske stör sig på att plexit blir repigt bara man torkar av det med tröjan.
Sen går det ett tag efter flipp och man börjar precis som jag sukta efter den perfekta kombon av matt tavla, visarna och plexits lekfullhet... så köper man tillbaka igen :D
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack!
Du är inne på rätt spår, vill känna igen mig att man tröttnar på den lilla taniga kronan , avsaknad av datum och ett en del kanske stör sig på att plexit blir repigt bara man torkar av det med tröjan.
Sen går det ett tag efter flipp och man börjar precis som jag sukta efter den perfekta kombon av matt tavla, visarna och plexits lekfullhet... så köper man tillbaka igen :D
Plexit är verkligen charmigt, och går ju enkelt att putsa med Polywatch eller liknande.

Gällande kronan har jag hört det förut, att den är onödigt svår att vrida. Vilket är synd eftersom den måste vridas varje dag. Hur orkar de med det uppe i rymden? ;)
 
Topp